The propps!!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Minan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 162
  • Visningar Visningar 11 545
Sv: The propps!!

Nu är det klart vilka tävlingar jag ska rida.

22 Februari Vintertölt på Dille

14 Mars Vintertötl på Wången

25 April Vårkval på Wången

22-24 Maj SMkval i Sundsvall

Ev SM kval tävlingen i riddarhyttan..

2-5 Juli Förhoppningsvis SM :)

Jag tycker också det var jättebra! För då kan jag åka på Power Big Meet också :D Gissa om min pojkvn blev glad när jag kunde bli med nu hehe ;)

Jag hade oxå tänkt mig att ge mig ut i tävlingsvärlden med min Faxi :D

April - Ofeigurs Vårtävling
Juli - Skånemästerskapet
September - Ofeigurs KM
Oktober - Naggurs KM

Ska verkligen bli skoj..
Lycka till allihopa som ska ge er ut i år.. :banana:

Jag ska oxå på Power meet :)

Ingen i Skåne som ska tävla???
Jag ska börja och mjuka upp med Islandshästens dag i Helsinborg den 29 mars om jag hinner anmäla mig innan alla andra gör det!!
Det skulle vara Skåne mästerskapen det verkar intressanst och Naggur Km.Sen får vi se vad som händer på vägen!

jag ska ut och tävla, och är skåning;)

Men vet inte när än, håller på att köpa egen häst så får väl se hur vi känns ihop fram mot tävlingar. Men vi ska väl klara avatt strutta runt ett par varv kan jag tycka.

Det blir väl lite lätta klasser. Kanske ngt kvällskval mest för att känna på formen och se vad för poäng vi kan få. SkåneMästerskapen har jag inte sett:eek: Vilken klubb ordnar det???

Vi ska iväg lite vi me har dock inte planerat så långt fram i tiden bara lagt in lite för Skári och Tille ännu, så får vi se vilka andra bushästar som behöver ut och tävla lite så de får lite rutin till nästa år :D

7 Mars blir det Freyfaxis Marstävling , V1 och T2 på Tille och F2 och T8 på Skári

28 Mars är det distans med Tillie

2-3 Maj Nattfári vår Skári F2, T3
Tildra T2 och T8 och eventuellt en V2

9 Maj Gaedingakeppni på Sörgården

Slutet av Maj distans igen, med Tillie

:D

jag ska ut och tävla, och är skåning;)

Men vet inte när än, håller på att köpa egen häst så får väl se hur vi känns ihop fram mot tävlingar. Men vi ska väl klara avatt strutta runt ett par varv kan jag tycka.

Det blir väl lite lätta klasser. Kanske ngt kvällskval mest för att känna på formen och se vad för poäng vi kan få. SkåneMästerskapen har jag inte sett:eek: Vilken klubb ordnar det???

Kolla på sif hemsida, finns med där. Har för mig att det är skåne klubbarna som håller i det tillsammans.. Mvh

Jag vet inte, kanske. Jag upptäckte att jag ju visst har kvalpoäng till B-klass (man var tydligen tvungen att ha A/B-klasspoäng för vuxen) iallafall i fyrgången, men det känns lite onödigt att åka dit bara för att tävla en klass..
Så, jag tror jag satsar på Eidfaxis öppna och KM ist.

Nu när kvalgränserna till SM är höjda så är det ju inte så viktigt för mig att tävla regionalt/nationellt, för jag har inga planer på att kvala i år.
Så för min del blir det nog lite omplanering i tävlinssäsongen.

Angående hösten har jag faktiskt ingen aning om hur det blir. Det beror helt på om Snudda ska betäckas och så. Kanske blir det en till häst för min del... ;)

/Anna

Om jag inte har helt fel så är det ändrat så att man kunde ha kvalpoängen för ungdom också?

Är det?
Isåfall blev jag lite glad nu hörrudu :laugh:
Jag måste rida på den banan igen i år, den var underbar :love:

/Anna

Vilken "nivå" är det på kvaltävlingarna, kan man tävla där om man bara ridit lättklass innan men planerar att försöka starta B klass senare i år?:)

tillägg,
En fråga till er som skulle rida skånemästerskapen, finns det lättklass eller c klass där?
/Hur mycket jag än läser lär jag mig aldrig..

Senast ändrad av en moderator:

På kvaltävlingarna skall du väl kunna tävla även om du bara startat lätt klass innan. Om du vill kunna tävla B-klass så är det väl ypperligt att använda kvaltävlingar för att försöka kvala in till B-klass

Liknande trådar

Småbarn Vi går igenom en tuff period just nu. Dottern får sammanbrott som byter av varandra, och sonen hakar på. Det är starka viljor... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 115
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
2 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka