Bukefalos 28 år!

The Wee Free Men (Ulvlek)

9. LenaH hade inte läst något av Pratchett och har haft funderingar ang trollpackan och bybo-förmågan och verkar mest frustrerad över att telefonen inte lärt sig alla ulvleksord. Röstar på Artline Kan vara vadsomhelst.

10. Snurrfian har skrivit en del och har läst Pratchett och valde Colour of Magic .Hon har frågat efter karamelldrottningens tankar . Verkar leksugen och det kan man ju vara oavsett vilken sida man står på

11. Killaloe Älskar Böckerna och temat valde Herskap och häxor pratat lite om trollpackan och i övrigt om karaktärerna från böckerna . Går inte att ha en uppfattning om henne heller

12. fio inte läst Pratchett- visste inte ens vem det var. Röstade först av alla och på Killaloe. Hade aviserat att hon inte skulle ha tid att vara med vid DL .
 
Nu vet jag att alla är ringrostiga men häxan är en roll som varit med förut så det förvånar mig att det är så mycket frågor om henne.

Men varför ska en ulv berätta något för häxan? Häxan vet om vilka som är ulvar. Då borde det vara häxan som vill tala om för ulvarna vem hen är?

Artline röstar på Cirkus.
Pågrund av att min erfarenhet så är det ofta onda som i första DL röstar på någon med motiveren att det kan vara en ond som söker en annan ond.

Det är väl alltid gynnsamt för onda att kunna synkronisera sig?

Jag ändrar i allafall min röst till Artline eftersom jag tycker en andraröst på mig är tydligt nog för att vara en skum typ.

cirkus ändrar röst till Artline
 
Okej. Jag missförstod cirkus anledning till rösten vilket ju gör att min sk teori faller. Jag ser ju uppenbarligen inte samma sak som henne, men jag fattar vad hon menar. Så -- eftersom jag tycker att det är dumt att rösta på någon pga att den inte hittat leken: det är ju bättre att rollen blir tillsatt av någon annan än utröstad pga inaktivitet eftersom det kan råka vara en viktig roll - och karamelldrottningen mest efterlyst tankar från andra men inte kommit med egna, så pudlar jag och ändrar röst från cirkus tlll
bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
 
precis hur svårt som helst , som vanligt i första DL. Tar det jag noterade vid min genomgång och fastnade lite på iaf
qitis röstar på Idahoe då hon Inte läst så mycket Pratchett, men valde The dark side of the Sun, som inte är från Discworld Hm Kan vara Feerrnas Drottning (trollpackan) som signalerar till lyan?:idea: Då denna ju invaderade andra länder?
 
Det är väl alltid gynnsamt för onda att kunna synkronisera sig?

Jag ändrar i allafall min röst till Artline eftersom jag tycker en andraröst på mig är tydligt nog för att vara en skum typ.

cirkus ändrar röst till Artline
Jag såg inte att bollen hade röstat på dig innan jag postade min röst. Men hellre en andra röst med en seriösare teori än OT röst
 
precis hur svårt som helst , som vanligt i första DL. Tar det jag noterade vid min genomgång och fastnade lite på
qitis röstar på Idahoe då hon Inte läst så mycket Pratchett, men valde The dark side of the Sun, som inte är från Discworld Hm Kan vara Feerrnas Drottning (trollpackan) som signalerar till lyan?:idea: Då denna ju invaderade andra länder?
Jag skrev förvisso att jag aldrig riktigt fastnat för Discworld men att de jag mindes mest från den serien var Maurice och Colour of magic också... ;)
 
Som redan påpekats av cirkus har både Artline och qitis hittat leken men sen inte synts till. Lagt tiden på lyan istället? Även om qitis ofta teoriar och röstar sent är jag van vid att det är mycket tankar kring rollistan i början i regel från hennes sida, vilket lyst med sin frånvaro idag. Kan ju givetvis ha med annat att Göran också, men det är väl det mest ”misstänkta” jag hittar nu.

Hedinn röstar på qitis
LenaH röstar på Artline för att hon efter att ha efterlysts dök upp, skrev nåt ovidkommande och sen försvann igen och det tycker jag tyder på att hon sitter i lyan och försöker få inspiration. + att hon inte googlade som hon sa att hon skulle. ;)
Okej, jag kommer lägga mig röst på utifrån de här citaten. Jag tycker formuleringar är lite för lika och båda anklagar samma person för att sitta i lyan och lägga tiden där. Det får mig att tro att @LenaH försöker signalera till @Hedinn att dom är på samma sida.

Killaloe röstar därför på LenaH
 
Jag höll på att missa dl :o helt ringrostig! @cirkus la en röst på mig för att jag tyckte att jag började få koll på häxan, intressant eftersom hon själv ställde frågor om den rollen, men jag vet inte om det gör henne till ond.
 
Det är väl alltid gynnsamt för onda att kunna synkronisera sig?
Såklart det är. Men min erfarenhet är att det nästan bara är onda som använder de teorierna i första DL. Jag förstår inte hur snurrfians "jag förstår rollen nu" kan vara ett tecken på att hon är ulv. Då känns teorin mer lämplig att hon är häxan eller något.
 
Snurrfian röstar på Fio, väldigt lösa grunder eftersom jag är i tidsbrist, hon verkar ha noll koll på serien och det är skumt om något.
 
Såklart det är. Men min erfarenhet är att det nästan bara är onda som använder de teorierna i första DL. Jag förstår inte hur snurrfians "jag förstår rollen nu" kan vara ett tecken på att hon är ulv. Då känns teorin mer lämplig att hon är häxan eller något.

Nä min tolking var mer "jag har koll på häxan" betydde "jag vet vem som är häxan".
Som sagt det gynnar alltid onda att ha koll på vem som är utanför lyan.
 
Röstlista:

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio


Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Artline 2
cirkus 1
karamelldrottningen 2
Idahoe 2
fio 1
LenaH 1
 
Röstlista:

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio


Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Snurrfian 1
Artline 2
cirkus 1
karamelldrottningen 2
Idahoe 2
fio 1
Du glömde lite klädsamt rösten på dig själv? :devil:
 
Jag ber om ursäkt min rostighet, :o Glömde bort leken och glömde att feta, jag hoppas att jag får chans att bättra mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 947
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 308
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 159
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 631
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp