tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 242
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jaa... Jag får få tummen ur! Har hittat en annan som bor aningens närmare, men som inte är alls lika bra (vem är det liksom iofs... :p ). Får få ordning på mina tankar om tatueringen och slänga iväg ett mail tror jag...

Knapp

Nu är min andra tattuering helt klar! :bump:
Bild återkommer jag med. Tog tre sittningar och sista sittningen, ajj, säger jag bara. Vilket var lite synd då första kändes knappt! Så nu har jag en alldeles underbar "tramp stamp". ;) :love:

Börjar redan fundera på projekt två och undrar om ni har lite tips och råd?
Vill tattuera hela överarmen, ev. en bit in mot bröstet och över nyckelbenet samt lite över skuldran. Gärna mot Old School- hållet.
Jag har en hel del motiv jag kan tänka mig, däremot så är det egna "motiv" och inte svalor och hästskor. Ska man försöka att inte ha för många, utan färre och större? Eller fixar tattueraren det ändå?
Ska man försöka hålla det i en särskild färgton genom hela tattoon eller bara kladda på?
Hur har ni tänkt/ vad har era kompisar gjort för snyggt?

Här är mina ^^
292611_10151436084312314_200318202_n.jpg

47988_10151390409892314_1233938148_n.jpg

(Nu är det här en rätt lökig bild på min halvsleeve med ett ännu lökigare instagramfilter, så färgerna är inte alls sådär dassiga i annat fall. Se de andra bilderna ^^ Dessutom är de små blommorna rosa nu :D )

68521_10151359846082314_2094464492_n.jpg

564213_10150819131877314_1485231687_n.jpg

306306_10150275551597314_6573188_n.jpg

425497_10150516255632314_1296986003_n.jpg

Inser att jag mer eller mindre spammar den här tråden, men såhär ser jag ut :D

Senast ändrad:

Men tack! I löve them ^^ Linjerna sitter lite sådär på vissa ställen (halvsleeven och de senaste), men jag trivs himla bra med min lille tatuerare, så han får det vara i fortsättningen med. Han går med på alla mina idéer, cirkushästar, luftballonger, parfymflaskor,fjärilar, fågelburar, fan och hans moster... :D

Älskar ugglan! Har själv seriösa funderingar på att göra en uggla där du har din luftballong.

Så snygga! Jag är grymt sugen på en halv sleeve..ellee hel..men vet inte vad jag ska ha för tema! Är lite för feg för att låta tatueraren att bestämma även om jag älskar hans knäppa ideer.
Sen har jag en zombie på ena överarmen skulle vilja göra en skräcktema där typ halvsleeve..

446_519cf563e087c3426661bf20.jpg

452_519cf570e087c342458f4825.jpg

Om dessa går att göra som enkla tatueringar blir någon av dem min nästa, som ska göras på fredag.
Den ska sitta på undersidan av höger underarm isåfall.

Om någon kanske vill göra ett seriöst försök att rita...? :angel::)
(bara fåglarna alltså)

Om dessa går att göra som enkla tatueringar blir någon av dem min nästa, som ska göras på fredag.
Den ska sitta på undersidan av höger underarm isåfall.

Om någon kanske vill göra ett seriöst försök att rita...? :angel::)
(bara fåglarna alltså)

Borde inte vara några svårigheter att fixa till en sån som gadd, knalla in till tatueraren med bilden du vill ha?
Jag gillade den översta bilden! :)

Kl.
Äntligen är det min tur!! På onsdag är ett års väntan över ;) Yeay!

Äntligen! Ett års väntan och 2,5h sittning är över för denna gången, vill ha meeer! ;)
Inplastad, svettig, blodig och ganska äcklig just nu, så kommer bild tidigast imorn! :)

Galet fina!

Här är min senaste efter första sittningen i maj, nästa tillfälle 5 augusti. :)
20130725-053553.jpg

OT och en dum fråga kanske, men var lägger ni upp era bilder för att sen kunna lägga n dem här på buke?

Jag skaffade en gratisblogg för bara det ändamålet, för jag hade också noll koll :D
Funkar från fb också, men man vill ju inte alltid visa allt där heller...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 259
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka