Bukefalos 28 år!

Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad jag vill minnas blev Mathias Flink dömd till Psykiatrisk vård, och enligt de regler som gäller är det behandlande läkare som rekommenderar nästa/påföljande steg. DVS att om behandlande läkare (och psykiater) rekommenderar fortsatt vård så fortsätter vården oavsett hur många år som gått, annars överförs "patienten" till kriminalvården och sos som slussar ut vedkommande i samhället.
Förslaget att kunna överföras till Kriminalvården från RPV rättspsykiatrisk vård, är under diskussion, o har så varit i över 20 år. Idag är det inte möjligt.
 
Förslaget att kunna överföras till Kriminalvården från RPV rättspsykiatrisk vård, är under diskussion, o har så varit i över 20 år. Idag är det inte möjligt.

Att fortsatt straff inte är möjligt inom ramen för lagen är jag fullt medveten om, men kriminalvården och sos brukar väl endoch samarbeta för slussning till samhället när RättsPsyk "slänger ut" sina patienter utan tanke på bostad, jobb och annat samhällsmessigt anpasande
 
min lösning är en avreglering av hyressättningen.
En avregleringen av de regler som idag styr byggandet.
Och en betydligt restriktivare asylinvandring.

Och som du vet löser inte det problemet. golit ska berömma LBB för att tittt på singapoer, men rätt slutsater dra vederbörande inte.

Om LBB är villig att fundera över vem och var befintilg politik ska tas ut som skattebas.
 
Och som du vet löser inte det problemet. golit ska berömma LBB för att tittt på singapoer, men rätt slutsater dra vederbörande inte.

Om LBB är villig att fundera över vem och var befintilg politik ska tas ut som skattebas.
:) 50% av bruttoinkomsten till skatter o avgifter, där har du din skattebas.
Att med offentliga medel dra igång en byggnation liknande miljonprogrammet berikar entreprenörer o byggherrar
 
Nu har du flera gånger talat om vad vi inte ska göra, kan du inte för en gångs skull tala om vad du anser vi ska göra ;)

Följa de lagar vi har och ge polisen tillräckligt med resurser att upprätthålla dem. Göra allt vad vi kan för att integrera de som redan är här. Fortsätta vara en del i den internationella gemenskapen för att samarbeta mot Daesh, med militära medel om så behövs. Fortsätta med gränskontrollen som vi har nu, på ett respektfullt sätt (dvs inte tredje gradens förhör av alla som kommer hit för att alla skulle vara misstänkta terrorister).

Inte så svårt, eller hur?
 
Så här skriver Marcus Oscarsson på sin FB sida.



"FLYKTINGKAOS, IS-TERRORISTER & PASSFUSK
- NOTAN HAR SKICKATS TILL SVENSKA FOLKET

Flyktingkaoset: En vecka efter gränskontrollerna fortsätter flyktingströmmen i mycket stor omfattning. 10 000 i veckan. Boendena är slut så flyktingar sover utomhus. Det är scenarion vi inte sett i Sverige tidigare. Otryggt så det förslår.

IS-terroristerna: Sverige har tillsammans med Belgien flest antal IS-terroristkrigare sett till folkmängden. I flera andra länder är det olagligt att lämna landet och strida för IS. Men i Sverige har det varit tillåtet. Otryggt så det förslår.

Passfusket: Hanteringen av pass i Sverige är utom kontroll. Regeringskansliet har enl UD:s förre presschef nonchalerat upprepade krav om att sätta stopp. Folk har kunnat hämta ut hur många pass som helst, i ett fall 18 pass på blott fem år. Otryggt så det förslår.

ANALYS:
Flyktingarna: Självklart ska man hjälpa folk i nöd. Sverige har varit Europamästare på det. Men när land efter land i EU bryter mot Dublinförordningen är snart Sverige enda land kvar att klamra sig fast vid något som inte funkar. Dessutom med generösare villkor. Att det är ohållbart säger sig självt. Allt fler inser att det finns ett tak för hur många flyktingar Sverige kan ta emot. Men när KD:s ungdomsförbundsordförande skrev det i DN Debatt så sent som 2014 blev det ramaskri. T.o.m folk i hennes eget parti rasade och sa att de skämdes. För att inte tala om hur mycket skäll SD har fått. Men nu är det sannolikt bara dagar kvar tills regeringen tvingas gå tio ggr längre än så – dvs presentera förslag med ett enda syfte: Stoppa flyktingströmmen!

IS-terroristerna: Att det öht någonsin varit tillåtet och lagligt att åka utomlands i s.k. terrorresor till IS som mördar och våldtar och sedan resa tillbaka till Sverige och leva vidare som ingenting hänt är svårt att ta in. Att sådana gräsliga personer ska kunna vandra runt på Konsum eller ICA och stå bakom vanligt folk i kassakön vill man inte ens tänka på.

Passfusket: Att en enskild person överhuvudtaget kan hämta ut 18 st pass under fem års tid utan att Sveriges myndigheter sätter stopp är fullkomligt katastrofalt. Visst kan man väl tappa sitt pass, kanske 1 gång på 10 år, möjligen två. Men 18 ggr! Att Sveriges myndigheter på detta sätt riskerar att bidra till grov kriminalitet är det svårt att finna ord för. Fullkomligt oacceptabelt!

SLUTSATS: Sveriges politiker har verkligen ställt till det. Och notan har skickats till svenska folket. Nu krävs skärpning omedelbums och det är bra att man aviserat skärpning avseende passfusket http://goo.gl/SOK9E8 och terrorresor http://goo.gl/eGDB5S. Men detta skulle aldrig ens tillåtits och mer krävs för att återfå väljarnas förtroende. Den som fixar detta bäst – och jobben, och skolan, och miljön och allt annat – står som segrare valkvällen 2018. Må bästa parti/er vinna!"
 
Följa de lagar vi har och ge polisen tillräckligt med resurser att upprätthålla dem. Göra allt vad vi kan för att integrera de som redan är här. Fortsätta vara en del i den internationella gemenskapen för att samarbeta mot Daesh, med militära medel om så behövs. Fortsätta med gränskontrollen som vi har nu, på ett respektfullt sätt (dvs inte tredje gradens förhör av alla som kommer hit för att alla skulle vara misstänkta terrorister).

Inte så svårt, eller hur?
Nej det är det inte, kan bara påpeka att det är ju just det vi hittills har gjort. Och vad säger resultatet av det?

Utvecklingen i Syrien med omnejd kommer med all sannolikhet att flytta över en del av IS;s krigföring hem till de länder som agerar i Syrien.
Och då måste vi anpassa oss till det.
Och med all respekt, att respektfullt och hänsynsfullt behandla en självmordsbombare leder ju oftast bara till att denne når målet för sina drömmar, och det snabbt.

Jag anser att man bör anmana samma symbolladdade sätt att agera som självmordsbombarna själva.
Exempelvis så kan man ju begrava de jordliga resterna av dem tillsammans med gris o hundkadaver.
Samt öppet redovisa detta.
Bara tanken att ligga med dessa "smutsiga" djur till tidens ände borde ju få det att vända sig i magen på en bokstavstrogen fundamentalist.

För ju framgångsrikare man är mot dem i Syrien med omnejd hu högre sannolikhet är att de dyker upp här hemma....
 
Nej det är det inte, kan bara påpeka att det är ju just det vi hittills har gjort. Och vad säger resultatet av det?

Utvecklingen i Syrien med omnejd kommer med all sannolikhet att flytta över en del av IS;s krigföring hem till de länder som agerar i Syrien.
Och då måste vi anpassa oss till det.
Och med all respekt, att respektfullt och hänsynsfullt behandla en självmordsbombare leder ju oftast bara till att denne når målet för sina drömmar, och det snabbt.

Jag anser att man bör anmana samma symbolladdade sätt att agera som självmordsbombarna själva.
Exempelvis så kan man ju begrava de jordliga resterna av dem tillsammans med gris o hundkadaver.
Samt öppet redovisa detta.
Bara tanken att ligga med dessa "smutsiga" djur till tidens ände borde ju få det att vända sig i magen på en bokstavstrogen fundamentalist.

För ju framgångsrikare man är mot dem i Syrien med omnejd hu högre sannolikhet är att de dyker upp här hemma....

Det där var något av det gräsligaste jag läst.

Nedrigheter föder nedrigheter. Jag önskar det fanns en fredlig lösning på det här men som läget är nu hoppas jag att en internationell allians med stöd av FN kommer att slå till hårt mot Daesh och då inte bara med drönar/flygbombning utan med personal på marken. Det är för jävligt att det ska behövas och jag är definitivt inte en av "bombhögern" men just nu ser jag inga alternativ.

Att ens nämna kärnvapen som en av aftonblaskorna gjort är vansinne.
 
Det där var något av det gräsligaste jag läst.

Nedrigheter föder nedrigheter. Jag önskar det fanns en fredlig lösning på det här men som läget är nu hoppas jag att en internationell allians med stöd av FN kommer att slå till hårt mot Daesh och då inte bara med drönar/flygbombning utan med personal på marken. Det är för jävligt att det ska behövas och jag är definitivt inte en av "bombhögern" men just nu ser jag inga alternativ.

Att ens nämna kärnvapen som en av aftonblaskorna gjort är vansinne.

Det är sådär fundamentalistiska kristna tänker - ungefär som islamister. Öga-för-öga. Vi har sett det från USAs sida förr, under Bush-erorna. Det är tur att många har lyckats släppa de tankarna och blivit smartare, för det är förutsättningen för en ljusare framtid.
 
Det där var något av det gräsligaste jag läst.

Nedrigheter föder nedrigheter. Jag önskar det fanns en fredlig lösning på det här men som läget är nu hoppas jag att en internationell allians med stöd av FN kommer att slå till hårt mot Daesh och då inte bara med drönar/flygbombning utan med personal på marken. Det är för jävligt att det ska behövas och jag är definitivt inte en av "bombhögern" men just nu ser jag inga alternativ.

Att ens nämna kärnvapen som en av aftonblaskorna gjort är vansinne.

Visst är det gräsligt, men knappast så gräsligt som resultatet i en konsertlokal som utsatts för sprängmedel o kulor, där nästan 100 människor ligger massakrerade.
Kan man avhålla 1 självmordsbombare med att vara så vulgär att man begraver resterna av hans föregångare med slaktavfall från gris o hundkadaver så anser jag att det är en vinst. En vinst i människoliv.

Och vad det gäller atomvapen. Hur tror du ex Frankrike skulle reagera om IS lyckas bränna av en smutsig bomb i centrala Paris?
Sannolikheten för att man skulle slå ut centrala platser i IS,S kommando och logistikkedjor med A vapen ökar rätt kraftigt då.

För politiker agerar inte rationellt då. Konflikter börja leva ett eget liv då en kritisk massa uppnås.

För det ligger mycket i uttrycket "unleash the dogs of war"
Att stryka det kopplet går nog lätt, men det är betydligt värre att koppla dem igen.
 
Det är sådär fundamentalistiska kristna tänker - ungefär som islamister. Öga-för-öga. Vi har sett det från USAs sida förr, under Bush-erorna. Det är tur att många har lyckats släppa de tankarna och blivit smartare, för det är förutsättningen för en ljusare framtid.
Är det bränderna av attentaten som du menar lyser upp din framtid?

Det hjälper knappast att förtvivlat försöka få igång en allsång. Det var patetiskt då, det är det idag med.

Vi i väst står inför ett realt hot. Visserligen har vi själva sått föet till detta hot. Men icke desto mindre måste vi agera för att möta detta hot
 
Nja, bättre att anektera de "ryska" områderna då,
som de ändå inte har lagligt krav på.

Så du tänker dig att bostadbristen i Sverige ska lösas genoma Sverige går i krig med ryssland och
:) 50% av bruttoinkomsten till skatter o avgifter, där har du din skattebas.
Att med offentliga medel dra igång en byggnation liknande miljonprogrammet berikar entreprenörer o byggherrar

Och? om de bara betalar skatt så händer vad?
 
ANALYS:
Flyktingarna: Självklart ska man hjälpa folk i nöd. Sverige har varit Europamästare på det. Men när land efter land i EU bryter mot Dublinförordningen är snart Sverige enda land kvar att klamra sig fast vid något som inte funkar. Dessutom med generösare villkor.

Var Dublinförordningen hittar du vilkoren? De som Sverige har generösare?
 
Det är sådär fundamentalistiska kristna tänker - ungefär som islamister. Öga-för-öga. Vi har sett det från USAs sida förr, under Bush-erorna. Det är tur att många har lyckats släppa de tankarna och blivit smartare, för det är förutsättningen för en ljusare framtid.

Man använder ju samma källa för tanken, gamla testamentet. I sharia (vilket inte är en lag utan ett rättsystem ungefär som romersk rätt) så finns det precis som i svensk lag, utrymme för andra tolkningar.

Vi kan dock ha en mycket mörk framtid i NATO, när Trump tänker registrera folk efter religion. Som judiska föreningar i USA kommenterar det hela, vi har sett vad det kan leda till när man registrerar folk efter religion.
 
Nej, du har inte ett dugg koll på [ ... ] och sprider lögner och vanföreställningar.
Vet du, ungefär så här har jag kunnat skriva till mer än ett av dina inlägg i denna tråd.
Men jag har inte gjort det, eftersom det hade gjort tråden mer skada än nytta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 776
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Blev glatt överraskad och hoppfull efter att ha läst följande nyhet! Jag tror absolut inte på att död, krig och tortyr ska lösa hat och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: Sporthorse
·
Tjatter http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22941931.ab Vad tror ni är hemligheten bakom denna täta kalufs? Och hur har han klarat sig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 885
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp