The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja just det, man måste rösta också! :idea:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

Helt enkelt för att jag tror q4e siat henne men till skillnad från @glömmerallt tror jag inte hon är fé utan jag tror hon sitter i lyan. Rösten på @Klara tror jag också är ett spel för gallerian (;)) för jag tror att de har polisonger båda två. Men som någon någon gång sagt; en ulv i taget.

Utveckla, det där resonemanget förstår jag inte alls( det blir ju iofs begripligt om du och bsf sitter i lyan ihop...)?
Varför skulle det vara begripligare om jag sitter i lyan med BSf? Jag tror nog att båda är onda, jag kan inte rösta på båda, då röstar jag väl på den som jag misstänker mest/ störst chans att få ut?

Nu ska jag vara social så får svara senare.

Denna röstning blir nog lika intetsägande som den när gabby_ossi åkte ut men förhoppningsvis går det att kika tillbaka på gamla inlägg av bsf för att hitta något intressant. Jag velade denna kväll mellan klara som jag röstade på igår och blacksmithfarm som jag efter att ha läst igenom en del idag tycker betett sig skumt. Eftersom jag tror att Quarter4ever kan veta något utöver vad vi andra vet väljer jag idag att följa Q. Idag känns det säkrare än igår!
Och ang cirkus.
Jag vet inte vad jag tror, men jag reagerade på det när jag gick tillbaka och läste om leken...
Detta är väl tydligare ja, men samtidigt så vet ju inte lyan vem som är SL, och SL vet inte vilka som ingår i lyan. Kanske cirkus (om hon är SL) känner att hon behöver vara lite tydligare då?
Jag vet inte.
Du och Klara (och Q då...) var de enda jag hittade som nämnde spelledaren, och eftersom jag antar att SL på något vis vill hitta lyan (för att inte bli uppäten kanske?) så funderade jag på om det var så att du försökte hinta.
Enbart två av de inlägg Blacksmithfarm diskuterat spelledaren, vilket visade sig vara fler. Intressant och jag hoppas att det iallafall stämmer att Bsf är något ont oavsett om det är spelledare eller ulv.

EmmaN röstar på Blacksmithfarm

Jag fattar inte vad du syftar på. :o Men på tal om det där så tycker jag ändå att det är bra att få ut speledaren, hyssen är lite obehaglia att ha kvar.
Nu utgår jag från den gången jag var ond utanför lyan, med samma förutsättningar som i denna leken att onda vinner när de är fler än goda goda vinner när alla ulvar är döda. Jag valde då att offra mig som ond utanför lyan för att ha en chans att vinna åt ulvarna?[/QUOTE]

Det är inte alltid så vettigt med tanke på den här delen

"Onda vinner när onda är fler än de goda."

Dessutom kan den onda utan för lyans krafter komma att få stor betydelse. Det beror ju på vad det är för roll också förstås men i den här leken är det ju en stark roll.

Och du minns kanskke @Gabby_Ossi fina insts som ond spion när vi satt i lyan?

Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Tror att hon är luden baserat dels på hennes resonemang om Peeta men även hennes försök att fånigång misstankar mot mig igår

DL 4
18:58 quarter4ever röstar på Blacksmithfarm
19:04 Klara röstar på Blacksmitharm
20:37 Blacksmithfarm röstar på Klara
20:40 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21:08 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:10 Hjartagna röstar på Blacksmithfarm
21:15 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
21:21 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:22 EmmaN röstar på Blacksmithfarm
21:27 Mirtai röstar på Blacksmithfarm

Blacksmithfarm: 9
Klara: 1

Varför skulle det vara begripligare om jag sitter i lyan med BSf? Jag tror nog att båda är onda, jag kan inte rösta på båda, då röstar jag väl på den som jag misstänker mest/ störst chans att få ut?

Nu ska jag vara social så får svara senare.

För då vill du inte riskeraatt bli misstänkt för att försöka rädda henne om det ändå är kört för henne.

Ingen annan än de två hade röster så att någon annan skulle åka ut var minimal risk alltså blir det då väldigt konstigt att du togb hänsyn til vem av dem som hade flest röster.

De senaste dygnen hade han plågats. Han var för stark för sitt eget bästa. Men snart skulle det äntligen ta slut. Innan katniss dog så hann hon skjuta en pil på honom.

vi hör ett kanonskott

tumblr_m8n1930gKB1r8xwdqo1_250.gif

Blacksmithfarm var ulv

Nästa DL 09:45

För då vill du inte riskeraatt bli misstänkt för att försöka rädda henne om det ändå är kört för henne.

Ingen annan än de två hade röster så att någon annan skulle åka ut var minimal risk alltså blir det då väldigt konstigt att du togb hänsyn til vem av dem som hade flest röster.
Jag kan ju tyvärr inte ändra röst eftersom tiden är för mycket. Jag tänkte inte som du och det gör inget om jag blir misstänkt. Så det fanns inte i mina tankar när jag inte röstade på Klara huruvida jag skulle bli misstänkt om jag röstade på henne eller ej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka