Bukefalos 28 år!

Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Belleboo

Trådstartare
Min tiks valpar är en vecka gamla idag. Mot slutet av dräktigheten var hon inte längre rumsren, men det är ju förståeligt. Det tryckte väl på och var tungt och jobbigt på alla sätt och vis då. Men hon slutar inte. Hon både kissar och bajsar inne på nätterna nu, fast vi varit ut med henne innan vi lagt oss. Är det vanligt att tiken gör inne efter att hon valpat?

Hon mår bra i övrigt, är pigg och äter och dricker bra.
 
Sv: Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Jag tror hon helt enkelt inte kan hålla sig. Hon både äter och dricker mer nu så hon kanske inte kan klara sig hela natten.
 
Sv: Tik som gör inne efter att hon fått valpar

Jag tror hon helt enkelt inte kan hålla sig. Hon både äter och dricker mer nu så hon kanske inte kan klara sig hela natten.

Hihi, älskar att du har lugnande svar på alla mina funderingar :). Så är det säkert! Vaknar jag när hon gör det så går jag ju ut med henne naturligtvis, men ibland vaknar jag först efteråt när valparna börjar pipa eller tiken kommer upp i sängen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
719
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Viva
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp