Tatueringstråden, del 4

Fast det där kan jag förstå lite grann, mitt efternamn är ett unikt som min pappa och hans syskon kom på efter sommarstugan (där de bodde och växte upp) - så det är ett efternamn som jag tycker om och känner mig någorlunda stolt över :love: men det handlar ju inte om mig utan om släkten etc.. Det hade jag kunnat tänka mig tatuera in.

Tillägg: Efter ha kommit över min nålrädsla och tatuerat de viktigaste grejerna först då... :cautious::p

Nja, jag tycker nog fortfarande samma ang det. Känns mest underligt.. :o
Då är ju risken att man glömmer det ännu mindre :D
 
Märkligast är väl ändå personnummer?
Åh vilken vacker sifferkombination jag har, värd att föreviga även på min hud utöver alla papper/medicinburkar/idkort/osv det redan står på.
Jag gissar att det kanske handlar om en rädsla att inte identifieras? Rädsla för att hamna på sjukhus eller bårhus utan några som helst handlingar. Sen lär väl personen inte erkänna det på en direkt fråga heller kanske.
 
Jag gissar att det kanske handlar om en rädsla att inte identifieras? Rädsla för att hamna på sjukhus eller bårhus utan några som helst handlingar. Sen lär väl personen inte erkänna det på en direkt fråga heller kanske.
Jag gissar snarare att det beror på brist på fantasi. Dessutom tror jag att det handlar om valet av ett motiv som inte kan ifrågasättas riktigt, andra motiv kan andra människor tycka en massa om. Alla har ju ett personnummer. Sen kan man ju förstås ifrågasätta konceptet med att tatuera just de siffrorna.
 
Jag gissar snarare att det beror på brist på fantasi. Dessutom tror jag att det handlar om valet av ett motiv som inte kan ifrågasättas riktigt, andra motiv kan andra människor tycka en massa om. Alla har ju ett personnummer. Sen kan man ju förstås ifrågasätta konceptet med att tatuera just de siffrorna.
Eller så tycker folk bara det är snyggt, men random siffror hade varit skumt? Finns säkert massor med anledningar till varför folk gör en sån :)
 
Jag gissar snarare att det beror på brist på fantasi. Dessutom tror jag att det handlar om valet av ett motiv som inte kan ifrågasättas riktigt, andra motiv kan andra människor tycka en massa om. Alla har ju ett personnummer. Sen kan man ju förstås ifrågasätta konceptet med att tatuera just de siffrorna.
Finns nog lika många anledningar som det finns tatueringar. Alla tatueringar behöver ju inte ens ha en djupare mening heller för den delen. Så länge man är nöjd själv spelar det knappast någon roll.
 
Låter inte som att det behöver bli konstigt. Det kostar mer att göra det i två omgångar, men gör på ett ställe, fundera och gör det andra också?

jaa jag tror jag kör båda på en gång!

Någon som har tips på tatuerare i Göteborg? Helst någon som inte har lång väntetid 😇
 
Är sugen på att tatuera mig har idé för motiv och så, men vet inte vart?
Har ingen tatuering sen innan. Vill helst ha på hyfsat diskret ställe. Har tänkt antingen på underarmen, låret eller sidan av revbenen. Men revbenen ska väl göra superont? 😅
 
Jag har tatuerat fötterna igen! Det såg lite tomt ut under "mamma"-tatueringen så jag fyllde på lite. Det är alltså den texten och texten på tårna som är nya, de andra är sen några år tillbaka =)
(och om ni tycker att färgerna ser dassiga ut så är det för att dom är det! Jag är allergisk mot nästan alla färg utom svart och man kan säga att det tog några år, och många tatueringar, innan jag kom på vad som var problemet ;) )
fötterna.JPG
 
Jag har tatuerat fötterna igen! Det såg lite tomt ut under "mamma"-tatueringen så jag fyllde på lite. Det är alltså den texten och texten på tårna som är nya, de andra är sen några år tillbaka =)
(och om ni tycker att färgerna ser dassiga ut så är det för att dom är det! Jag är allergisk mot nästan alla färg utom svart och man kan säga att det tog några år, och många tatueringar, innan jag kom på vad som var problemet ;) )
Visa bifogad fil 46386
Är själv sjukt skraj för att tatuera fötter/händer, tänker mig att det ska göra så himla ont :D Men snyggt blir det! Gillar verkligen texten på tårna!
Sen har jag ju gjort ett par svalor också, typ en månad innan fötterna. Den här bilden finns i bildtråden också så några kanske har sett den redan :)
Nu funderar jag på om jag ska fylla på i mitten och göra en hel chestpiece av den....
Visa bifogad fil 46387
Himla fina! :bump:
 
Är själv sjukt skraj för att tatuera fötter/händer, tänker mig att det ska göra så himla ont :D Men snyggt blir det! Gillar verkligen texten på tårna!

Himla fina! :bump:

Tack! Jag är supernöjd med dom! Har hittat en tatuerare som passar min stil jättebra så nu blir det många projekt framöver :D

Tårna gör sjukt ont kan jag meddela! Men det får inte plats så mycket på dom iaf så det går rätt snabbt ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp