Tatueringstråden, del 4

Tid på tisdag. Börjar bli nervös!
Vill ju ha ett porträtt av min hund, namnet och datumen. Men min tatuerare är rädd att det bara kommer bli en svart blobb :(

Tassavtryck är fint och borde vara enkelt att fixa, om du inte tycker att det blir för opersonligt. Om du har någon bra bild som förlaga kanske tatueraren kan göra en siluett av hunden? Kan fyllas i med svart för en traditionell look eller så kör du mer "lineart". Till det sistnämnda kan det kanske bli fint med namnet inuti själva hunden? Jag spånar hejvilt, ser flera idéer supertydligt i huvudet men det är svårt att få ner dem i text.
 
Tassavtryck är fint och borde vara enkelt att fixa, om du inte tycker att det blir för opersonligt. Om du har någon bra bild som förlaga kanske tatueraren kan göra en siluett av hunden? Kan fyllas i med svart för en traditionell look eller så kör du mer "lineart". Till det sistnämnda kan det kanske bli fint med namnet inuti själva hunden? Jag spånar hejvilt, ser flera idéer supertydligt i huvudet men det är svårt att få ner dem i text.

Ja det var bra idéer! Jag kommer nog dock göra nåt helt annat om han inte kan göra hunden, så vi får se...
 
Tid på tisdag. Börjar bli nervös!
Vill ju ha ett porträtt av min hund, namnet och datumen. Men min tatuerare är rädd att det bara kommer bli en svart blobb :(

Ett alternativ är ju bara namn, hans favoritleksaker och datum... men det känns så himla futtigt! Jag har så mycket namn på kroppen redan känns det som.
Jag googlade och hittade dessa
 

Bifogade filer

  • @sarah_tavilla.jpg
    @sarah_tavilla.jpg
    96,9 KB · Visningar: 84
Visa bifogad fil 92143


Mycket vitt i svart, men om jag tittar på lukta så ser det sådär ut om jag ska vara ärlig. Totte var väl rätt grå på slutet?

Om du inte vill ha ett realistiskt b/w porträtt så kanske något åt det här hållet vara ett alternativ @pepp ?


poodle-dog-tattoo-16.jpg

Tack hörrni. Jag har också googlat lös :D och jag tror ju det kan gå att få bra med skuggor osv. Som sagt var han ju rätt grå om nosen :)
Han har gjort denna tidigare, visserligen annan ras, utan krull så vet ju att han kan!
Screenshot_20220317-093746_Facebook.jpg


Kommer såklart inte göra nåt som inte känns bra!
 
Tack hörrni. Jag har också googlat lös :D och jag tror ju det kan gå att få bra med skuggor osv. Som sagt var han ju rätt grå om nosen :)
Han har gjort denna tidigare, visserligen annan ras, utan krull så vet ju att han kan!
Visa bifogad fil 92151

Kommer såklart inte göra nåt som inte känns bra!
Den var ju supercharmig!

Jag vill boka tid hos en tjej för tatuering av min hund, hon har en väldigt speciellstil, åt det mexikanska hållet. Men tyvärr har hon bara öppet för bokning en gång om året, så förhoppningsvis nästa år!
 
Den var ju supercharmig!

Jag vill boka tid hos en tjej för tatuering av min hund, hon har en väldigt speciellstil, åt det mexikanska hållet. Men tyvärr har hon bara öppet för bokning en gång om året, så förhoppningsvis nästa år!

Håller tummarna att du lyckas haffa en tid!
Har verkligen sett fram emot den här tiden så blir lite putt om den inte blir av 😂
 
Tatueraren skrev precis, han har testat teckna, men får inte till nåt fint med hunden 💔
Men det känns okej, jag avvaktar och ser om nåt annat med honom känns rätt i framtiden.

Vi kör på plan B istället, den är kul :D

Jag kan tipsa om en som är suuuperduktig på djurporträtt om du skulle va intresserad :) Men han finns rätt långt från dig. Men kan ju vara värt att verkligen få det bra och som man vill.
 
Jag kan tipsa om en som är suuuperduktig på djurporträtt om du skulle va intresserad :) Men han finns rätt långt från dig. Men kan ju vara värt att verkligen få det bra och som man vill.

Skicka gärna pm!
Grejen är att jag inte vill ha ett extremt realistiskt resultat, utan det ska ju fortfarande vara i old schoolstuk, så det passar in med resten jag har :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 988
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
251
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 340
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp