tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

*Kl*

Funderar nu på nästa "projekt". Jag vill ha något större och "flashigare"/"roligare" men frågan är vad och var? Ryggen går ju att fylla på men det hjälper ju inte när jag inte vet vad jag vill ha :p (Dessutom vill jag egentligen inte ha något i färg utan vill låta fyrklövern i nacken vara den enda med färg.)
Jag vet att jag ska göra en tatuering med en katt och lite stjärnor men den blir inte så jättestor. Den ska för övrigt placeras nedanför nacken, mellan fyrklövern och stjärnbilden Cassiopeia :) Måste dock få den uppritad först.

001_6_52dc24a4ddf2b3310c1f4bdd.jpg

Det var min allra första tatuering. Tycker det känns så ojämnt att bara ha på ena sidan, jag vill ha jämnvikt :D MEN jag vill inte ha körsbär på båda sidor heller...

Men jag vill ha svalor på båda sidorna isåfall :D haha. En vacker dag när jag har råd ska jag gå och höra om det går att ordna på nåt snyggt sätt!
Tack :)

*kl*

Alla som känner mig på forumet och inte kan hålla en hemlis. Då får ni skrolla förbi snaaaaabbbt nu! :D Ingen i min familj ska se den innan den är klar! ;)

1555310_609021002484605_2127266077_n.jpg

Var och la linjer igår. Min tatuerare var otroligt noga (och otroligt duktig!) så låg jag väl i 4,5 h.
Är så nöjd med hans design på min ide! Planen är att själva dragspelet ska bli rött i typ pärlemor/skiftande skuggor. Rosorna har jag inte bestämt mig för, tips någon? :D

Anledning? Min morfar spelade dragspel, så vi sjöng och spelade med varandra. Min far har aldrig närvarande under min uppväxt, så morfar tog sig mer eller mindre pappa-rollen och lärde mig allt han kunde. Han var min bästa vän under många år på grundskolans mobbing. Han var ett enormt stöd under mina föräldrars skilsmässa. Tyvärr tog cancern han ifrån oss 2007. Jag önskar att han var här, men det kan han inte direkt.. Så han får följa med mig i resten av livet på ett annat sätt.
Dom tre rosorna är för min bror, mamma och mormor!

Gah. Vad jag saknar han. :arghh::cry::(

Senast ändrad:

Så tråkigt att han inte längre finns kvar! :( Man har alltid minnena kvar som tur är!

Otroligt fint motiv! Och den ser verkligen häftig ut :D Ska bli spännande att se hur den ser ut sen med mer färg! När har du din nästa sittning? :)

Jag är verkligen jättenöjd över den! Hade planerna från början att gör den lite "bohemisk" elle vad man ska säga. Mer raka linjer, ljusa färger och typ lutosblommor, men den blev så mycket bättre i lite "old school" anda. :D

Nästa sittning blir inte förens nångång i April. Tatueraren ska nämligen flytta till en annan studio/lokal och jag måste hitta lite cash!
Så jag har tid på mig att fundera ut vilken färg jag ska ha på rosorna. :D
Jag har funderat på rosa, men frågan är om inte detta skär sig med det röda dragspelet. Gör vi rosorna är röda så känns det som det blir för mycket rött. Hmmmm.

Det mest irriterande är att jag var hos 4st studios i min närhet och fråga. Ingen ville.
Ställe 1. "Ööööhm, vi gör inte sånt. Vi gör bara black and gray" - rolig nog stod det flaskor med färg framme..
Ställe 2. "Vi göör inte sånt!" - nehhhee..
Ställe 3. "Den idéen kommer inte bli snygg asså!" - Okeeej...
Ställe 4. "Mmmmmmmmmmmmmm" - det var typ snubbens enda svar. Då känns det som han inte är ett dugg intresserad. :banghead:

Tur nog sökte jag mig till studio nr5, som jag inte gick till från början pga det ligger ändå 1h bort. Tatueraren blev om eld om lågor och ville verkligen göra den. Glad tjej! :love: Han kommer lätt få göra fler projekt på mig!

Blå rosor tror jag också kan bli snyggt! Prata med tatueraren om färgerna, eftersom hen verkade så inne på tattoon kan hen säkert se vad som blir bäst. :) Bra att du letade vidare också, man vill ju ha någon som i alla fall låtsas bry sig... :p

Tatueraren tyckte gula eller oranga, men jag vet inte.:D
När jag tänker blåa rosor tänker jag mig något sånthär:

rose-tattoo-by-bona-fideee-498.jpg

Och det vet jag inte vad jag tycker om. :o

Dragspelet ska göras i typ liknade av denna färg och marmorering/skuggning!
178400346_bbbd187b-66c1-4c6b-8ba2-60bc12cf1e94.jpg

Tanken är att det ska likna lite morfars dragspel! Han hade en nästa likadan som på den bilden!

Frågan är då om blått funkar med denna typen av rött? Tur att jag har betänketid. :nailbiting:

orange kan iofs också bli nice!!

här är lite olika blå jag skulle kunna se framför mig :)
(haha höll precis på att lägga upp den du redan visat bild på)

46378907cc4a596a05311d0f9011c5ad.jpg

Rose-Tattoo-Designs-With-Blue-Color.jpg

Alltså mer... mörkblå. Men det var svårt att hitta bilder!

orange%2Brose.jpg

Blå och orange kanske? :D

Personligen gillar jag blå bäst, för det känns som att de står ut mot de röda.. särskilt om detaljer i blad och så ska vara gröna?

*spånar*

Då kanske någon kan hjälpa mig med en fråga! Mittenpartiet av dragspelet ska bli vitt med gula detaljer, dock har jag hört att vitfärg håller dåligt. Stämmer detta? :o

kl.

Någon som har koll på en bra tatuerare i eller i kring Gävle? Gärna någon som är duktig på färg och växtmotiv. :)

Kl.

Imorgon ska jag iväg och boka tid för min fjärde tatuering. Blir ett citat på ryggen. Bokar in mig på samma ställe som alltid då jag varit sjukt nöjd med arbetet han gjort med de tidigare gaddarna. :love:

Kl.

Jag tatuerade mig i svanken när jag var 16 år. Ja slamp tramp om nåt men det är inte så farligt. Det är en svart panter ändå rätt anonym. Men nu är jag lite inne på förändra den. Jag vill ha nåt större på ryggen men känner att det skulle se konstigt ut med nåt annat motiv plus den här pantern.

Så min tanke är att göra nåt runt pantern? Antingen är jag inne på att tatuera dit en skog runt den eller om jag ska göra leopardmönster runt den? Men även det känns ju väldigt classy och glammigt.. jag vet inte? Jag har ingen bild just nu men ska försöka fixa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI