Bukefalos 28 år!

tillskott för leder

Empalie

Trådstartare
min pålle har hovledsinflammation just nu och har haft både knäled och kotled innan. jag vill nu börja ge henne ngn form att tillskott och vill att det ska ge så bra effekt som möjligt. vad ger ni, har hittills kollat hyralonsyra (stavning?) och nypon. hmm lite hjälp skulle behövas?!
 
Jag skulle ge Equitop gonex, det är ett av dom få tillskott som det faktiskt finns forskning på. Det är ingen karens på den heller.
Men framförallt så är det väl läge att fundera på varför hästen får ledinflammationer i frambenen.
 
Jag köper enskilda tillskott fr USA samt litovet. Ger litovet enl rekommendation. Blandar egen hyaluronsyragel och ger 0.2 mg/dag. 10 g glukosaminsulfat och 7.5 kondroitinsulfat per dag.
 
Skulle tipsa om nyponpulver har hört mycket bra om det och ska sjölv börja ge det till min ponny :) Dessutom helt naturligt
 

Liknande trådar

Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
1 731
Senast: skiesabove
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 351
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 066
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp