Bukefalos 28 år!

Tillskott till nervös häst?

lady_vip

Trådstartare
Visst finns det någon ört/ämne som ska "lugna" nerverna? Mitt ena sto kan ibland stirra upp sig något kopiöst och nu idag så flög jag faktiskt av henne för första gången på tre år, detta pga att hon kastade sig handlöst för något som inte fanns.

Sån är hon alltid, på helspänn. Visst har det sina förklaringar med flykt osv, men denna damen är nervös, hon lugnar nämligen inte ner sig utan eldar på tills det slår över...

Nu funderade jag över om jag inte gav magnesium till mitt fullblod just för att lugna nerverna (och för något med musklerna), men kommer inte riktigt ihåg. Finns det någon ört?

//E
 
Sv: Tillskott till nervös häst?

Jag vet om magnesium:idea: , att det ska va lugnande, men vet inte om nån ört

Ska prova med mag. til mitt mycket spända fullblod...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har alltid tagit mig an "projekt" när det kommer till hästar. Jag har aldrig köpt en färdig häst i hela mitt liv. I somras var jag...
Svar
14
· Visningar
2 462
Senast: Ewelina
·
Hästhantering Har ett 11-årigt svenskt halvblodsto (90% fullblod), av den lite hispiga typen. Hon har varit i mina ägor i snart 5 år och fram till för...
2
Svar
32
· Visningar
4 787
Senast: Yrja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 037
S
Hästhantering Har en stor häst som är väldigt nervös och rädd utanför boxen och hagen och han har klämt mig i dörröppningen till boxen, stallet...
2
Svar
22
· Visningar
9 960
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp