Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De sötade dryckerna är ju sådant som brukar framställas som nyttigt: juicer, smothies m m. Och frukosten - där sockerinnehållet drar iväg direkt - består av low fat-yoghurt och musli...
Det kanske handlar om klass i stället, och ojämlika resurser kanske? Som bidrar till fetma och ohälsa i allra högsta grad.Självklart är det så. Kostkontroll och fitness är medelklassens privilegium. Det är en klassmarkör att vara smal, träna, prata om socker och E-nummer, "laga från grunden" och göra burgare på hackad högrev.
Jag är kluven. Jag kan bli spytrött på kost- och kroppsfixeringen. Samtidigt går det inte att spy åt det eftersom så många är överviktiga och feta. Vilket egentligen skulle vara lättlöst om vi åt mindre och rörde oss mer - men överflödet är alldeles för frestande.
Ja. Amen till det. Det är därför sjukvården idag arbetar evidensbaserat. Det finns inga långtidsstudier av LCHF diet än. Därför måste man följa gamla tråkiga Livsmedelsverkets rekommendationer, men det är ju roligare att vara emot.Och jag vill lägga till att jag tycker att det är rent föraktfullt att rikta demagogisk och överdriven "information" till en grupp som är svår att nå med information och som kanske antas vara lågutbildade/lågavlönade/utsatta på andra sätt.
De som verkligen behöver information - är det inte så korrekt och saklig information som möjligt de behöver?
Det beror på hur de är gjorda. Köpta juicer är lika mkt socker som läsk har jag för mig.Vad är det för fel på juice och smoothies? Smoothies beror det ju iofs på vad man har i och kan ju vara hur onyttiga eller hur nyttiga som helst. Men juice är ju bara frukt och vatten?
Det beror på hur de är gjorda. Köpta juicer är lika mkt socker som läsk har jag för mig.
Jo, bara att googla.
Nu blandar du nog ihop dem. Om Colting skriver på Träningslära ska jag äta upp min hatt!Fast alla lchf are avskyr ju honom. Jag läser bloggen på träningslära och han förespråkar inte lchf vad jag kan utläsa.
Fast alla lchf are avskyr ju honom. Jag läser bloggen på träningslära och han förespråkar inte lchf vad jag kan utläsa.
Mjo, jag har sett barn göra det (släktingar) de blev till och med förvånade när de läste mueslipaketet och upptäckte att det är lite mer fett och socker än kakorna i paketet bredvid.Jag har inte sett filmen än men hittade en frukost som han åt och är tveksam till om det skulle ses som en helt vanlig frukost här i Sverige - sötade frukostflingor och sötad yoghurt känner jag ingen som äter som frukost till vardags.
Jaså, tycker LCHF-folk brukar avguda honom.
Fast helt ärligt förstår jag inte riktigt vad diskussionen bråkar om.Har du sett filmen?
Oavsett så har jag inte speciellt stort förtroende för den mannen, då hyser jag betydligt större respekt för Jonas Colting. Triathlet, föreläsare, författare och kostrådgivare.![]()
Nu blandar du nog ihop dem. Om Colting skriver på Träningslära ska jag äta upp min hatt!
Inte i den fb gruppen som jag är med iPepp och tips eller nått
Jacob, Jacob Gudiol menar jag ju...
![]()
Om du googlar runt lite så ser du i alla fall snabbt att LCHF:arna älskar honom.
Haha! Åh, roligaste på länge på bukeGlöm det, jag vet inte ens vem han är![]()