Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tidelag

Tidelag = att en människa har sex med ett djur, var i Sverige straffbart fram till år 1944. Numera kan man endast dömas för sådan handling om man vid sexakten skadar djuret, man döms då för djurplågeri.
 
Sv: Tidelag

Boy of Joy skrev:
Tidelag = att en människa har sex med ett djur, var i Sverige straffbart fram till år 1944. Numera kan man endast dömas för sådan handling om man vid sexakten skadar djuret, man döms då för djurplågeri.
Ja, det är riktigt och vad jag sagt hela tiden... :angel: ;)
 
Sv: Tidelag

ok.......då har vi samma uppfattning om vad det är.....men vitt skiljda åsikter ;)
 
Sv: Tidelag

Boy of Joy skrev:
ok.......då har vi samma uppfattning om vad det är.....men vitt skiljda åsikter ;)
Våra åsikter går inte isär, jag är bara nyfiken på hur det skadar djuret psykiskt om det inte gör det fysiskt om du förstår vad jag menar! :D
Att det är moralskt fel och oetiskt är vi väl överrens om... men jag tror vi för mänskligar djuret när vi säger att det skadar dem psykiskt! Därmed inte sagt att det är ok...
 
Sv: Tidelag

Tänker mer i den banan att djuret inte är med på sexakten. Djur känner ju också obehag. Det behöver ju inte göra ont för att djuret ska känna obehag.

Att en hund ska slicka.....det kan man ju inte tvinga den till, men jag tror ändå att man måste lära den det. Det gör ju hunden frivilligt eller av inlärning. Men det är ju fortfarande inget som hunden gör för sin egen skull. Att just det skulle skada hunden.....nej, det tror jag inte.
 
Sv: Tidelag

Boy of Joy skrev:
Tänker mer i den banan att djuret inte är med på sexakten. Djur känner ju också obehag. Det behöver ju inte göra ont för att djuret ska känna obehag.

Att en hund ska slicka.....det kan man ju inte tvinga den till, men jag tror ändå att man måste lära den det. Det gör ju hunden frivilligt eller av inlärning. Men det är ju fortfarande inget som hunden gör för sin egen skull. Att just det skulle skada hunden.....nej, det tror jag inte.
Du har rätt...
Men sexuellt umgänge oavsett sort och partner ska inte vara obehag ;)
Och hur mycket gör vi egentligen med våra djur frånsett tidelag, som djuren valt själva, gör för egen skull och som egentligen skapar obehag ibland... :angel:

Men nu börjar jag bli omöjlig känner jag, så det är bäst jag är tyst,annars får jag bukemobben på mig för att ha förespråkat tidelag! :cool: ;)
 
Sv: Tidelag

Känner själv att det börjar bli dags att plocka fram två tändstickor..........ska forska vidare i ämnet och se om det finns "djurvänliga zoologer".....tackar dig för skrivkrampen ;) Go natt
 
Sv: Tidelag

Boy of Joy skrev:
Jag lägger min röst på emot tidelag.

Ett problem som skulle uppkomma är att då får man ju inte heller längre tappa hingstar och tjurar på sperma.
Eftersom det skulle falla uder den lagen.
Slut på seminverksamheten alltså.

Det är inte så lätt som att bara förbjuda.
Lagen som avskaffades 1944 förbjöd också homosexuella handlingar.
Skall vi återinföra den delen också?
 
Sv: Tidelag

Men så måste det inte alls bli. Man kan göra tillägg i lagar vad som gäller. Och en tjur som man tappar på sperma, den blir ju inte utnyttjad på det sättet som ett hondjur blir.

Och bara för en lag såg ut på ett visst sätt 1944, så är det ingen som säger att den måste se likadan ut 2005. Man får väl helt enkelt ta bort det som har med homosexuella att göra.
 
Sv: Tidelag

Grana skrev:
Men så måste det inte alls bli. Man kan göra tillägg i lagar vad som gäller. Och en tjur som man tappar på sperma, den blir ju inte utnyttjad på det sättet som ett hondjur blir.
Nej det övergreppet sköter sedan seminören om.

Men man kan väl inte stifta en lag mot tidelag som bara gäller hondjur?
Eller kan man?
Eller att den bara skall gälla manspenis i hundslida?
Den delen borde i.o.f.s. gå att komma åt genom en enkel föreskrift gällande Djurskyddslagan?
På samma sätt som att vi måste ha korna ute om sommaren och ligghallar till våra utegångshästar.

Jag har tidigare i en tidelagstråd föreslagit att man skulle försöka påverka Jordbruksverket, numera Djurskyddsmyndigheten, att skapa en föreskrift som förbjuder att något som är större än penis på hanar av tikens ras, ej får föras in i tikens vagina.

Det skulle ju utesluta i alla fall de flesta manspenisar.
Jag tror i.o.f.s. att jag då föreslog en blyertspenna som mått.
 
Sv: Tidelag

Inte_Ung skrev:
Ett problem som skulle uppkomma är att då får man ju inte heller längre tappa hingstar och tjurar på sperma.
Eftersom det skulle falla uder den lagen.
Slut på seminverksamheten alltså.

Det är inte så lätt som att bara förbjuda.
Lagen som avskaffades 1944 förbjöd också homosexuella handlingar.
Skall vi återinföra den delen också?

Åhhhhhh jag var over and out för länge sedan. :mad:

Att tappa en hingst på sperma bör man få om
man har licens och utbildning för det.
Under kontrollerade former, alltså

..Är det inte så att två homosexuella vill båda två.
Det går att kommunicera!! eller hur?

Ett skyggt barn eller djur som i det här fallet kan inte
värja sig! Kan inte säga nej!
Helt klart ska vi ha en lag som kriminaliserar
sex med djur.
Så länge djuret inte kan på människans språk säga
NEJ tack så ska det finnas en LAG.

Lika mycket som vi bör skärpa lagen om våldtäkt på passiva flickor/kvinnor som inte vill men inte vågar göra motstånd!

Hur kan man ens vara emot en sådan lag!! :confused:
Det kan inte vara friskt!!
Att överhuvudtaget ifrågasätta.....jag förstår inte att man kan vara så inskränkt
bara för att starta en debatt???. :eek:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tidelag

Jag håller med dig..helt o fullt *var oxå over and out* :mad:

Men det är svårt att hålla käften när det är så sjukt konstiga argument..ibland undrar man vad det är för "djurvänner" här sitter..jaja..suck..

Skönt att världen inte är helt åt h-e iallafall.. :smirk:
 
Sv: Tidelag

Gustava skrev:
Åhhhhhh jag var over and out för länge sedan. :mad:
Det var inte jag då.

Gustava skrev:
Att tappa en hingst på sperma bör man få om
man har licens och utbildning för det.
Under kontrollerade former, alltså
Varför det?
Varför är inte det att räkna som tidelag då?

Gustava skrev:
..Är det inte så att två homosexuella vill båda två.
Det går att kommunicera!! eller hur?
Men om både djuret och zoofilen vill då?
Du vet, det finns massor med människor som kan kommunicera med djur.


Gustava skrev:
Så länge djuret inte kan på människans språk säga
NEJ tack så ska det finnas en LAG.
Men det räcker väl att de säger det på sitt eget språk.
Jag vet nog när mina hästar säger nej till någonting, det gäller bara att vara uppmärksam och lyhörd.

Gustava skrev:
Lika mycket som vi bör skärpa lagen om våldtäkt på passiva flickor/kvinnor som inte vill men inte vågar göra motstånd!
Men om djuret vill då, då så faller ju det argumentet.

Gustava skrev:
Hur kan man ens vara emot en sådan lag!! :confused:
Enkelt, jag anser att man skall få göra som man vill så länge som det inte skadar andra.
Om djuret blir skadat så skyddar djurskyddslagen och om djuret skulle gilla det så skall vi inte lägga oss i.

Gustava skrev:
Det kan inte vara friskt!!
Att överhuvudtaget ifrågasätta.....jag förstår inte att man kan vara så inskränkt
bara för att starta en debatt???. :eek:
Det är inte iskränkt att försöka att se saker ur andra perspektiv än det egna.
Däremot så är det inskränkt att försöka pådyvla andra sina värderingar och sin sexuella moral.
Och jag tycker det som jag skriver här.
 
Sv: Tidelag

Gustava skrev:
Hur kan man ens vara emot en sådan lag!! :confused:
För att den är inkonsekvent.

Gustava skrev:
Att överhuvudtaget ifrågasätta.....jag förstår inte att man kan vara så inskränkt
Ifrågasätter gör man när man inte är inskränkt. Jag kan inte förstå hur man kan vara så inskränkt att man sväljer allt med hull och hår utan att ifrågasätta motiven och konsekvenserna?

Gustava skrev:
bara för att starta en debatt???. :eek:
Bara för att starta debatt? Den har jag hört förut. Så fort man tycker och tänker olika gör man det enbart för att "starta debatt" och "provocera". Det har inte slagit dig att jag faktiskt tycker såhär? Varför skulle jag annars spendera energi och tid på att ifrågasätta?
 
Sv: Tidelag

Jag tycker man ska se skillnad på seminering och tidelag.
Seminering får veterinärer och utbildat folk hålla på med. Och även tappa hingstar mm.
Men att hålla på med djur för sin egen skull, dvs njutningsskull, det ska vara förbjudet.
Jag föstår faktiskt inte att man jämför dessa saker.
Seminering har ett syfte.
Sen om folk vill jämföra att seminera och ha sex med djur, det förstår jag inte. Även om djuret är med på det för det är i brunst mm, så anser inte jag det är rätt att använda djuret för sin njutnings skull.
Djurskyddslagen finns, men den räcker inte. Ett tillägg att förbjuda tidelag borde finnas.

Humlan: Jag anser att din hund kan ta skada av att slicka eller bestiga dig. Inte fysiskt, men kanske psykiskt. För jag antar du aldrig skulle kunna med att tala om för dina vänner vad du gör med din hund. Så skulle din hund vilja nosa dig i skrevet eller börja rida på dig när du har besök, då skulle du säkert banna hunden. Den skulle få göra det ibland när ni är själva, men får skäll om andra ser vad han gör.
Därav blir det en osäker hund som inte riktigt vet vad han får eller inte får göra.
 
Sv: Tidelag

Grana skrev:
Men att hålla på med djur för sin egen skull, dvs njutningsskull, det ska vara förbjudet.

Men då så kan man ju förbjuda ridning.
Gulla med katten.
Hålla djur för kött så att vi kan njuta av maten.

För visst rider man för sin egen njutnings skull.
Och visst gullar man med katten för att man njuter av det.
Och visst äter man en god köttbit för att man njuter av det, annars så kunde man ju äta pölsa.

Varför skulle det vara förbjudet bara för att njutningen är sexuell?

Trav och galoppsport borde ju också då omedelbart förbjudas, då det endast är till för människornas nöje.
Liksom Greyhound Racing.
 
Sv: Tidelag

Grana skrev:
Så skulle din hund vilja nosa dig i skrevet eller börja rida på dig när du har besök, då skulle du säkert banna hunden. Den skulle få göra det ibland när ni är själva, men får skäll om andra ser vad han gör.
Därav blir det en osäker hund som inte riktigt vet vad han får eller inte får göra.
Ja han får det likadant som alla karlar har det.

Föresten så tillåter väl inte tiken heller parning när helst hanen vill.
Och ni hundägare har väl olika lekar med hundarna på olika platser och tider.
Inte tror jag att ni leker "kasta pinne" inomhus direkt.
Så hundar är väl vana vid att ibland så får man ha roligt och ibland så skall man ligga platt och inte märkas.
Vad blir nytt i det?
 
Sv: Tidelag

slice skrev:
För att den är inkonsekvent.


Ifrågasätter gör man när man inte är inskränkt. Jag kan inte förstå hur man kan vara så inskränkt att man sväljer allt med hull och hår utan att ifrågasätta motiven och konsekvenserna?

Nej i det här fallet är Gustava INTE inskränkt!
Hon sväljer INTE "era" inställningar till djursex
med hull och hår.

Det är klart att ni provocerar eller försvarar er egen läggning eller någon väns läggning annars skulle ni inte komma på tanken att skriva som ni gör.

Ser man inte vidare än så vad förbud mot tidelag
kan hjälpa djuren så är man inskränkt och
ser till egna intressen eller så är man blasé.. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 491
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 220
Kropp & Själ Någon mer här som har haft eller har det? https://www.1177.se/Dalarna/sjukdomar--besvar/konsorgan/besvar-vid-sex/vaginism/ Hur...
Svar
3
· Visningar
629
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp