Thorowgood sadlar. Hur är de?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 024
A

afsana

Måste köpa ny sadel till vår c-ponny. Hur är thorowgood sadlarna som de säljer på H**ks?
Är ju en del finesser på dem? Utbytbart järn, fishinlägg för att ändra på bommens bredd, även bossornas mellanrum.
Det är som sagt min 12 åriga dotter som ska ha den. Hon rider både dressyr och hoppning men inte på någon elitnivå....ännu.:smirk:

Sv: Thorowgood sadlar. Hur är de?

Just nu har jag T6an och den är jag väldigt nöjd med. Köpte den innan dom hade gjort så man kunde byta koppjärn men där är fish systemet på den.
Har även haft en vanlig griffin och dom har varit bra. Bra kvalite för det priset dom kostar.

Sv: Thorowgood sadlar. Hur är de?

Jag har en T4 allround till min donna, och den är helt suverän! Speciellt alla finesser som gör att man kan anpassa stoppningen och bomvidden efterhand som att hon breddar sig (unghäst). Extra bra att det är syntet, bara ta en slang och plaska av sadeln efter alla dessa leriga uteritter :rofl: Eftersom sadeln kostar mindre än 4000 kr behöver man inte bli lika gråhårig som med en (betydligt) dyrare lädersadel...

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
847
Senast: Monjana
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 978
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 424
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023