Bukefalos 28 år!

The Wee Free Men (Ulvlek)

Har börjat gå igenom allt ordentligt senaste halvtimmen . har skummat inläggen under dagen på jobbet och efteråt - har haft fullt upp.
Jag skickar första delen så det finns lite av mig så hoppas jag att jag hinner de andra också

Deltagare:

1. Idahoe Inte läst så mycket Pratchett, men valde The dark side of the Sun, som inte är från Discworld Hm Kan vara Feerrnas Drottning (trollpackan) som signalerar till lyan?:idea: Då denna ju invaderade andra länder? Kanske långsökt men noterat. Fortsätter med att dividera om fördelningen onda/goda och verkar säker på att det är 3? Iofs är jag lite inne på samma tankar själv så egentligen kanske inte så konstigt Fortsätter med att dividera ang trollpackans förmågor och hur de fungerar och om förmågan att få en lottad bybos röst borträknad. Kan vara en god som funderar men kan också vara en i lyan som letar efter trollpackan alternativt är hon trollpackan själv. Känns ju som hon kan vara vad som helst

2. Hedinn hade inte läst något av Pratchett och har några inlägg om det och huruvida det är skumt eller inte om man känner till honom eller hans verk. Röstar på mig - och ja det tycker jag är skumt!:p Ja jag har ett IRL och har taggat ner lite i inläggsfrekvens i takt med antal år jag lekt . Ingen aning vart jag har henne heller

3. qitis det är jag :)

4. cirkus hade inte heller läst författaren men hade iaf googlat. tillhör de som dividerat angående trollpackans förmågor och funderar lite över deltagare som inte varit med i diskussionen, Säger inte så mycket om vilken sida hon står på dock


5. karamelldrottningen Leder inläggen och la andra rösten - på bollen__. Gör så leken blir aktiv åtminstånde , men säger inget om hon är ond eller god
 
För helvete så svårt det är så då drar jag väl iväg med nånting som ska föreställa en teori

Snurrfian skriver i inlägget jag citerade förut att hon börjar få koll på häxan - de som VERKLIGEN borde vara intresserade av att ha koll på häxan och också tala om för häxan att de har koll är en ulv. Så

cirkus röstar på Snurrfian
 
Det är ju inte bara häxans tricks som kan påverka röstningen.
Nej det tänkte jag också på, att det kan bli svårt att läsa ut så mycket från röstningar efteråt eftersom både en bybo kan räknas bort eller så kan borgmästaren röstat dubbelt eller avgjort när det blev lika eller så kan dt blivit lottning
 
Röstlista:

fio röstar på Killaloe
Karamelldrottningen röstar på bollen__
Hedinn röstar på qitis
cirkus röstar på Snurrfian

Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Snurrfian 1
 
6. Artline hittade leken först av alla deltagare . Skulle googla då hon inte kände till författaren Slapp googla enligt LL då även det kunde räknas som ett svat på obligatoriska frågan och har sedan dess inte inkommit med några tankatr som kan föra leken framåt . Svårt att få någon som helst uppfattning av henne så här långt.

7. bollen__ hittade sent omsider leken och har inte heller koll på författaren . Men kommer iaf med några få tankar om deltagarna i ett inlägg. Kan vara vad som helst

8. Mirtai hittat leken och svarat på obigatoriska frågan :"the bromeliad triology" då hon lyssnar på den just nu . Inte synts till sedan dess och därmed inga inlägg om något lekrelaterat att gå på . Lika svårt att placera henne som alla andra

postar dessa också. hoppas jag hinner de sista med
 
LenaH röstar på Artline för att hon efter att ha efterlysts dök upp, skrev nåt ovidkommande och sen försvann igen och det tycker jag tyder på att hon sitter i lyan och försöker få inspiration. + att hon inte googlade som hon sa att hon skulle. ;)
 
Röstlista:

fio röstar på Killaloe
Karamelldrottningen röstar på bollen__
Hedinn röstar på qitis
cirkus röstar på Snurrfian
LenaH röstar på Artline

Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Snurrfian 1

Artline 1
 
För helvete så svårt det är så då drar jag väl iväg med nånting som ska föreställa en teori

Snurrfian skriver i inlägget jag citerade förut att hon börjar få koll på häxan - de som VERKLIGEN borde vara intresserade av att ha koll på häxan och också tala om för häxan att de har koll är en ulv. Så

cirkus röstar på Snurrfian
jag tänker nog att det är lika viktigt att få koll på rollerna oavsett sida, iallafall brukar jag själv känna så. Alltså menar jag att det inte behöver vara så att Snurris är ond bara för att hon känner att hon har koll på en roll även om rollen råkar vara ond. Det är ju bra att nån har koll menar jag, så därav
bollen__ röstar på cirkus
 
Som flera skrivit så är det ju sjukt svårt såhär dag 1, finns inte mycket vettigt att gå på. De flesta rösterna speglar också detta. Så även min...

Jag upplever att karamelldrottningen har många inlägg men inte så mycket eget teoriande egentligen utan mest reaktioner på andras tankar. Tycker också det är misstänkt att inte hört talas om en fantasyförfattare, vilket jag tycker är märkligt då han inte är vansinnigt berömd utanför sin genre. Det kanske är hennes sätt att sprida misstankar omkring sig? Vilket ju är misstänkt... :cautious:

Idahoe röstar på karamelldrottningen
 
Röstlista:

fio röstar på Killaloe
Karamelldrottningen röstar på bollen__
Hedinn röstar på qitis
cirkus röstar på Snurrfian
LenaH röstar på Artline
bollen__ röstar på cirkus
Idahoe röstar på karamelldrottningen

Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Snurrfian 1
Artline 1
cirkus 1
karamelldrottningen 1
 
För helvete så svårt det är så då drar jag väl iväg med nånting som ska föreställa en teori

Snurrfian skriver i inlägget jag citerade förut att hon börjar få koll på häxan - de som VERKLIGEN borde vara intresserade av att ha koll på häxan och också tala om för häxan att de har koll är en ulv. Så

cirkus röstar på Snurrfian
Nu vet jag att alla är ringrostiga men häxan är en roll som varit med förut så det förvånar mig att det är så mycket frågor om henne.

Men varför ska en ulv berätta något för häxan? Häxan vet om vilka som är ulvar. Då borde det vara häxan som vill tala om för ulvarna vem hen är?

Artline röstar på Cirkus.
Pågrund av att min erfarenhet så är det ofta onda som i första DL röstar på någon med motiveren att det kan vara en ond som söker en annan ond.
 
Alltså, det här är skitsvårt!

Mirtai röstar på Idahoe

För att hon i det här inlägget skulle kunna vara häxan som vill visa sig för ulvarna och förklara hur hon tänker

Hmm, sen noterar jag också att trollpackan måste bestämma redan till natt dl att en bybo inte ska få rösta nästa dag. Det gör ju att hon inte kan vänta och se vartåt det är på väg med lynchen så det blir mycket mer osäkert om förtrollningen faktiskt är till nytta för onda eller goda i slutänden. Den skulle ju tex kunna leda till att en ond lynchas istället för en god.


Nå, nu försvinner jag ett tag igen, återkommer runt 20-tiden
 
Umm, jag skrev väl att det kunde vara bra för onda eller för goda? Men svårt för trollpackan att veta vilket, eftersom hon måste säga till redan på morgonen (natt dl) och dessutom inte vet vems röst som inte kommer räknas :) så det blir ju mer en chansning liksom.
Sorry, min läsförmåga är inte den bästa idag så måste missat den biten. Såg mest diskussionen om att det inte gynnade onda så mycket och tänkte att det måste ju inte vara så :o :D
 
jag tänker nog att det är lika viktigt att få koll på rollerna oavsett sida, iallafall brukar jag själv känna så. Alltså menar jag att det inte behöver vara så att Snurris är ond bara för att hon känner att hon har koll på en roll även om rollen råkar vara ond. Det är ju bra att nån har koll menar jag, så därav
bollen__ röstar på cirkus

Du har ju inte fattat hur jag tänkte!

Ulvarna behöver veta vem som är trollpackan så de inte käkar henne och det är ju aldrig fel att signalera att de vet det.
 
Alltså, det här är skitsvårt!

Mirtai röstar på Idahoe

För att hon i det här inlägget skulle kunna vara häxan som vill visa sig för ulvarna och förklara hur hon tänker
Fast det är ju många fler än jag som skrivit om trollpackan, varför är just jag mest misstänkt av dom tycker du?
 
Röstlista:

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis
21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe


Killaloe 1
bollen__ 1
qitis 1
Snurrfian 1
Artline 1
cirkus 2
karamelldrottningen 1
Idahoe 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 475
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 586
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 367
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 104
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp