Tatueringstråden, del 4

Jag trillade in på drop in idag och fick två små gjorda.
Gick så satans fort, den ena kändes mer än den andra, men inget emot tidigare tatueringar. Sjukt nöjd.
Polish_20211216_235615319.jpg
 
Så.. Jag har börjat fundera på en ny taturering. Dels ska den täcka den där saken jag redan har på skuldran, men även byggas ut över hela/delar av ryggen. Exakt hur stor den blir vet jag inte riktigt ännu.

Har fått ihop en del bilder för inspiration, och behöver nu hitta en tatuerare som jag hjälpa mig sätta ihop det till en bild.
Men fastnar på hur tusan vet man vilken studio/tatuerare man ska välja?

Ser ju gärna att det är i närmsta staden (Landskrona), men har inget emot att köra till grannstäderna om jag vet att där är någon som är riktigt bra.

Suttit och tittat på en massa bilder, och i mina ögon är där inte så stor skillnad. Olika typer av tatureringar absolut, men min kommer inte troligen inte vara jättesvår, vilket gör att alla ser ut att vara lika duktiga (i mina otränade ögon då).
Hur väljer man? :confused:
Då spelar det troligen inte så stor roll vem du väljer. 🙂
 
Ta i trä... Känns som jag har väldigt bra läkkött? Precis som sist är det lite ömt och svider lite vid smörjning. Men vätskar sig inget, inget svullet eller så. Torr och fin 😍
 
Ta i trä... Känns som jag har väldigt bra läkkött? Precis som sist är det lite ömt och svider lite vid smörjning. Men vätskar sig inget, inget svullet eller så. Torr och fin 😍

Så kan det ju vara :) Men för mig är det stooor skillnad på tatuerarens teknik. Har väl säkert skrivit det förr i tråden, men mina fyra första gjordes av olika snubbar, och fick sårskorpor och känns i efterhand lite ”upphöjda”. Någon sorts ärrvävnad, helt enkelt.

Tjejen jag gått till kanske 15? gånger under fem års tid, har en teknik som funkar som handen i handsken för min hud. Aldrig några nämnvärda efterdyningar :) Flagar lite efter några dagar, that’s it. Otroligt enkelt.
 
Så kan det ju vara :) Men för mig är det stooor skillnad på tatuerarens teknik. Har väl säkert skrivit det förr i tråden, men mina fyra första gjordes av olika snubbar, och fick sårskorpor och känns i efterhand lite ”upphöjda”. Någon sorts ärrvävnad, helt enkelt.

Tjejen jag gått till kanske 15? gånger under fem års tid, har en teknik som funkar som handen i handsken för min hud. Aldrig några nämnvärda efterdyningar :) Flagar lite efter några dagar, that’s it. Otroligt enkelt.
Skönt, då har jag inte bara hittat en tatuerare med rätt stil för mig, även bra för min hud 🤩😍
 
Snygg! (och cool!!)
Tack! Ja tatueraren var supernöjd själv med. Fick agera fotomodell när hon var klar och hon bad mig komma tillbaka i april (hon är bosatt i Ryssland egentligen så hon kommer till Stockholm med jämna mellanrum) för läkta bilder och ev justeringar 😁 fick veta efter halva att hon provade en ny teknik så hon själv var lite osäker på resultatet men att det blev långt över förväntan, tur jag inte visste det före, då hade jag väl dött! 😂
 
Tatuerade mig i onsdags och tog av plasten idag.. Haha ehh ja, vi kan väl säga så här.. De jag redan hade ser lite dassiga ut i jämförelse med de nya.. 😂🙈

Sjukt nöjd med de nya, smått skit "bara" men det blev så bra! ^^ Kommer bild när jag får hjälp att fota, de sitter på baksidan av överarmarna/underarm.. 😁
 
Ni som är lite mer vana vid tatueringar - har ni fått något liknande blåsor i tatueringen någon gång?

Gjorde en tatuering i mitten av feb, hos riktig tatuerare som fått bra rekommendationer. Den har läkt bra, men förra veckan började det helt plötsligt komma små upphöjningar, rösta jag kan beskriva det som små blåsor. Man ser de som är stora, men framförallt känner man dem när man drar med fingret.

Var inne hos tatueraren för någon dag sedan och hon gissade på att det var en allergisk reaktion, och rekommenderade hydrokortison. Två dagar med så kliar det mera - men blåsorna börjar minska.

Någon som varit med om detta innan? Om det är allergi, finns det andra färger att använda? Eller kan det vara en viss typ av färg? Jag tycker det är främst koncentrerat över där den vita färgen är, men blåsorna är över alla färger. (Har blått, rosa, vitt och svart i tatueringen)

Tips, tankar eller idéer?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 237
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 818
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp