Bukefalos 28 år!

tillskott för leder

Empalie

Trådstartare
min pålle har hovledsinflammation just nu och har haft både knäled och kotled innan. jag vill nu börja ge henne ngn form att tillskott och vill att det ska ge så bra effekt som möjligt. vad ger ni, har hittills kollat hyralonsyra (stavning?) och nypon. hmm lite hjälp skulle behövas?!
 
Jag skulle ge Equitop gonex, det är ett av dom få tillskott som det faktiskt finns forskning på. Det är ingen karens på den heller.
Men framförallt så är det väl läge att fundera på varför hästen får ledinflammationer i frambenen.
 
Jag köper enskilda tillskott fr USA samt litovet. Ger litovet enl rekommendation. Blandar egen hyaluronsyragel och ger 0.2 mg/dag. 10 g glukosaminsulfat och 7.5 kondroitinsulfat per dag.
 
Skulle tipsa om nyponpulver har hört mycket bra om det och ska sjölv börja ge det till min ponny :) Dessutom helt naturligt
 

Liknande trådar

Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
1 754
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 408
Senast: Ridinglady
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp