Terrorhot riktat mot Sthlm - hur orolig bör man vara?

Jag läste om det på Facebook när jag satt i skolan och precis hade åkt tunnelbana från T-centralen. Sen glömde jag bort det och tog tunnelbanan hem igen. Inget hände och jag vägrar sitta och vara rädd för nåt som kanske inte ens kommer att hända.

Med det sagt så tycker jag det känns mer troligt att det kan hända något jämfört med hur det kändes innan dådet på Drottninggatan - det var liksom otänkbart för mig.
 
Fast vet vi ens om SÄPO sagt något? Polisen har ju iaf inte gått ut med något alls.

Polisen jo. Från DN:

Också Stockholmspolisen vill tona ned hotet:
– Säkerhetspolisen har inte höjt sin hotnivå och om det hade funnits ett tydligt hot så hade vi varnat allmänheten för det, säger Lars Byström på Stockholmspolisen.

Rikspolischefen Dan Eliasson bekräftar att Säkerhetspolisen mottagit ett terrorhot riktat mot Stockholm.
– Ja, vi känner till det. Vi har fått information om det inom de senaste 24 timmarna, säger Dan Eliasson.

Han hänvisade vid ett besök i riksdagens justitieutskott i övrigt till Säpo.

Med andra ord, låter inte som att polisen hade sagt något om de inte fått en massa frågor.
 
Uppenbarligen överlevde jag detta oskadd, liksom jag gjorde detsamma den 21 december 2012...... (Om någon nu förstår referensen till filmen ;) )
Hotet verkar förövrigt ha hållit samma kvalité som teorin i filmen........ Eller ska jag säga kedjebrevet i sociala medier?
 
Nu bor ju inte jag i Stockholm, så just denna grejen är väl inte direkt farlig för mig, men jag lever efter devicen att jag inte ska låta mig styras av mina rädslor. Och jag ska definitivt inte låta terrorhot hålla mig tillbaka, då det är just hur de vill att jag ska reagera. Jag tänker inte begränsa mig.

Sen är jag övertygad om att det är större risk för mig att dö typ vilket annat sätt som helst än av ett terrorattentat.
 
Uppenbarligen överlevde jag detta oskadd, liksom jag gjorde detsamma den 21 december 2012...... (Om någon nu förstår referensen till filmen ;) )
Hotet verkar förövrigt ha hållit samma kvalité som teorin i filmen........ Eller ska jag säga kedjebrevet i sociala medier?

Tror typ alla vet var 21 december 2012 syftar på men att det inte är en amerikansk film ;)
 
Sen är jag övertygad om att det är större risk för mig att dö typ vilket annat sätt som helst än av ett terrorattentat.

Ja, den största risken i Stockholms innerstad är nog att bli påkörd av en bil, eller att ramla ner på tunnelbanespåret eller i Stockholm ström. Men det är inte många som undviker stan för det.

Hade det dock gått ut en offentlig uppmaning att hålla sig undan hade jag givetvis gjort det. Precis som det gjorde dygnet efter terrorattentatet på Drottninggatan i våras.
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 051
Senast: Pinus
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 739
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 522
Senast: nilie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp