Du får läsa alla artiklar du hittar ... Alla dagar i veckan, men det du inte kan förvänta dej är att ALLA gör det.
Tex mitt exempel, mjölkbonden på öland. Jag har inte läst en enda artikel om det. Jag såg det på nyheterna, sen visste jag det jag behövde veta om det. Jag sitter alltså då inte och går in på artiklar om det, ser därmed inte artiklar i samma "ärenden".
Jag är definitivt djurvän, men för det lusläser jag inte artiklar om idioter som behandlar sina djur illa.
Som den jag tror det syftas i av TS som jag såg på fb, hens inlägg var så korkat att jag fattade att det låg en å annan "hund begraven" i historien, men jag läste inte på om hens fall. Jag är inte intresserad... Hen är uppenbarligen redan djurlös och då behöver jag inte sätta mej in i den historien mer.
Så varför går du så hårt åt Tanten för Tanten inte har koll på alla misskötsel fall ? Klart Tanten undrar vad du har för specialintresse i det hela som kan rada upp en massa fall som en LÄTT kan ha missat. Och nu säger du ju dessutom ATT du gärna läser om dem, så intresse av dem har du ju. Kanske inte så special, men mer än både mej och Tanten.