Tillskott för mage & tarm

Linda_A

Trådstartare
Har under sista året gett min häst Kraffts Gastro Support då hon lätt blir lös i magen vid minsta foderförändring. Burken tog slut för två veckor sen och jag tänkte att vi klarar oss nog utan det ett tag, då fodersituationen var stabil. Jag glömde totalt bort att jag samtidigt började ge henne ett tillskott från Nutrolin där det ingår en olja. Så ja, nu är hon lös i magen igen. Kan ju vara en tillvänjningssak med nya tillskottet, men lika bra att sätta in något för magen igen. Nu råkade Gastro Support vara slut i alla närliggande butiker för tillfället och innan jag beställer tänkte jag höra om någon har andra rekommendationer? Gärna nåt där dosen är lite mindre för det är det enda problemet vi haft med Gastro Support, 40 g pulver blir lite mycket på 5 dl havre.
 
Probimin el Magbalans, liten mängd som inte ens smakar något, tror jag ger en tesked, ibland kontinuerligt för underhåll av magen eftersom det blir så många foderbyten vid varje ny bal hö/hösilage.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst brukar bli lös i magen vid foderomställningar, som t.ex när betet är slut på hösten och man går över till hösilage och...
Svar
15
· Visningar
1 986
Senast: Soffan74
·
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 832
Senast: Luktpion
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och...
2
Svar
26
· Visningar
5 024
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp