Tillskottsdjungeln...

Det är väl just att ge oralt som inte har evidens? Finns evidens på att tillsätta HA, men det ska vara ”hög molekylvikt” och inte oralt. Är ju därför man sprutar direkt i leden vid inflammation etc.

Ja, vi pratar ju om tillskott? Och som jag skrev så litar jag på spaderäss där, det lät lika meningslöst som många andra tillskott då när jag läste på.
 
Ja, vi pratar ju om tillskott? Och som jag skrev så litar jag på spaderäss där, det lät lika meningslöst som många andra tillskott då när jag läste på.
Ja du har säkert koll, men tänker att det kanske är svårt för många att hänga med just kring hyaluronsyra som det ju finns evidens för men inte just när man ger oralt😊
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 511
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 252
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 066
Senast: Irival
·
L
Anläggning Hej! Vet att det finns en hel del trådar om helinackordering, men känner fortfarande (efter många timmars läsning) att jag behöver lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 438
Senast: CiderGirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp