Sv: Tempurpad

Där står inget om tjocklek, det skulle jag vilja veta. Är den anpassad till bomsadlar är den för kort till många bomlösa.
// Linda

Tjocklek vet jag inte, men även om den är för kort för bomlösa så borde den ju täcka upp området där ryttaren sitter, så i kombination med andra ilägg borde det fungera.

Den ser inte ut att ha någon ryggkanal så skulle gissa att den är för bomsadlar.

Jo, man får ju i så fall slakta den och använda bara tempurinnehållet. Dela den på två och använda det som ilägg. Därför hade man velat veta tjockleken på tempurdelen.
// Linda

Liknande trådar

Western Hej! Jag funderar på att byta till bosal (rider med hackamore just nu) och undrar om detta är en bra bosal? Kan man använda ett vanligt... 2
Svar
21
· Visningar
3 676
Senast: leia
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 328
Senast: Lavinia
·
Utrustning Här kommer första sadeltråden från mig. Lär nog bli fler i framtiden:p Jag har ju blivit med storhäst för ett tag sen och funderar lite...
Svar
3
· Visningar
1 495
Utrustning Jag har en nätt häst med relativt rak rygg som just nu går med en utprovad Cliff Barnsby Whitaker med vidd 4 samt en pad med ilägg fram...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: paramore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka