Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sockerkaka
IMG_7522.jpeg
 
20240329_185722.jpg


Till påskmiddagen gjorde jag Salt kolapaj, dock inget salt på min bit på bilden då jag tycker det är äckligt.

Blev otroligt fin, synd att botten flagade bara. HIMMELSKT god, som att äta riktigt mjuk knäck med en sked. Mums!

Skulle egentligen vara lite färska bär men jag var för snål för det ärligt talat, de var svindyra på ICA. Ja jag är lite dålig på att spritsa grädde. Jag tror det hade varit godare med en typ mjuk maräng som man bränner på lite, kanske nästa gång.
 
Visa bifogad fil 142293

Till påskmiddagen gjorde jag Salt kolapaj, dock inget salt på min bit på bilden då jag tycker det är äckligt.

Blev otroligt fin, synd att botten flagade bara. HIMMELSKT god, som att äta riktigt mjuk knäck med en sked. Mums!

Skulle egentligen vara lite färska bär men jag var för snål för det ärligt talat, de var svindyra på ICA. Ja jag är lite dålig på att spritsa grädde. Jag tror det hade varit godare med en typ mjuk maräng som man bränner på lite, kanske nästa gång.
Men snälla rara, recept?! :love:
 
Visa bifogad fil 142293

Till påskmiddagen gjorde jag Salt kolapaj, dock inget salt på min bit på bilden då jag tycker det är äckligt.

Blev otroligt fin, synd att botten flagade bara. HIMMELSKT god, som att äta riktigt mjuk knäck med en sked. Mums!

Skulle egentligen vara lite färska bär men jag var för snål för det ärligt talat, de var svindyra på ICA. Ja jag är lite dålig på att spritsa grädde. Jag tror det hade varit godare med en typ mjuk maräng som man bränner på lite, kanske nästa gång.
Alltså wow ser ju utsökt ut 😍
 
Bättre lycka denna gång med sockerkakorna.
Kanelbulle-sockerkaka (recept från Camilla Hamid)
Fått lite dille på att köpa roliga formar på Second Hand, så idag testade jag tre av dem. Blev lite snålt med smet att dela en sats på dom två mindre runda, skulle nog gjort 1,5 sats istället. Men det blir nog bra ändå. Dom två gjorde jag dessutom med sötströ istället för socker då jag tänkte att jag och mamma som går på viktväktarna kan fika på dom 😅
IMG_20240409_170214.jpg
 
Ska ge bort några kakor i födelsedagspresent men mottagaren vill ändå inte egentligen ha så mycket uppvaktning så kommer nog undan med att ha sprinklat lite strössel på snabba Chocochipcookies :laugh: kunde haft i degen istället men lat under pågående kakkriser haha
IMG_20240421_110339.jpg
 
Måste bara skryta med dotterns fantastiska bakning i fredags.

Vi är ett gäng som driver traktens Ungdomsgård ideellt och vi vuxna brukar fira varandra genom att bjuda varandra och barnen på tårta på ungdomsgården.

Så därför bakades det tårta och så här blev de:
Messenger_creation_fb27c789-632a-4d45-a64a-7786a2c3c198.jpeg

Här är receptet hon använde om någon vill prova:
https://www.koket.se/min-saftigaste-chokladtarta

Eftersom det blev en hel del frosting över gjorde hon en gkutenfri variant här hemma i går och den blev minst lika god!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 724
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp