Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste något väldigt bra: "If your religion is worth killing for, please start with yourself". Finns inga ord för vad jag tycker om religiösa fanatiker som tar sig friheten att beröva andra människor livet. Fega, eländiga kräk!!
 
Jag läste något väldigt bra: "If your religion is worth killing for, please start with yourself". Finns inga ord för vad jag tycker om religiösa fanatiker som tar sig friheten att beröva andra människor livet. Fega, eländiga kräk!!
Jag är väldigt glad över att det äntligen kommer bli olagligt att åka och utbildas inför och även delta i krig med IS. Tramset som tidigare varit med "vi ska ordna bostad och jobb åt dessa personer när de kommer hem " verkar överspelat. Tack för den Ygeman!
 
Jag läste något väldigt bra: "If your religion is worth killing for, please start with yourself". Finns inga ord för vad jag tycker om religiösa fanatiker som tar sig friheten att beröva andra människor livet. Fega, eländiga kräk!!
Kompletterar religiösa fanatiker med politiska fanatiker, är ju lika illa.
Nu handlar det ju mer om politik än religion. Isis är en politisk rörelse under en religiös täckmantel
 
Jag läste något väldigt bra: "If your religion is worth killing for, please start with yourself". Finns inga ord för vad jag tycker om religiösa fanatiker som tar sig friheten att beröva andra människor livet. Fega, eländiga kräk!!
Jag skulle vilja påstå att det inte handlar om religiösa fanatiker.
Det finns ingen religion över huvud taget som rättfärdigar händelser som dessa.

Att dåden utförts av fanatiker med som använder en täckmantel som vid en hastig anblick ser ut som religion är en helt annan sak.
 
Drogkarteller som skjuter varandra och vanligt folk. Vilket har ungefär lika mycket att göra med Sverige som Malaysia har med IS.
Nu ska jag göra dig lite besviken.
Islamiska Staten har tentakler in i Malaysia.

malaysia-IS.jpg
 
Nu citerar jag Aftonbladets toppnyhet: "Hollande skyller terrordåden på IS".

Enligt tex @Sleepy ´s retorik så är alltså Frankrikes president en högerextremist eftersom:



Sorry Hollande, du sa sanningen och blev stämplad som högerextremist av ett svenskt hästforum på internet.
Haha, du är ju faktiskt lite rolig :p

Is är en terrorgrupp, inte muslimer generellt. Om någon kristen dåre säger " i Jesu namn blablabla" och trycker på knappen till sitt bomb-bälte, är kristendomen också en terrorgrupp då?
 
Jag läste i AF att några hade varit och stridit för IS. De som frivilligt åker dit för att gå med i en terroristorganisation borde inte få komma tillbaka. Deras uppehållstillstånd borde ses som förbrukat då asylskälet inte föreligger. Jag undrar hur många som finns i Sverige?

Jag tycker också det är otäckt vilken skada 8(?) personer ställt till med. Vad händer den dagen då de är 20? 50? Eller kanske 100?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 839
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Blev glatt överraskad och hoppfull efter att ha läst följande nyhet! Jag tror absolut inte på att död, krig och tortyr ska lösa hat och...
Svar
17
· Visningar
1 163
Senast: Sporthorse
·
Tjatter http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22941931.ab Vad tror ni är hemligheten bakom denna täta kalufs? Och hur har han klarat sig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 922
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp