Bukefalos 28 år!

Tik kräker brun vätska

Narcissa

Trådstartare
Min tik har i två dagar haft något problem med magen och innan dess var hanen lite halvdålig så har trott att de fått någon magsjuka. Men nu har Siv börjat kräka upp en ganska tunn vätska som är brun. Blir såklart orolig att det är blod. Hon är dock hur pigg som helst och precis som vanligt så inga andra symptom. Jag ger båda hundarna kokt fisk och lite ris och det får hon behålla. Verkar som det kommer när magen är tom. Har ni några tankar?
 
Min tik har i två dagar haft något problem med magen och innan dess var hanen lite halvdålig så har trott att de fått någon magsjuka. Men nu har Siv börjat kräka upp en ganska tunn vätska som är brun. Blir såklart orolig att det är blod. Hon är dock hur pigg som helst och precis som vanligt så inga andra symptom. Jag ger båda hundarna kokt fisk och lite ris och det får hon behålla. Verkar som det kommer när magen är tom. Har ni några tankar?
Galla?
 
Min tik har i två dagar haft något problem med magen och innan dess var hanen lite halvdålig så har trott att de fått någon magsjuka. Men nu har Siv börjat kräka upp en ganska tunn vätska som är brun. Blir såklart orolig att det är blod. Hon är dock hur pigg som helst och precis som vanligt så inga andra symptom. Jag ger båda hundarna kokt fisk och lite ris och det får hon behålla. Verkar som det kommer när magen är tom. Har ni några tankar?
Blod är rätt som färskt och mer eller mindre svart som gammalt, så brunt är nog mer magsafter färgade av matrester. Tom mage ? Bytt foder ? Ändrat några matrutiner ?
 
Det ska givetvis stå att färskt blod är rött :)
Kan det vara så enkelt att magen är lite känslig just nu och att den reagerar mest när den är tom. Ge mat lite oftare ett tag :)
 
Tack för svaren. Hon bajsar och är precis son vanligt. Idag har hon inte kräkts mer än tidigt imorse. Jag var såklart orolig att det skulle vara blod men eftersom hon är helt opåverkad så borde det inte vara det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 482
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 886
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp