Tillskott vid foderbyte?

Bukefalos 30 år!

Habina

Trådstartare
Har kikat lite på fodertillskott vid foderbyte (och i detta fall även flytt).

Har landat i att antingen köpa Trikems Gastro Magbalsam eller Krafft Gastro Support.

T har fördelen att det är pelleterat, så kanske kan jag ge det som godis. K minns jag som riktigt äckligt när jag gav det typ 2014-2015 till min FFV-häst.

Samtidigt är K mycket billigare och räcker lite längre till min lilla ponny (32 dagar mot 30 dagar). Under förutsättning att hon äter det.

Om ni bara fick välja mellan dessa två tillskott, vilket skulle ni välja?

Min häst har fått Trikems Gut balance under vintern efter att hans mage inte riktigt orkade med hösilaget. Det är ju inte exakt samma som deras Gastro, men min häst har iaf svarat väldigt bra på Gut balance och det har inte varit några problem med smaken :) Överlag gillar jag (och hästen) Trikems grejer!

Kolla förresten upp om det du köper från Trikem verkligen är pelleterat fortfarande. De har bytt till pulverform på en del grejer, bland annat Gut balance och jag tror även Gastro.

För den oerhört nyfikne kan jag uppdatera med att det var pellets, som ponnyn vägrar äta torrt. När jag blandar det i betpellets blir det en kletig klump som ponnyn ännu mer vägrar äta.

Så nu har jag svindyrt magmedel till ingen nytta. ;)

För den oerhört nyfikne kan jag uppdatera med att det var pellets, som ponnyn vägrar äta torrt. När jag blandar det i betpellets blir det en kletig klump som ponnyn ännu mer vägrar äta.

Så nu har jag svindyrt magmedel till ingen nytta. ;)
Det får ju en lite slemmig/slajmig konsistens. Min Z sorterade ut dem och åt dem bara när svälten var svår framåt småtimmarna.

Har du provat proferm? Vill du prova kan jag skicka lite

Det får ju en lite slemmig/slajmig konsistens. Min Z sorterade ut dem och åt dem bara när svälten var svår framåt småtimmarna.

Har du provat proferm? Vill du prova kan jag skicka lite

Tack snälla! Men flytten har gått över förväntan så magen har inte ens blivit lite upprörd mer än första dagen. Så förhoppningsvis behövs inga magmedel på länge.

Ska nog prova att ge till hästen inför sommarbetet istället, han brukar äta allt som bjuds oavsett innehåll. ;)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka