Tävlings schabrak till vita hästar ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare schweppes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 771
S

schweppes

jag, har sökt i forumet men hittar ingen tråd,
så vad tycker ni ?

vilken färg ?
en kritvit skimmel, och en röd flugskimmel.
båda valacker.

TACKSAM FÖR SVAR ;)

Sv: Tävlings schabrak till vita hästar ?

Min flugskimmel (bruna prickar, grå man) passar bäst i marinblått eller grått. Helvitt schabrak är inte snyggt men funderar på ett med en ett brett marinblått kantband. :)

Mörka diskreta färger; svart, mörkbrun, marinblå, mörkgrön, mörkgrå.(snyggast är om schabraket matchar kavajen)
Undvik färger såsom vit, ljusbeige och ljusgrå, ser bara konstigt ut och hästen der ofta skitig ut.

ex på hur det inte ska se ut! trots mörk kant på schabraket ser hästen gul ut.
8968382.jpg

Det här däremot tkr jag är snyggt
9511523.jpg

Har nu bytt ut den marinblå kavajen mot en mörkgrå med svarta kritstreckränder och svart krage, så nu blir schabraket svart eller grått.

Ljusgrått hade jag på¨båda mina skimlar, tycker inte det ser konstigt ut med ljusgrått mot kritvitt, inte heller mot rödgrått. Däremot mot svartgrått eller grågrå så, men då kör jag vitt, tills de skimlat ut mer.

Vitt är bara att stryka till de som skimlat klart. Hästen ser gultonad ut, eller så blir det kaka på kaka.

Mörk mörk röd skulle nog jag föredra..(Trots att det är valacker;))

typ vinröd då ? tack för alla svar !

blir nog antingen vinrött eller marinblått :D

Få hästar är så vita som ett vitt schabrak, och det är endast då det är snyggt med vita.

Jag hade marinblått schabrak, kavaj o hjälm på min viting.

Om du tex har en marin blåå kavaj,hjälm osv. är det väldigt snyggt med Marinblått Schabrak med Guldrand! Men se till att matcha:D

//Lovisa

ja precis!!:D Det tycker jag låter bra!:bump:

jag har grått och blått oftast till min skimmel. brunt ibland oxå!
har ett nytt RG schabrak + luva som är grått, han är jättefin i de! kan fixa bild i helgen kanske
här ser man iof, men inte så jättebra :
20930090.jpg

På tävling tycker jag att mörkgrått, mörkbrunt eller svart är snyggt på en skimmel. Fast kanske inte brunt till din rödskimmel, svart eller grått till den :)

Marinblått, inte vita schabrak då ser hästarna bara skitiga ut.

kritvita skimmlar är oerhört vackra i marinblått och silver :love:

på en flugskimmel är brunt snyggt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka