Tatueringstråden, del 4

Tillägger att när jag kollar bilder på tidigare grejer så lägger jag vikten vid om det ser tekniskt bra ut (raka, rena linjer, bra perspektiv), inte vad det är för motiv.
 
Nu känns det som om jag kör hundar frågor men..

Kan man komma med några olika alternativ när det gäller både motiv och placering?
Jag tycker det är lite svårt att se framför mig hur olika typer av motiv kommer passa på olika placeringar och det skulle vara skönt att få hjälp med att resonera kring det..
 
Nu känns det som om jag kör hundar frågor men..

Kan man komma med några olika alternativ när det gäller både motiv och placering?
Jag tycker det är lite svårt att se framför mig hur olika typer av motiv kommer passa på olika placeringar och det skulle vara skönt att få hjälp med att resonera kring det..
Absolut!
 
Nu känns det som om jag kör hundar frågor men..

Kan man komma med några olika alternativ när det gäller både motiv och placering?
Jag tycker det är lite svårt att se framför mig hur olika typer av motiv kommer passa på olika placeringar och det skulle vara skönt att få hjälp med att resonera kring det..
Jag fastnade totalt bland alla bilder, så inspirerande!
https://instagram.com/p/46TdV4KV2F/

Börjar få tankar om en tatuering med inspiration från min ena hund och massor med färg :love:

Jag fastnade totalt för den andra bilden, den med hunden. Hade kunnat tänka mig den fast katt. På underarmens baksida rätt högt upp i en lagom storlek.

De flesta tatuerare verkar uppskatta om de får hjälpa till med motiv och placering. Så länge man inte kliver in och säger "hej, jag vill ha en tatuering" endast.
 
Jag fastnade totalt för den andra bilden, den med hunden. Hade kunnat tänka mig den fast katt. På underarmens baksida rätt högt upp i en lagom storlek.

De flesta tatuerare verkar uppskatta om de får hjälpa till med motiv och placering. Så länge man inte kliver in och säger "hej, jag vill ha en tatuering" endast.
Ja visst är den med hunden söt!

Jag har en del tankar om motiv, på lite olika sätt. Och typ miljoner inspirationsbilder jag sparat ner. Kanske behöver sålla lite men annars tänker jag att jag går och berättar om vad jag typ vill ha och hoppas att personen kan rita upp ngt skitsnyggt :up:
Själv har jag noll konstnärlig förmåga så ingen idé att jag försöker skissa själv :D
 
10690292_857489574263568_328203631123916599_n.jpg

Hoppar in med min tatuering, här var den precis nykläckt och i lite konstig vinkel, men sjukt nöjd med den! Ska göra en sleeve på den armen, har tänkt mig en drake på överarmen som sprutar eld över skuldran, men vi får se hur det blir med det ;)
 
Är helt ny på tatueringsområdet, men min pojkvän gjorde en igår, och nu är jag så sugen! Jag har velat tatuera mig länge, flera år, men lagt det på hyllan. Tills nu då. Så efter sommaren vill jag göra min första!

Men alltså, när det gäller motiv, hur brukar det gå till? Hur är det med att sno bilder från internet? Brukar tatuerare skissa sin egna tatueringar? Om jag kommer med en bild som är tagen från internet, brukar de kunna göra om den lite så det inte blir en direkt kopiering?

Jag har även sett dessa watercolour tatueringar, en sån vill jag ha i framtiden! Skitsnygga :love:
 
Är helt ny på tatueringsområdet, men min pojkvän gjorde en igår, och nu är jag så sugen! Jag har velat tatuera mig länge, flera år, men lagt det på hyllan. Tills nu då. Så efter sommaren vill jag göra min första!

Men alltså, när det gäller motiv, hur brukar det gå till? Hur är det med att sno bilder från internet? Brukar tatuerare skissa sin egna tatueringar? Om jag kommer med en bild som är tagen från internet, brukar de kunna göra om den lite så det inte blir en direkt kopiering?

Jag har även sett dessa watercolour tatueringar, en sån vill jag ha i framtiden! Skitsnygga :love:

Man snor inte andras motiv, så enkelt är det - för mig!
Av den enkla anledning finns mina tatueringar enbart på min kropp och inte på bild.

Alla mina motiv är jag själv grundare till, det är motiv jag sett framför mig/komponerat i min skalle, motiv som representerar det jag vill, men som ingen annan kan se eller veta.. I vissa fall har jag haft med referensbilder (ex vilket stuk av klocka/kompassros jag vill ha, inte en bild av en redan existerande tatuering!) till tatueraren för att lättare kunna förklara hur jag menar och vill ha det, andra gånger har jag bara sagt "detta vill jag ha - gör det grymt" och så har han fått rita/gett förslag själv.. Och han är alltid grym "min" tatuerare! ;)
 
Är helt ny på tatueringsområdet, men min pojkvän gjorde en igår, och nu är jag så sugen! Jag har velat tatuera mig länge, flera år, men lagt det på hyllan. Tills nu då. Så efter sommaren vill jag göra min första!

Men alltså, när det gäller motiv, hur brukar det gå till? Hur är det med att sno bilder från internet? Brukar tatuerare skissa sin egna tatueringar? Om jag kommer med en bild som är tagen från internet, brukar de kunna göra om den lite så det inte blir en direkt kopiering?

Jag har även sett dessa watercolour tatueringar, en sån vill jag ha i framtiden! Skitsnygga :love:

Jag hade några bilder som jag tyckte om, med modell på kors och så, sen skickade jag dom till min kompis med lite andra önskemål och så designade hon den till mig :) så den blev på ett sätt unik men med andra som inspiration :)
 
Eftersom jag har bokat en heldag så vill jag försöka utnyttja den.. Antar att jag får betala för en heldag även om jag bara sitter 3h.. Och det är jag alldeles för snål och fattig för! :p Får bita ihop helt enkelt då! x)

Jag satt sex timmar med mitt överarmsmotiv, tog paus minst en gång i timmen men det var tatueraren som sa till mig att gå och ta lite frisk luft, dricka, ta en chokladbit etc. Gjorde bara "jobbigt ont" sista timmen, så jag tror absolut på små pauser! (Känd tatuerare).
 
Är helt ny på tatueringsområdet, men min pojkvän gjorde en igår, och nu är jag så sugen! Jag har velat tatuera mig länge, flera år, men lagt det på hyllan. Tills nu då. Så efter sommaren vill jag göra min första!

Men alltså, när det gäller motiv, hur brukar det gå till? Hur är det med att sno bilder från internet? Brukar tatuerare skissa sin egna tatueringar? Om jag kommer med en bild som är tagen från internet, brukar de kunna göra om den lite så det inte blir en direkt kopiering?

Jag har även sett dessa watercolour tatueringar, en sån vill jag ha i framtiden! Skitsnygga :love:
Jag har gett min tatuerare inspirationsbilder med motiv jag gillar, ex till min påfågel så hade jag några bildet på existerande tatueringar och så skisser som jag gillade antingen färg eller form på, sen gjorde hon en egen påfågel. Även den på bröstkorg en jag har, skickade jag lite bilder på motiv jag gillade, sa vilka färger jag ville ha och vad jag inte ville ha :p sen gjorde hon en som jag godkände :)
Har en på ryggen som är gjord efter bild, och jag är inte nöjd. En bättre tatuerare hade fixat den (bilden i sig är inte helt 100 i perspektiv osv) och även gjort den lite annorlunda... men, ska fixa den hos nån annan har jag tänkt så den blir snyggare.
 
Måste prata med tatueraren här i stan om han ritar egna! Är så sugen på en katt i tribal-stil på underarmen, men rita själv kan jag verkligen inte. Visst brukar det vara standard att tatuerarna kan designa en tatuering själv efter önskemål?
 
Måste prata med tatueraren här i stan om han ritar egna! Är så sugen på en katt i tribal-stil på underarmen, men rita själv kan jag verkligen inte. Visst brukar det vara standard att tatuerarna kan designa en tatuering själv efter önskemål?

Om en tatuerare inte kan rita egna motiv hade jag aldrig gått dit!
 
Tatuerare VILL gärna rita egna motiv, är min erfarenhet. Då kan de själva komponera ihop motivet efter deras egna specialiteter, vilket kan vara små tekniska saker som kunden inte ens ser skillnad på. Många tatuerare har ju en egen instagram där de lägger upp bilder på det de gör. Där kan man hitta en som har den stil man efterfrågar.

Min senaste gjorde jag i mars. Hade hittat en tatuerare som jobbar i svart bläck med mycket linjer och detaljer. Det visade sig att han skulle gästa en studio i min stad, så jag mailade:
"Hej! Jag vill ha en tatuering som jag tror att du kan göra.
Jag vill ha en djurskalle, eventuellt get, tillsammans med höftben och klassiska häxörter. Jag vill att tatueringen ska dofta mörkermagi och rökelse. Jag gillar alkemi och 1700-talskonst. Vi lyssnar på samma typ av musik - inspireras utav den."
Han ba: "Okej!" :D

Resultatet blev såhär:
11055973_1609017162645117_996446690_n.jpg
 
Tatuerare VILL gärna rita egna motiv, är min erfarenhet. Då kan de själva komponera ihop motivet efter deras egna specialiteter, vilket kan vara små tekniska saker som kunden inte ens ser skillnad på. Många tatuerare har ju en egen instagram där de lägger upp bilder på det de gör. Där kan man hitta en som har den stil man efterfrågar.

Min senaste gjorde jag i mars. Hade hittat en tatuerare som jobbar i svart bläck med mycket linjer och detaljer. Det visade sig att han skulle gästa en studio i min stad, så jag mailade:
"Hej! Jag vill ha en tatuering som jag tror att du kan göra.
Jag vill ha en djurskalle, eventuellt get, tillsammans med höftben och klassiska häxörter. Jag vill att tatueringen ska dofta mörkermagi och rökelse. Jag gillar alkemi och 1700-talskonst. Vi lyssnar på samma typ av musik - inspireras utav den."
Han ba: "Okej!" :D

Resultatet blev såhär:
11055973_1609017162645117_996446690_n.jpg
Skitsnygg! Döskallar är så häftiga:love:
 
Åhnej! Satt och räknade kommande löner och pengar igår pch insåg att om jag inte lever alltför slösaktigt kommer jag kunna spara undan 20k iår! Tanke nr 1: ÅH då kan jag göra klart hela sleeven i höst OCH påbörja nästa!

Pengar är fullständigt livsfarligt.
 
Funderar på att göra en första tatuering i höst, för nu har jag nog bestämt mig för hur den ska se ut :D och vart den ska sitta
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 066
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 409
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp