Tar länstyrelsen verkligen hundar från oskyldiga?

Bukefalos 30 år!

.....

Är det verkligen fel att läsa om nyheter som står i våra tidningar och nyhetskanaler? SVT, Sydsvenska, DN, Sveriges radio osv? Eller är vissa nyheter som är tabu att läsa om?
Nej nej..
Du behöver inte gå I försvar. Jag undrar eftersom jag inte greppade det.
Du har förklarat bra. Så ta det lugnt. Tror du läser in en annan ton än den skrev i.

Jag känner lite samma, och de flesta av oss läser väl inte ens på om fallen som tas upp utan vi kommer ihåg det vi läser helt enkelt pga vårt intresse för hundar/djur och att vi blir illa berörda av det. Samma med mina barn, ena sonen minns tex saker han läser om hans intresse bättre än om han läser om Sveriges äldsta människa. Tänker att det inte är svårare än så.

Är det verkligen fel att läsa om nyheter som står i våra tidningar och nyhetskanaler? SVT, Sydsvenska, DN, Sveriges radio osv? Eller är vissa nyheter som är tabu att läsa om?

Du får läsa alla artiklar du hittar ... Alla dagar i veckan, men det du inte kan förvänta dej är att ALLA gör det.

Tex mitt exempel, mjölkbonden på öland. Jag har inte läst en enda artikel om det. Jag såg det på nyheterna, sen visste jag det jag behövde veta om det. Jag sitter alltså då inte och går in på artiklar om det, ser därmed inte artiklar i samma "ärenden".

Jag är definitivt djurvän, men för det lusläser jag inte artiklar om idioter som behandlar sina djur illa.
Som den jag tror det syftas i av TS som jag såg på fb, hens inlägg var så korkat att jag fattade att det låg en å annan "hund begraven" i historien, men jag läste inte på om hens fall. Jag är inte intresserad... Hen är uppenbarligen redan djurlös och då behöver jag inte sätta mej in i den historien mer.

Så varför går du så hårt åt Tanten för Tanten inte har koll på alla misskötsel fall ? Klart Tanten undrar vad du har för specialintresse i det hela som kan rada upp en massa fall som en LÄTT kan ha missat. Och nu säger du ju dessutom ATT du gärna läser om dem, så intresse av dem har du ju. Kanske inte så special, men mer än både mej och Tanten.

Du får läsa alla artiklar du hittar ... Alla dagar i veckan, men det du inte kan förvänta dej är att ALLA gör det.

Tex mitt exempel, mjölkbonden på öland. Jag har inte läst en enda artikel om det. Jag såg det på nyheterna, sen visste jag det jag behövde veta om det. Jag sitter alltså då inte och går in på artiklar om det, ser därmed inte artiklar i samma "ärenden".

Jag är definitivt djurvän, men för det lusläser jag inte artiklar om idioter som behandlar sina djur illa.
Som den jag tror det syftas i av TS som jag såg på fb, hens inlägg var så korkat att jag fattade att det låg en å annan "hund begraven" i historien, men jag läste inte på om hens fall. Jag är inte intresserad... Hen är uppenbarligen redan djurlös och då behöver jag inte sätta mej in i den historien mer.

Så varför går du så hårt åt Tanten för Tanten inte har koll på alla misskötsel fall ? Klart Tanten undrar vad du har för specialintresse i det hela som kan rada upp en massa fall som en LÄTT kan ha missat. Och nu säger du ju dessutom ATT du gärna läser om dem, så intresse av dem har du ju. Kanske inte så special, men mer än både mej och Tanten.
Jag lusläser inte alla artiklar jag kan hitta. Jag ser det jag ser i nyhetsflödet, det verkar vara svårt att förstå? Jag läser inte gärna mer om sådana fall än om andra nyheter, däremot fastnar sådant mer än andra nyheter, de är lättare att komma ihåg. Vad jag däremot gärna läser mest är lokala nyheter.

Jag går inte hårt på Tanten för att hon inte har koll utan på att hon precis som du anklagar andra för att ha specialintressen för att man råkar läsa nyheterna och för att vissa nyheter fastnar mer än andra, och att det verkar vara någon slags svårighet att förstå.

Jag själv läser på ganska mycket om där djur behandlats illa då djurvälfärd är något viktigt för mig som tex någon som varit vegetarian och vegan under många år. Jag tycker det är viktigt att inte blunda för verkligheten. Jag skulle inte säga att det är ett specialintresse heller utan mer något som går ihop med min egna moral. Men tycker det är onödigt att diskutera om en sådan sak. Det är inget krav att ”hänga med” i vad som händer. Under flera års tid läste jag inga artiklar alls för led av ångest och allt hemskt i världen spädde på det. Finns tusentals anledningar till varför folk väljer att läsa nyheter eller hålla sig borta. Vi får helt enkelt acceptera att vi alla är olika! ☺️

Jag går inte hårt på Tanten för att hon inte har koll utan på att hon precis som du anklagar andra för att ha specialintressen för att man råkar läsa nyheterna och för att vissa nyheter fastnar mer än andra, och att det verkar vara någon slags svårighet att förstå.
Hur läser du egentligen! Jag påstod inget alls. Jag FRÅGADE.
:banghead:

Hur läser du egentligen! Jag påstod inget alls. Jag FRÅGADE.
:banghead:

Men vem är det som går i försvar nu egentligen? Dina inlägg på dom senaste sidorna framstår mer som en föraktfullt fnysande över vad andra lägger på minnet, inte genuina frågor med en önskan att förstå. Det är liksom inte bara @Enya som reagerat här även om vi andra inte skrivit lika mycket.

Du började med ett "jösses" och nämnde specialintressen för att nån annan hade mer koll på särskilda fall än du har. Det var rätt drygt bara det, men sen följdes det av att skriva om hur du lägger energin på att ändra samhället istället för att bara läsa. Förstår du hur det kan tolkas som både fördomsfullt och dömande?

Liknande trådar

• En hund till?
  • Vad avgör om hundar blir vänner?
  • BPH/MH på äldre hundar
  • Vara dagmatte, hur funkar det?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat