Terränghästprov

carambawinnie

Trådstartare
Någon som här har koll på dessa terränghästprov (som är för 4-6 åringar). OM jag gör två starter i en och samma klass, får jag då tillgodoräkna mej båda resultat eller är det bara det första som räknas och den andra blir "utom tävlan" typ?
Vet att detta va lite tjafs om när detta kom för 2 år sedan, då tillät vissa att man räknade det första och jag själv råkade ut för att andra starten gick som "utom tävlan" och då struntar jag nog i två starter då resultatet ej går att tillgodoräknas som breederskval.

Någon som vet vad som gäller, blir inte mer klok när jag läser TR, men nån som kanske kan förklara och förstått vad som gäller?
 
Sv: Terränghästprov

Nej bara den första rundan i samma klass räknas.. andra rundan registreras inte.
 
Sv: Terränghästprov

Nej bara den första rundan i samma klass räknas.. andra rundan registreras inte.

Fast var hittar du det? I TR står:
"Häst eller ponny som gör två starter i samma klass får endast räkna ett resultat".
Dvs det står inte vilket resultat, första eller andra.
 
Sv: Terränghästprov

Jag hittar det ingenstans men på dom TH prov jag bevistat har dom bara räknat första rundan och inte den andra, vilket är logiskt. Alltså det andra resultatet har inte ens registrerats så det blir svårt att räkna ett resultat som "inte finns någonstans".

Du som bevistat många, har du sett att någon fått resultat på andra rundan?
 
Senast ändrad:
Sv: Terränghästprov

Undrar varför det aldrig bestämts att det är första rundan som ska räknas? Förstår inte varför man i terrängen ska få rida två gånger i samma klass när man inte får det på dressyr eller hoppning utan där är hänvisad till träningstillfällen eller tävlingar med många klasser.

Har varit skrivare sen start och i början var ju allt rörigt men sen har det varit som fio säger vad jag kan minnas.

Tillägg. Jag tycker det är jättebra (kanske med begränsning vid många starter) att man kan rida två rundor i samma klass. Men tycker det är lite konstigt när det faktiskt är tävling :-)
 
Sv: Terränghästprov

I banhoppning bedömn. Clearound får man det sålänge man inte är felfri. Dock får man inget resultat på andra rundan.
 
Sv: Terränghästprov

Jag har fått tillgodoräkna mig min andra start och min första blev oregistrerad de va under 2012
 
Sv: Terränghästprov

Ja det var ju i början oxå där allt var rörigt, precis som connemaran sa!
 
Sv: Terränghästprov

Jag hittar det ingenstans men på dom TH prov jag bevistat har dom bara räknat första rundan och inte den andra, vilket är logiskt. Alltså det andra resultatet har inte ens registrerats så det blir svårt att räkna ett resultat som "inte finns någonstans".

Du som bevistat många, har du sett att någon fått resultat på andra rundan?

Oja. Flera!
Ser inte något konstigt i det. Finns så mkt som kan hända och det finns väldigt få tillfällen. Går ju inte att jämföra med hoppningen tycker jag. :)
 
Sv: Terränghästprov

Men blir det inte väldigt orättvist då med tanke på att man får räkna resultaten från andra rundan på vissa tävlingar och att man inte får det på andra tävlingar?

Framförallt, hos vilka arrangörer? ( så man vet vart man ska åka).
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 407
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 736
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 143
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp