tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 415
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Spännande, och snygg placering :D

Jag sitter inplastad för tillfället efter dagens dejt med nålen. Farligt beroende nu :P
En hästsko bakom örat blev det iaf, och lite ifyllnad i mina UV-stjärnor.
Var för första gången sen första gången nervös innan idag. Var orolig för den bakom örat. Fick för mig att det skulle göra sjukt (!!!) ont så rätt på benet.
Men det gjorde faktiskt inte ont alls, bara obehagligt med brummandet i huvudet. :D
Däremot den stjärnan som ligger på ungefär samma ställe som "rosen" ska ha sin text gjorde sjuuuukt ont den här gången oxå :crazy:

Bilder kommer när plasten e av, och ska ragga rätt på en UV-lampa oxå ;)

Åh har du också uv-stjärnor! :laugh: vart sitter dom?
Mina är från örat längs med halsen ner till nyckelbenet.

'kl'

Har en tid den 3e för att göra en enkel tatuering på handleden.
"I love him" , kanske med ett litet hjärta av något slag bredvid eller bara texten. Inte riktigt bestämt mig än. :)

kl*

Någon som har koll på UV tatueringar?

Jag har tyvärr inga tips om tatuerare då jag har gjort min hos en kompis som gör privat. Men annars är jag supernöjd med färgen, trodde den skulle försvinna med tiden men nu 1½ år senare syns den fortfarande lika bra! :laugh: I vanligt ljus har jag små små ärr men inget man lägger märke till direkt.

Har lagt in den här bilden här för längesedan men här är den iallafall;
(Dock tagen direkt efter, de små stjärnorna är ifyllda men ser svarta ut på bilden pga blod..)
215427_10150167678949239_811209238_6571238_2960395_n.jpg

Åh har du också uv-stjärnor! :laugh: vart sitter dom?
Mina är från örat längs med halsen ner till nyckelbenet.
¨

Mina sitter bak på axeln/skuldran.
Har ett par vingar över skuldrorna med ett stjärnfall runt där 3 stjärnor är UV.
Mina har svarta konturer och fyllda med UV-färg. Men dina var klart fräcka! :d

coolt! Kan du inte visa en bild när de inte lyser med? Bara så man ser hur "ärren" ser ut :)

kl

Dagens sittning bestod av en 6timmars touch up haha.
MEN å andra sidan får jag heldagssittning gratis på Stockholm Ink Bash :D

KL

Jag ska göra en till tatuering men velar mellan två texter:

1. "Someday, I will find my way" (varit deprimerad till och från under 7-8 års tid)

2. "Art is like poetry without words" (alltid varit konstintresserad och tycker om vackra saker, målar också en hel del själv)

Ååå det är svårt!

Haha jo kommer förmodligen sluta med att jag gör båda :D Fast två har jag inte råd med nu! Placeringen är jag räker på iaf, på insidan av smalbenet :)

*KL*

Behöver lite hjälp. Vill skriva en liten textrad på insida handleden, gillar orden "No regrets" men skulle gärna vilja ha en svensk motsvarighet. öööhm Ingen ånger? haha. Låter knas så det blir det ju inte. HJÄLP:angel:

Ångra inget? :)

*kl*
Åh, vilken inspirerande tråd! Sitter och planerar min första tatuering, blir förhoppningsvis av i höst. Antingen en låttext/titel på underarmen eller mitt favoritbands logga på insidan av underarmen eller ena skulderbladet... alternativt en smiley på handleden :p Beslutsångest, nä vadå...

Jag var likadan när jag skulle göra min första. Placeringen var jag säker på och motivet med från början, ville ha Mirakel på handleden. Skulle symbolisera min häst som jag alltid sagt från början var mitt mirakel, han räddade mig på många sett och lärde mig så mycket om ridning och inte minst mig själv.

Sen velade jag mellan att skriva mirakel med ett hjärta istället för en prick över i:et. Sen blev det kort och gott enbart ett hjärta, som symboliserar alla jag älskar och som betytt något. Fick helt enkelt med både hästen och alla andra i samma! :)

Den jag har nu behöver snyggas till, tappade mycket färg och kanterna är inte så skarpa heller. Och nu har jag planer på en fjäder med svalor på revbenen, och den vill jag gärna ha UV i. Sen vill jag ha någon text på foten och något mer, men det får jag ta när det kommer och det känns som ett bra läge.

Tänk noga innan du bestämmer dig är mitt enda råd :)

mrsA: Som ovanstående skrev så Ångra inget kanske vore något? Det lät fint i mina öron i alla fall!

kl

Jag kanske kan vara med här oxå!

Har två tatueringar för tillfället:

Min skiss som jag skannade in:

201281919568694516258_sbig.jpg

Som tatuering:

2012819195649475516258_sbig.jpg

Min skiss, inskannad:

20111513517804516258_sbig.jpg

Som tattoo:

20101228164846440516258_sbig.jpg

Sjukt missnöjd med dom båda. Speciellt med den sista som betyder massor för mig då den är för min bästa vän.
Först ville jag att hjärtat skulle vara hälften vitt och hälften rött (efter Polens flagga) samt att det skulle stå Polski i banderollen, det kallas min vän för, även jag gör det, så han gjorde en likadan för mig men hans tatuerare gjorde den lite annorlunda och tuffare. Hur som helst..jag ritade min skiss själv, jag är väldigt dålig på att rita fjädrar dock så jag bara gjorde några mindre bra fjädrar och bad tatueraren göra lite finare. Men det hela blev så jäkla dåligt, fjädrarna helt ojämna och "Polski" blev för stort för banderollen så han gjorde den tjockare i mitten... *skitfult*
Sen sa han att det inte går att tatuera in vit färg så vi skulle skippa flaggans färger i hjärtat och bara göra det rött.. :mad:
Men men, så är det om man väljer att tatuerare sig hos en billig dålig tatuerare..

Sen kan jag bjuda på en skiss av tatuering en vän ville jag skulle rita. Det skulle vara triballiknande vingar med ögon mm.. Jag började på den:

2012819195711975516258_sbig.jpg

..men ögonen skulle vara mer drakliknande...så jag skissade nya ögon:

2012819195718819516258_sbig.jpg

...men nä sen ångrade personen sig och ville inte tatuera sig längre... Så där rök flera timmars arbete... :cool:

Jag ska nu iaf börja skissa på min tredje tatuering, som jag vill göra för min älskade änglahund som gick bort förra året.
Hunden ska såklart inte vara i en sån fyrkantig bild, utan bara ska bara skissa av själva hunden som porträtt.. och sen vill jag ha den texten ovanför, men kan inte riktigt bestämma mig för vad det ska stå under?! Men något liknande som det står nu.. :

201281920032366516258_sbig.jpg

*KL*

Äntligen kommit på vad jag ska göra åt min tatuering i svanken.
Jag placerar pegasus där.

Tribal känns inte rätt, men jag vill ha något halvstort, levande, vackert, magiskt.
Svårt att hitta bilder på hur min ska se ut. Men stegrande framifrån ca 15 cm och sen stora vingar som når till undre revbenen. Funderar på om de ska sträcka sig fram precis ovanför höftknölarna på framsidan, tycker det är sexigt. Men det får ju inte se dumt ut.

Detta är väl lite insperation från google.
pegasus.JPG

pegasus023.jpg

pegasus_stampede_copyright_mark_zug.jpg

pegasus_by_ccwildcard4.jpg

*KL*

Äntligen kommit på vad jag ska göra åt min tatuering i svanken.
Jag placerar pegasus där.

Tribal känns inte rätt, men jag vill ha något halvstort, levande, vackert, magiskt.
Svårt att hitta bilder på hur min ska se ut. Men stegrande framifrån ca 15 cm och sen stora vingar som når till undre revbenen. Funderar på om de ska sträcka sig fram precis ovanför höftknölarna på framsidan, tycker det är sexigt. Men det får ju inte se dumt ut.

]

:idea:
Googlat bilder på tristar pictures?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31