Bukefalos 28 år!

Tetoniatrubbel...

Hyacinth

Trådstartare
Hur fäller man ryggstödet helt på en teutonia fun från 07??
Jag har just nu en sådan, och har ingen aning.
Jag lyckas fälla det till hälften genom att lyfta en "pinne" på baksidan av ryggstödet, men den stannar på mitten. Kan man få tag på gamla bruksanvisningar? Hur gör man om liggdelen till åkpåse vilket ska gå?


Gaaaahhhhhhhh:eek:
 
Sv: Tetoniatrubbel...

:love: Hur bra är inte du???!


Edit: fast nääää:( det var ju bara alla modeller, hur jag hittar bromsen framgår inte. Attans...
 
Senast ändrad:
Sv: Tetoniatrubbel...

Jag kan inte tänka mig att det är på något annat sätt än på min Spirit från 07.

Det är pinnen som gäller, men även min kärvar särskilt från mittenläget till liggläget - jag behöver ofta använda båda händerna och dra upp pinnen med (håller då brett isär, antar att den är känslig för om man bara tar en hand, kanske det blir lite snett?).

Lycka till!
 
Sv: Tetoniatrubbel...

Men den går verkligen bara till hälften, det känns och ser ut som om jag måste dra på något mer ställe... Bromsen? Nån som vet var den sitter:rofl: Jag måste lösa det här innan imorgon förmiddag, och jag är på semester utan dator, det trådlösa här är extremt svajigt.
 
Sv: Tetoniatrubbel...

Broms: Min Spirit har en liten "pedal" bredvid höger bakhjul (på axeln där hjulen sitter). Antar att det är en annan lösning på din om du inte sett någon broms dock...

Kanske din är importerad från Tyskland?

Har tyvärr ingen hjälp att ge dig eftersom jag har en annan Teutonia (trodde verkligen de var ganska lika annars).
 
Sv: Tetoniatrubbel...

Finns ingen pedal vad jag ser. Säljaren visade mina kära föräldrar allt sånt, men tro inte att de kommer ihåg, fördelen är att jag vet att det ska gå och att inget är trasigt då den köptes begagnad.:).
 
Sv: Tetoniatrubbel...

Den här Fun http://www.blocket.se/uppsala/Teutonia_fun_i_toppskick_25937181.htm?ca=11&w=3 är identiskt med min spirit förutom chassit då. Så jag kan alltså inte tänka mig något annat än att du alltså ska dra upp pinnen och att den kärvar.
Vad gäller bromsen så är det den lilla pedalen som på din modell tydligen sitter mitt på bakhjulsaxeln (kolla in bilden så ser du).

Vad gäller ryggstödet skulle jag antingen försöka med våld, eller så får du kolla vad det är som händer när man drar i pinnen och utröna varför den kärvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Wille
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: warg
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 986
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 780
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp