The propps!!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Minan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 162
  • Visningar Visningar 11 545
Sv: The propps!!

KL.

Lite tråkigt att dom har lagt en nationell och en regional på samma helg ...
Får beslutsångest !!

KL.
*Vårkval Romme 5/4 - Dalla F3, Erro V5
*Edda och Forsens Apriltävling 25/4 - Erro V5 och T8, Dalla F2
Nationell Sundbyholm 15-17/5 - Dalla F3 och PP1, Ási F1 P2 P3 och PP1
Vallfari Pass 24/5 eller Nationell Timrå 22-24/5 - Dalla och Ási
*Regional Romme 30-31/5 - Ási och Dalla
*Nationell Wången 12-14/6 eller Regional Riddarhyttan 13-14/6 - Ási och Dalla
*Svenska Mästerskapen 2-5/7 - Ási och Dalla

Sen ska det tänkas igenom mellan dessa och se vilka som åks på, men det är dessa det står emellan.
JAG ÄR TAGG !!!!!!!!

Dom med stjärna framför kommer jag mest troligtvis åka på.

Det undrar jag oxå: Vart är alla Örnäs tävlingar? Jag som hade tänkt våga mig till vinterkvalet... ;)

Yey! Äntligen!

Jag kommer troligtvis åka som publik på alla Krafturs, Gneistis och Gnyfaris tävlingar. Förhoppningsvis, om pållen blir frisk igen, kanske vi eventuellt startar på
Gnyfari kval 16 maj samt Gnyfari Semestertripp 18 juli och det vore kul att starta på Gnyfaris öppna km 29-30 aug men jag vet inte ens om jag har en häst då. Men jag kommer med stor sannolikhet åka dit som publik så ni som startar på dom tävlingarna, kom och heja! :)

Ja, jag hittade inte en enda Örnäs-tävling :confused: Jag som hoppades på en till Örnäs Regionala :(

Så som jag förstod det ang Svealandsmästerskapen så måste ungdomar (junior+YR) ha uppnått B/A-klasspoäng för vuxen för att vara med, alltså tex i T1: 5,50 B-klass, 6,40 A-klass.
Rätt svårt för ungdomar att ta sig dit alltså, men det är ju en nationell, så..

Jag hade tänkt åka på följande tävlingar med Snudda:

Vestur Regionala, SM-kval, Säve Göteborg, 29-31 maj, V2 och T3
Forsen & Edda Regional, Sm-kval, Riddarhyttan (hos Tóti och Frida) 13-14 juni V2 och T3
SM 2-5 juli, Strömsholm V1J och T1J

Tänkte åka på Svealandsmästerskapen men hinner inte åka på någon kvaltävling, så jag skiter nog i det och åker på Eidfaxi KM på hösten i stället. Känner att jag måste få rida på den fina banan! :love:
Men jag ska försöka få tag i någon annan tävling, helst regional, innan SM.
Sen på hösten blir det:

Dyggur Öst Regional, SM-kval (tror dock inte jag kvalar som YR, men kan ju vara kul att åka på regional ändå), Himmelstalund Norrköping, 5-6 september V2 och T3
Eidfaxi KM, Sundbyholm Eskilstuna, 12-13 september V2 och T3

Och så förstås Idja-KM här i Arvika om vi får iordning banan i tid :) Sen om Örnäs har någon regional så åker jag nog dit också. Tror som sagt inte att jag kvalar som YR, men det kanske kanske blir lite tillökning i transporten tills dess... Jag vet faktiskt ingenting, det är mest förhoppningar.. ;)

/Anna

Ja, måste ju vara skitpraktiskt att ha så mkt tävlingar där man har pållen! Den närmaste banan jag har är en timmes bilåkning från stallet.. :crazy: Fint ställe, men banan var inte rolig sist jag red där.
Förhoppningsvis sätter vi igång banbygget i Arvika om det vill fortsätta vara fruset i marken i vinter :D

Men du som har häst på Örnäs, har du hört något om att dom inte skulle arrangera Örnäs regionala i höst? Det funkade ju jättebra förra gången, så jag förstår inte varför isf :confused:

/Anna

Men du som har häst på Örnäs, har du hört något om att dom inte skulle arrangera Örnäs regionala i höst? Det funkade ju jättebra förra gången, så jag förstår inte varför isf :confused:

/Anna[/QUOTE]

nä jag har inte hört någonting om det. "vi" har ju haft tävlingar några år och det kommer alltid mycket folk. men det står ju att proppen uppdateras löpande också...

Ja, precis. Så den kanske hamnar där så småningom. Det är ju rätt länge till hösten menar jag.
Skulle vara så kul att åka dit igen!

/Anna

Det blir iallafall en lätttävling på örnäs och så tror och jag antar att dom andra blir av också:P

Jag planerar åka på dessa:
25-26april dyggur vår,norrköping
Listi F2,PP1 och P2,Askja V2och T3

Stormur Vår 9-10 Maj

Listi F2 och T2,Askja V2 och T3

Prl.Örnäs Lätt
med nått djur:p i någon gren

Prl.24 maj vallfari pass
Listi F2,PP1,P2 ev P3

Eidfaxi öppen 13-14 juni
Sundbyholm Eskilstuna / Eidfaxi

Listi,F2,PP1 och P2 och Askja V2 och T3

*KL*
Har kikat lite mer nu, tror att det kan bli ungefär så här för mig i vår:
Odinns vårkval 5 april
Gyda kval 25 april
Vallfari pass 24 maj
Regional Odinn 30-31 maj
Regional Forsen & Edda 13-14 juni

Kanske att min vår kommer se ut ungefär så, men jag har inte kollat helt noga, kan mycket väl vara upptagen någon av helgerna redan. Men ungefär :)

KL

Håller mig mest till lättklasstävlingarna jag.
Det blir väl kanske en och en annan öppen, men regionala och sm??
Det är sånt som en annan får åka och kika på :P

Det lär ju bli Stormurs vår och höstlätt i alla fall.
Och sen var det några till som låg ganska nära som jag kikade på.
Håller ögonen öppna för och se om det blir någon på Örnäs oxå.

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 115
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka