Thorowgood T6 dressyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nattens_Dotter
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 8 743
Sv: Thorowgood T6 dressyr

Tror att T8 är en blandning mellan läder och syntet.
Men tycker det är svårt att hitta bra info.
// Linda

Såg oxå T8 Cob dressyr och mailade en återförsäljare men undrar om anläggningsytan jag fick verkligen stämde. 43-44cm. Den ser ju inte så kort ut på bilden jag såg med ryttare.

Efter goggling så verka de som provat T8 modellerna tycka de var mjukare och skönare för ryttaren mot T4an

På den hemsidan (och forex) kosta cob dressyr
T4 3 943,88 SEK
T6 4 483,04 SEK
T8 4 982,27 SEK

Hmm, anläggningsytan är jag inte så intresserad av, min häst har hyfsat lång rygg. Däremot funderar jag över hur bred den är, både fram i bommen och kanalen. Jag vill egentligen gärna ha lite mankfrihet (cutback) också.

Skulle frågat om det här med sadlar inne på Hööks idag, men naturligtvis hann jag inte med det... Suck. :mad:

Jag börjar bli lite smått desperat över det här med sadel nu, för förut ikväll när jag hade ridit så upptäckte jag att min nuvarande syntetsadel verkligen håller på att gå sönder! :eek: Det har gått upp en lång bit av sömmen vid ena vulstret. Åh vad roligt, eller inte... Nog för att det är en gammal sadel men...
Så nu blir det till att börja spara på allvar till en ny sadel, men problemet med vilken man ska välja kvarstår ju. Jag tror att jag helst vill ha en dressyrsadel, men så tänker jag att jag kanske lika gärna kan köpa en T4 allround... Usch, man blir verkligen knäpp av det här!

Fatta de oxå att de var blandat syntet och läder

Undra om den är väldigt ny för har bara hittat den på några sidor och ingen som de står mer infon än de som står på tillverkarens sida. Har bara hittat några som provat den i england men stod inte så mkt där heller

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 293
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har letat ett tag efter en vettig sadel till mig och hästen. Det är främst jag som är bekymret då sadlarna som passar honom är för...
Svar
8
· Visningar
1 892
Senast: Septicemia
·
Utrustning Jag blir tokig rent ut sagt. Har en ganska grov bruksnordis korsning som gör mig tokig när det gäller det här med sadlar. Har haft...
Svar
10
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka