Tatueringstråden, del 4

Ni som är lite mer vana vid tatueringar - har ni fått något liknande blåsor i tatueringen någon gång?

Gjorde en tatuering i mitten av feb, hos riktig tatuerare som fått bra rekommendationer. Den har läkt bra, men förra veckan började det helt plötsligt komma små upphöjningar, rösta jag kan beskriva det som små blåsor. Man ser de som är stora, men framförallt känner man dem när man drar med fingret.

Var inne hos tatueraren för någon dag sedan och hon gissade på att det var en allergisk reaktion, och rekommenderade hydrokortison. Två dagar med så kliar det mera - men blåsorna börjar minska.

Någon som varit med om detta innan? Om det är allergi, finns det andra färger att använda? Eller kan det vara en viss typ av färg? Jag tycker det är främst koncentrerat över där den vita färgen är, men blåsorna är över alla färger. (Har blått, rosa, vitt och svart i tatueringen)

Tips, tankar eller idéer?

Jag får det då och då på vissa. Främst på sommaren. Gör inget speciellt åt det, försöker bara låta det vara :)
 
Här är två av mina tre nya! 😍
IMG_20220416_180426.jpg

Den på underarmen kliar dock något så in i helvete pga att tatueraren va tvungen att raka bort lite hår.. Att sen bli inplastad i 2 dagar gillade inte min hud.. Blir tokig! 😅🙈
 
Jag tänkte göra min första tatuering, men tycker att det är så svårt med motiv - hur väljer man? Jag vill ha en liten häst (alternativt en hästsko) på insidan av handleden och jag gillar den här designen, men har rätt smala handleder så oklart om den kanske blir för liten för att se bra ut. Hur klar idé brukar ni ha innan ni går till tatueraren? Eftersom det är min första känns det som ett väldigt stort beslut!

f480f33f3a1044cd9d3835e9abf82a9c.jpg
 
Ni som är lite mer vana vid tatueringar - har ni fått något liknande blåsor i tatueringen någon gång?

Gjorde en tatuering i mitten av feb, hos riktig tatuerare som fått bra rekommendationer. Den har läkt bra, men förra veckan började det helt plötsligt komma små upphöjningar, rösta jag kan beskriva det som små blåsor. Man ser de som är stora, men framförallt känner man dem när man drar med fingret.

Var inne hos tatueraren för någon dag sedan och hon gissade på att det var en allergisk reaktion, och rekommenderade hydrokortison. Två dagar med så kliar det mera - men blåsorna börjar minska.

Någon som varit med om detta innan? Om det är allergi, finns det andra färger att använda? Eller kan det vara en viss typ av färg? Jag tycker det är främst koncentrerat över där den vita färgen är, men blåsorna är över alla färger. (Har blått, rosa, vitt och svart i tatueringen)

Tips, tankar eller idéer?
Har haft flera såna. Är känslig för viss röd färg i den ena. Tog lång tid innan dom moni blåsorna gick bort. Men har typ inga idag. Kan få typ mini finnar i vissa känns det som med. Det är inget farligt. För vissa kan det även vara färg som typ blivit i dina porrer och det kommer gå bort sen. På min nyaste har jag inte alls haft problem med den röda färgen så funderar lite på att det är beroende på tatueran.
 
20201218_185557.jpg


En läkt på andra armen. En av mina favorit artister som gjort den när han var i Sverige, har flera från honom. Starka kvinnor, missförstådd, utkastad och "elak". Sedan gjort till en villain från början av Disney. Så det fick då bli på min arm. Jag älskar den mörka stilen och han har då fått göra en cover up på min arm som är typ helt svart med. Många som inte tycker om det, vilket passar mig bra bra :)
 
Jag tänkte göra min första tatuering, men tycker att det är så svårt med motiv - hur väljer man? Jag vill ha en liten häst (alternativt en hästsko) på insidan av handleden och jag gillar den här designen, men har rätt smala handleder så oklart om den kanske blir för liten för att se bra ut. Hur klar idé brukar ni ha innan ni går till tatueraren? Eftersom det är min första känns det som ett väldigt stort beslut!

Visa bifogad fil 89417
Jag hittade en tatuerare jag verkligen gillade sedan gav jag lite riktmärken av vad jag önskade och kan ritade med ganska fria händer. Lika nöjd båda gångerna :D
Andra gången visade jag en av hans gamla motiv bara för att visa känslan jag ville ha (inte samma motiv exakt)
 
Jag tänkte göra min första tatuering, men tycker att det är så svårt med motiv - hur väljer man? Jag vill ha en liten häst (alternativt en hästsko) på insidan av handleden och jag gillar den här designen, men har rätt smala handleder så oklart om den kanske blir för liten för att se bra ut. Hur klar idé brukar ni ha innan ni går till tatueraren? Eftersom det är min första känns det som ett väldigt stort beslut!

Visa bifogad fil 89417
Jag har ingen klar idé alls. Jag säger bara vad jag vill ha och var den ska sitta och sen får tatueraren rita upp. Tatueraren jag går till har en stil som jag gillar men han gör mycket ”arga” saker och jag gillar ”glada” saker så det var jag noga med att poängtera i början. Nu känner vi varandra så nu vet han det.
 
Jag tänkte göra min första tatuering, men tycker att det är så svårt med motiv - hur väljer man? Jag vill ha en liten häst (alternativt en hästsko) på insidan av handleden och jag gillar den här designen, men har rätt smala handleder så oklart om den kanske blir för liten för att se bra ut. Hur klar idé brukar ni ha innan ni går till tatueraren? Eftersom det är min första känns det som ett väldigt stort beslut!

Visa bifogad fil 89417

Jag har ofta en tanke, sen ger jag min tatuerare fria händer.
Som min nästa, vill ha min hund, namn, årtal och hans leksaker.
 
Jag tänkte göra min första tatuering, men tycker att det är så svårt med motiv - hur väljer man? Jag vill ha en liten häst (alternativt en hästsko) på insidan av handleden och jag gillar den här designen, men har rätt smala handleder så oklart om den kanske blir för liten för att se bra ut. Hur klar idé brukar ni ha innan ni går till tatueraren? Eftersom det är min första känns det som ett väldigt stort beslut!

Visa bifogad fil 89417
Jag skulle tro att hästen behöver större yta än vad handleden kan ge för att komma till sin rätt! Hade satsat på en hästsko om det är handleden du vill ha den på!

Jag har en tanke och vet vilken stil jag vill ha på motivet, väljer tatuerare utefter stil och skicklighet. Sen får tatueraren ganska fria händer, ibland har jag haft referensbilder för att förmedla en tanke/känsla.. :)
 
Är det någon som har koll på hur tatueringarna ser ut efter lite större viktnedgång?

Jag är mitt i en vikt- och hälsoresa, vill gärna göra nästa tatuering till hösten men kommer väl fortfarande ha runt 10(-15?) kg att tappa så funderar om den kan bli ful då? Jag har en som överlevt uppgången och de kg som jag gått ner hittills men den är ju där den är redan. Kanske är det dumt att göra en ny om den riskerar bli ful, samtidigt är jag så trött på att tänka på allt jag ska göra ”när jag gått ner i vikt”.
 
Är det någon som har koll på hur tatueringarna ser ut efter lite större viktnedgång?

Jag är mitt i en vikt- och hälsoresa, vill gärna göra nästa tatuering till hösten men kommer väl fortfarande ha runt 10(-15?) kg att tappa så funderar om den kan bli ful då? Jag har en som överlevt uppgången och de kg som jag gått ner hittills men den är ju där den är redan. Kanske är det dumt att göra en ny om den riskerar bli ful, samtidigt är jag så trött på att tänka på allt jag ska göra ”när jag gått ner i vikt”.

Min första har hängt med väl men den sitter på utsidan av benet, strax ovanför fotknölen, dvs det händer inte så mkt där.
 
Är det någon som har koll på hur tatueringarna ser ut efter lite större viktnedgång?

Jag är mitt i en vikt- och hälsoresa, vill gärna göra nästa tatuering till hösten men kommer väl fortfarande ha runt 10(-15?) kg att tappa så funderar om den kan bli ful då? Jag har en som överlevt uppgången och de kg som jag gått ner hittills men den är ju där den är redan. Kanske är det dumt att göra en ny om den riskerar bli ful, samtidigt är jag så trött på att tänka på allt jag ska göra ”när jag gått ner i vikt”.
Alla mina har hängt med bra. - 35 kg på ca 1,5 år. Då har jag på ryggen, under brösten, på utsida lår (från knä upp på höft), framsida lår och vader.
 
Min första har hängt med väl men den sitter på utsidan av benet, strax ovanför fotknölen, dvs det händer inte så mkt där.
Alla mina har hängt med bra. - 35 kg på ca 1,5 år. Då har jag på ryggen, under brösten, på utsida lår (från knä upp på höft), framsida lår och vader.

Kul att höra! Tänkte jag skulle skrivit min eventuella placering men jag glömde av det. Den som (förmodligen) är närmst i tid har jag fundering att sätta på insida/framsida av överarmen. Nästa efter det tänker jag nog på låret, men för att göra den behöver jag nog bli mer bekväm med kroppen, oavsett om det är pga viktnedgång eller acceptans.
 
Tid på tisdag. Börjar bli nervös!
Vill ju ha ett porträtt av min hund, namnet och datumen. Men min tatuerare är rädd att det bara kommer bli en svart blobb :(

Ett alternativ är ju bara namn, hans favoritleksaker och datum... men det känns så himla futtigt! Jag har så mycket namn på kroppen redan känns det som.
 
Tid på tisdag. Börjar bli nervös!
Vill ju ha ett porträtt av min hund, namnet och datumen. Men min tatuerare är rädd att det bara kommer bli en svart blobb :(

Ett alternativ är ju bara namn, hans favoritleksaker och datum... men det känns så himla futtigt! Jag har så mycket namn på kroppen redan känns det som.
Jag gjorde en tass, namn och datum som minne av våran hund. Han var också svart och hade blivit svår att få en bra tatuering av.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 484
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 980
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp