The propps!!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Minan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 162
  • Visningar Visningar 11 545
Sv: The propps!!

Men, man kan ju även gå på hur hästen är osv. Jag hade inte åkt ut 15 mil, för en liten skit tävling, där man inte ens är säker på att hästen klara det. Onödigt med tid och pengar. Har man däremot en häst som är jätte duktig, och en mycket satsande ryttare så skulle jag nog iaf kunnat åka hur långt som helst. Förstår ni poängen :)?

Fast det här var ju ingen"skit tävling" elr vad man ska säga,det var ju en sm baserad så då var det ju inte så långt med 15 mil,men efter som jag är JR måste jag inte tävla på en sm baserad så då kan man ju åka på en som är närmare och billigare :).

Aha, okej :)! Jämnförde utifall att, jag hade ju iaf inte åkt 15 mil för en firmakeppni. Inte för att jag menar skit tävling så, de utan mer mindre tävlingar. Hoppas ni förstår :P!

Fast om du ska kvala till sm måste du ju åka på ett sm kval även om du är jr och det var väl det du ville? :)

Men ååläste det i sv tillänget nu, vad jobbigt nu kommer man ju måsta åka land och rike runt för det finns ju nästan inga SM-baserade i Sthlm´s närheten:cry::devil:

Så länge tävlingen är en regional eller nationell så kvalar du om du uppnår kvalgränsen.

Så som jag har uppfattat det så är alla regionaltävlingar där domarkravet upphålls (dvs det måste vara ett visst antal nationella domare eller något sånt) så kan man kvala till SM. De flesta regionala är SM-kvaltävlingar, och det brukar stå i proppen om det är SM-kval eller inte.
Örnäs regionala som ju är en tävling i sthlm kvalade jag tex från i T1, så det finns visst tävlingar med SM-kval i Sthlms-trakten.
Men den är ju iofs på hösten, så man kan ju inte kvala från den till i år...
Aja, sry om jag rörde till det :angel:

/Anna

Jo precis,men måste man kvala på dom där det står SM-kval?eller?
Jag blir så förvirrad ;)Frågar nog Eva i stallet i morgon också:)

Ja precis :)
Jomen gör det, så det är glasklart liksom.
Måste ju vara praktiskt att ha många kunniga i stallet :idea:

/Anna

om man bara vill åka på lätta tävlingar eller träningstävlingar..var hittar man info om dom??:confused: Dom som man hittar på sif verkar så stora och "seriösa";)

Lättklasstävlingarna och även ¨några träningstävlingar finns med i proppen iaf senast jag kollade:)

Det står inte på alla SM-kval tävlingarna att det är just SM kval.
Man kan kvala på ALLA regionala och ALLA nationella.

Okej vad bra,tänkte väl det hade ju för mig att man kunde kvala på alla regionala, tack igen:)

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 115
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka