Tatueringstråden, del 4

Nuså :)
IMG_20180723_174134_202.jpg
 
Vad tror ni; finns det något hopp om att kunna göra något av/med/utifrån/över (utan att det bara blir en stor svart blaffa!), eller är jag dömd att ha denna tingest på ryggen resten av livet? (Om jag inte lasrar bort den vill säga)

Jag är öppen för stilar och motiv, då jag inser att jag måste anpassa mig efter vad som "går"... Har varit inne på allt från realistiskt i gråskalor, stora blommor, mandala etc. Jag vill dock INTE ha döskallar, blod, zombies eller liknande! Tycker att watercolor och stora "blomsterarrangemang" är skitsnyggt och så även mörka skogar, lite mer "modern konstaktigt". Men som sagt, jag har nog inte lyxen att kunna välja så fritt. Jag vill iaf gärna att den kan få bli asymmetrisk, upp mot axeln och ner på armen :)

Finns det hopp och idéer?
 

Bifogade filer

  • _20180718_081334.JPG
    _20180718_081334.JPG
    267,7 KB · Visningar: 96
Vad tror ni; finns det något hopp om att kunna göra något av/med/utifrån/över (utan att det bara blir en stor svart blaffa!), eller är jag dömd att ha denna tingest på ryggen resten av livet? (Om jag inte lasrar bort den vill säga)

Jag är öppen för stilar och motiv, då jag inser att jag måste anpassa mig efter vad som "går"... Har varit inne på allt från realistiskt i gråskalor, stora blommor, mandala etc. Jag vill dock INTE ha döskallar, blod, zombies eller liknande! Tycker att watercolor och stora "blomsterarrangemang" är skitsnyggt och så även mörka skogar, lite mer "modern konstaktigt". Men som sagt, jag har nog inte lyxen att kunna välja så fritt. Jag vill iaf gärna att den kan få bli asymmetrisk, upp mot axeln och ner på armen :)

Finns det hopp och idéer?

Jag hade gått till min tatuerare och bett om tips :) de ser det ju bättre och kan rita upp utifrån den.

Så gjorde jag med mina körsbär som tatuerades över.
 
Funderar på att tatuera mig.
Ett minne över min gammelman - typ så stor som en gammal 5krona
Men vet inte var jag ska ha den? Vad det kostar?
sedan skulle jag vilja ha en kampfisk också...
 
Funderar på att tatuera mig.
Ett minne över min gammelman - typ så stor som en gammal 5krona
Men vet inte var jag ska ha den? Vad det kostar?
sedan skulle jag vilja ha en kampfisk också...

Olika tatuerare har ju olika priser. Min har startpris på 1000 kr.
 
Kikade också in i tråden då jag har en tatuering jag skulle vilja antingen lasra bort eller tatuera över. Har ni några tips på intressanta tatueringar? Är mest sugen på en enkel tatuering och inga blaffiga motiv. Bäst att försöka få bort den kanske?

flPSYUo.jpg
 
Funderar på att tatuera mig.
Ett minne över min gammelman - typ så stor som en gammal 5krona
Men vet inte var jag ska ha den? Vad det kostar?
sedan skulle jag vilja ha en kampfisk också...
Beroende på hur minnet ska se ut, men jag gillar små tatueringar (symboler) på insidan av handleden. Gör nog lite ont att tatuera där, men man överlever :-) ...och får ett lyckorus efteråt :)
 
Kikade också in i tråden då jag har en tatuering jag skulle vilja antingen lasra bort eller tatuera över. Har ni några tips på intressanta tatueringar? Är mest sugen på en enkel tatuering och inga blaffiga motiv. Bäst att försöka få bort den kanske?

flPSYUo.jpg

Googla typ "small cover-up" för inspiration, kolla sen upp lite tatuerare som gör saker som tilltalar dig och kontakta en av dem och se om denne kan hjälpa dig eller har några idéer.
Om du inte hittar något du gillar kanske det är bättre att lasra bort den än att riskera att du kanske sitter med ännu en tatuering om ett par år som du inte gillar. :)

Har själv en i nacken som jag gjorde för 10 år sedan, den är nog inte så vacker (gissar att den är oläslig eftersom alla frågar vad det står...) men jag ser den aldrig så det stör mig inte mer än pyttelite när jag påminns om den. :P
 
Funderar på att tatuera mig.
Ett minne över min gammelman - typ så stor som en gammal 5krona
Men vet inte var jag ska ha den? Vad det kostar?
sedan skulle jag vilja ha en kampfisk också...
Jag funderar på att göra ett hjärta med namn och årtal som minnestatuering över min häst, den hamnar antagligen ovanför fotknölen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 529
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 025
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp