Bukefalos 28 år!

The Wee Free Men (Ulvlek)

Tänker du att häxan ska välja ut en specifik bybo? Jag tolkade det mer som "en av byborna kan inte rösta" vilket innebär att det händer något med någons röst . Om häxan ska välja ut nån - vad händer om den väljer en icke-bybo? Och om det är som jag tänkte - en random bybo som inte kan rösta, när väljs den ut?


Shit vad ringrostigt det är
:D Ungefär alla de funderingarna hade jag också, men @Madalitso har svarat på dem alla! :D
 
Kommer inte kunna vara delaktig precis vid DL och hade hoppas på lite fler inlägg sedan jag sist kollade.
Kollar in här igen om ca 50 min. Och då måste jag nog rösta redan :(
Hur ser det ut man måste ha en vettig motivering nu i början?
 
Hmm, sen noterar jag också att trollpackan måste bestämma redan till natt dl att en bybo inte ska få rösta nästa dag. Det gör ju att hon inte kan vänta och se vartåt det är på väg med lynchen så det blir mycket mer osäkert om förtrollningen faktiskt är till nytta för onda eller goda i slutänden. Den skulle ju tex kunna leda till att en ond lynchas istället för en god.
Men samtidigt så blir det ju oavsett en risk för trollpackan, eftersom vems röst som inte räknas också lottas. Visst, det går ju att se ungefär vartåt det lutar men det är ju fortfarande en chanstagning iom lottningen.

Så beroende på utfallet kan det ju vara väldigt positivt också :D
 
Kommer inte kunna vara delaktig precis vid DL och hade hoppas på lite fler inlägg sedan jag sist kollade.
Kollar in här igen om ca 50 min. Och då måste jag nog rösta redan :(
Hur ser det ut man måste ha en vettig motivering nu i början?
Vad har du själv för tankar? Det blir lite märkligt när man ber andra att komma med inlägg för att man ska kunna rösta, men visst det är svårt dag 1, det håller jag helt och hållet med om.
 
Kommer inte kunna vara delaktig precis vid DL och hade hoppas på lite fler inlägg sedan jag sist kollade.
Kollar in här igen om ca 50 min. Och då måste jag nog rösta redan :(
Hur ser det ut man måste ha en vettig motivering nu i början?
”Måste”? Även om det är svårt dag 1 så bör man ju som god vara intresserad av att hitta en vettig motivering om det går.
 
Jag måste rösta nu. Ska in på möte och hinner nog inte titta in igen innan DL.

Blir världens kassaste röst pga det. Sorry 🙈

Fio röstar på Killaloe pga hon gillar häxor

Alltså åh, jag älskar älskar älskar temat :love:
Och jag tycker det är alldeles för svårt att välja bara en bok, egentligen, mer Herskap och häxor är ändå högt på listan om en ska hålla sig till Skivvärlden. Varför? För att jag älskar Mormor Vädervax, Nanna Ogg och Greebo :love:
 
karamelldrottningen röstar på Bollen. Har ingen superbra motivering tyvärr men har inte fått några vibbar av någon åt något håll och det verkar inte som att @bollen__ kommer vara med oavsett? Så istället för att gå på något som inte känns bra går jag alltså på något som inte känns alls
 
Jag måste rösta nu. Ska in på möte och hinner nog inte titta in igen innan DL.

Blir världens kassaste röst pga det. Sorry 🙈

Fio röstar på Killaloe pga hon gillar häxor
Hm, om du hade haft lite bättre koll på Skivvärlden så hade du vetat att Mormor Vädervax är en bra häxa och dessutom har en god roll i den här leken. Jag tycker det är misstänkt att misstänka någon för att denne gillar en god häxa! :D
 
Men samtidigt så blir det ju oavsett en risk för trollpackan, eftersom vems röst som inte räknas också lottas. Visst, det går ju att se ungefär vartåt det lutar men det är ju fortfarande en chanstagning iom lottningen.

Så beroende på utfallet kan det ju vara väldigt positivt också :D
Umm, jag skrev väl att det kunde vara bra för onda eller för goda? Men svårt för trollpackan att veta vilket, eftersom hon måste säga till redan på morgonen (natt dl) och dessutom inte vet vems röst som inte kommer räknas :) så det blir ju mer en chansning liksom.
 
Jag vill också gnälla på att det är DL1 och det är så otroligt svårt. De två röster som kommit har som jag minns det ganska typiska DL1 teorier och är dessutom lagda lite tidigare för att de inte hinner in vid DL.

Det jag funderar över är vart tog Artline vägen? Hon var inne igår och skulle läsa in sig på Discworld och komma med något idag men har inte setts sen dess - så hon har i allfall inte missat leken.

LenaH och qitis har inte heller rosat marknaden med tankar. qitis har ju vanan att teoria och rösta i sista stund. LenaH har två inlägg varav det inte är några tankar att tala om, det enda är att hon tycker att Snurrfian har en bra reflektion. Säger mig ingenting.
 
Jag tänker med packan att hon nog väntar med sin förhäxning/trollning (jag minns aldrig vad som är vad) till ett lite senare och kanske avgörande skede för att minimera risken att träffa fel.
Därför tänker jag inte grunna så mycket på det mer nu för jag är säkert död när det händer. :D
F ö fick vi ju tydliga svar av LL. 😊

Den obligatoriska frågan ger ju inte heller så mycket att teoria om eftersom de flesta inte läst så mycket Pratchett.

Och nu är jag mest störd över att min lur tydligen inte lekt så mycket för den fattar inte vad jag ska skriva. :meh:
 
Umm, jag skrev väl att det kunde vara bra för onda eller för goda? Men svårt för trollpackan att veta vilket, eftersom hon måste säga till redan på morgonen (natt dl) och dessutom inte vet vems röst som inte kommer räknas :) så det blir ju mer en chansning liksom.

Ja det blir ju det och jag funderade lite på om det gynnar onda eller goda och kom fram till att om det varit annan tajming, dvs hon hade fått trolla när som helst innan lynch hade det definitivt gynnat onda, nu kan det gynna goda om den lottade bybon faktiskt råkat rösta på en god. Jag funderade på om det skulle påverka fördelningen av onda/goda men jag är tveksam. Jag tror att just det trolleritricket inte är det första som häxan kommer göra (edit - jag ser att LenaH just skrev samma sak)
 
Som redan påpekats av cirkus har både Artline och qitis hittat leken men sen inte synts till. Lagt tiden på lyan istället? Även om qitis ofta teoriar och röstar sent är jag van vid att det är mycket tankar kring rollistan i början i regel från hennes sida, vilket lyst med sin frånvaro idag. Kan ju givetvis ha med annat att Göran också, men det är väl det mest ”misstänkta” jag hittar nu.

Hedinn röstar på qitis
 
Har varit lite bukeoff och helt missat att leken börjat!
Som svar på obligatoriska frågan så har jag inte läst någon bok. Men var med i Discworld leken som @qitis tog upp, har jag för mig för jag känner igen det temat iallafall. Men jag läser generellt inte fantasy så det är ingen känd författare för mig tyvärr.
 
Kul med lek igen även om det känns väldigt ringrostigt. Jag ser att de funderingar jag hade kring rollistan redan blivit frågade och besvarade och jag stämmer in i tankarna om att häxans bortkollrade röst kan slå hursom och troligen inte är det första häxan väljer.
Karamelldrottningen lägger en röst på mig för att jag eventuellt inte verkar dyka upp. Det är ju svårt att rösta första DL så jag förstår varför hon röstar på mig som inte alls hade varit online.
qitis, Artline och Mirtai har hittat leken men inte setts till något ikväll?
Snurrfian verkar taggad, likaså cirkus.
 
Det jag funderar över är vart tog Artline vägen? Hon var inne igår och skulle läsa in sig på Discworld och komma med något idag men har inte setts sen dess - så hon har i allfall inte missat leken.

Hon gillar inte fantasyböcker (riskerar nu att bli kickad av LL) och när LL sa att "ej läst" dög som var så valde hon att inte googla.:p
 
Nu är datorn på (vägrar att leka via mobilen) och jag hade förträngt hur svårt det är första dagen.
 
Kan inte nån vara söt och fixa en röstlista? :) har bara telefon och det är så krångligt att hålla koll...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 174
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 845
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 526
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp