Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå vad?Men oavsett så är knappast problemet socker
Baserat på vad?Jag tror mer på att lhc-dieten lär visa sig vara mer hälsoskadlig, om man väntar några år.
Baserat på vad?
lhc-dieten?
Nej, jag försöker förstå ditt problem med kritiken av en film. Självklart är "livsfarligt" en överdrift. Så uppenbar att jag inte tänkte mig att någon kunde tro att någon skrivit det ordet.Vem tycker det är livsfarligt, citera gärna? Och varför överhuvudtaget dra upp det som svar till mig, det ser ju ut som jag påstått det vilket det inte finns ett uns av sanning i? Är det månde för att försöka framställa mig i dålig dager eller ville du flytta fokus på diskussionen? Skapa en halmdocka att diskutera kanske?
Ja jag vet, jag har trots allt spenderat en hel del tid i såväl Australien som med australiensareNu är det inte en svensk film, det är en mycket normal frukost i de delar av världen han rör sig i.
Jag har överhuvudtaget inte nämnt något i ämnet alls, livsfarligt eller inte. Det är ett mycket udda sätt att försöka förstå någon att tilldela den åsikter. Det tyder snarare på att du inte vill förstå. Och inte talar du var du fått det ifrån. Jag upprepar citatet nedan:Nej, jag försöker förstå ditt problem med kritiken av en film. Självklart är "livsfarligt" en överdrift. Så uppenbar att jag inte tänkte mig att någon kunde tro att någon skrivit det ordet.
----Vad jag inte förstår är varför det skulle vara helt livsfarligt och hemskt att påstå att socker inte är den enda boven i vår hälsa nuförtiden. Varför är det ett problem att påstå att det inte bara är sockret som är problemet?
Så du tycker det är stabilt att kritisera en film på grundval av detaljer och överdriva+ hitta på, ignorera publiken den är skapad för och strunta i budskapet?Anledningen till att jag kritiserar den som kritiserar kritiken av filmenlång mening. Istället för den som kritiserar filmen är helt enkelt att jag bara tycker att kritiken av filmen var mer stabil än själva filmen. Filmen var så konstruerad att mitt sällskap när jag såg den tvekade om allvaret i budskapet på grund av överdrifterna. Den är väldigt vältuggad och det är säkert bra om den som ser blir mycket förvånad.
Vem då och var? Jag har då inte sett någon som menar på att det är en nyhet att socker kan orsaka fetma och dålig hälsa.Ja jag vet, jag har trots allt spenderat en hel del tid i såväl Australien som med australiensare.
Men jag talar utifrån ett svenskt perspektiv. Här, i vår miljö, är detta knappast nåt nytt under solen. Ändå talar ju ändå vissa svenskar om den som om den vore det.
Menar du LCHF? Kan inte hitta mycket alls på någon LCH diet.Den där mode-trenden som alla verkar tro vara det bästa som någon hittat på sedan matlagning uppfanns.
Och när man inte kan ta ett snitt så tar man det som passar ens agenda bäst även om det inte är representativt för fem öre utan tvärt om mycket udda och unik företeelse. Det blir som att stå med båda fötterna i en isvak, för att anknyta till ditt exempel.Så vidare om ursprungsbefolkningar, tror inte det går att ta ett snitt, om du står med ena foten i en hink kokande vatten och den andra i en isvak så är medelvärdet inte bekvämt. De äter det som finns att äta där de bor normalt. Jag blev också förvånad över att Hadza kunde äta så mycket honung.
(Sedan läste jag förresten helt orelaterat Ann Fernholms böcker och blev fruktansvärt besviken. De kändes inte alls trovärdiga trots alla hennes meriter.)
Menar du LCHF? Kan inte hitta mycket alls på någon LCH diet.
Så du svara med den okritiska dissen att den kommer att visa sig vara skadlig om några år helt utan någon motivering. Mycket nyanserat, faktaunderbyggt och moget.Självfallet menar jag sektdieten nummer 1. Är bara så förbannat trött på all okritisk hyllning av den.
Jag kan lätt föreställa mig det faktiskt: "Vi har alla hört att man ska äta mycket protein för muskeluppbyggnad osv men vad ni INTE VISSTE är att ett överintag av protein leder till att diddeliduttsyror frigörs i blodet och reagerar med diddelidatt vilket leder till nedbrytning av både ditt och datt och i förlängningen OND, men inte bråd, DÖD! En ny studie gjord av hatifnattar i Sagoland, publicerad i Mednews4u visar att av två personer som intog x g protein/dag så drabbades nästan samtliga av fettlever, skrumhjärna, fotsvamp och DÖD ( i sinom tid). Livsmedelsverket är onda och vill att du ska döden dö. Den enda räddningen för din kropp och själ är att äta en helt proteinfri kost."Protein!![]()
Plus miljöaspekterna! Förutom de där syrorna kommer vi att DRUNKNA när klimatet pga rapande kor blir GALET!!Jag kan lätt föreställa mig det faktiskt: "Vi har alla hört att man ska äta mycket protein för muskeluppbyggnad osv men vad ni INTE VISSTE är att ett överintag av protein leder till att diddeliduttsyror frigörs i blodet och reagerar med diddelidatt vilket leder till nedbrytning av både ditt och datt och i förlängningen OND, men inte bråd, DÖD! En ny studie gjord av hatifnattar i Sagoland, publicerad i Mednews4u visar att av två personer som intog x g protein/dag så drabbades nästan samtliga av fettlever, skrumhjärna, fotsvamp och DÖD ( i sinom tid). Livsmedelsverket är onda och vill att du ska döden dö. Den enda räddningen för din kropp och själ är att äta en helt proteinfri kost."
Det klagas redan på proteinintaget, men mest utifrån miljöaspekter sedan verkar folk ganska ivriga att hitta skäl till att dra ner på proteinintaget av hälsoskäl, har hört versioner om att köttet fastnar i tarmarna och rent allmänt att det är farligt.Jag kan lätt föreställa mig det faktiskt: "Vi har alla hört att man ska äta mycket protein för muskeluppbyggnad osv men vad ni INTE VISSTE är att ett överintag av protein leder till att diddeliduttsyror frigörs i blodet och reagerar med diddelidatt vilket leder till nedbrytning av både ditt och datt och i förlängningen OND, men inte bråd, DÖD! En ny studie gjord av hatifnattar i Sagoland, publicerad i Mednews4u visar att av två personer som intog x g protein/dag så drabbades nästan samtliga av fettlever, skrumhjärna, fotsvamp och DÖD ( i sinom tid). Livsmedelsverket är onda och vill att du ska döden dö. Den enda räddningen för din kropp och själ är att äta en helt proteinfri kost."
Vi äter för mycket kött, därför dör vi i förtid. Forskarna bakom 5:2-dieten säger att en diet med mycket kött ger fyradubblad risk för att dö i cancer.
Det handlar inte om proteinet i sig utan om just kött (döda djur).Det klagas redan på proteinintaget, men mest utifrån miljöaspekter sedan verkar folk ganska ivriga att hitta skäl till att dra ner på proteinintaget av hälsoskäl, har hört versioner om att köttet fastnar i tarmarna och rent allmänt att det är farligt.
En fin rubrik från aftonbladet:
Vilket för många är samma sakDet handlar inte om proteinet i sig utan om just kött (döda djur).
Du lever dig redan in i det här.Vilket för många är samma sak![]()
Jag kan lätt föreställa mig det faktiskt: "Vi har alla hört att man ska äta mycket protein för muskeluppbyggnad osv men vad ni INTE VISSTE är att ett överintag av protein leder till att diddeliduttsyror frigörs i blodet och reagerar med diddelidatt vilket leder till nedbrytning av både ditt och datt och i förlängningen OND, men inte bråd, DÖD! En ny studie gjord av hatifnattar i Sagoland, publicerad i Mednews4u visar att av två personer som intog x g protein/dag så drabbades nästan samtliga av fettlever, skrumhjärna, fotsvamp och DÖD ( i sinom tid). Livsmedelsverket är onda och vill att du ska döden dö. Den enda räddningen för din kropp och själ är att äta en helt proteinfri kost."
Ja jäklar jag glömde ju cancer! CANCER!Ja, alltså jag har redan läst om det. Att begränsa proteinintaget för att cellerna typ flippar ur när vi vräker i oss protein så därför får vi cancer. Typ såFinns redan folk som blivit rädda för protein!
Du har en poäng!Vilket för många är samma sak![]()