Tillverka egen betesbegränsare

moster_punk

Trådstartare
Efter diverse turer med fabriksproducerade betesreducerare av olika slag som ideligen går sönder eller försvinner i hagen tänkte jag att man kanske kan åstadkomma en betesreducerare själv.

Googlade och hittade gamla länkar som dessvärre inte funkar.

Finns det någon som har någon beskrivning eller tips?
 
Vad är det som gått sönder och vad har tappats bort?
Tänkte att det blir lättare att tipsa om alternativ.

Mitt kallblod är inne på andra sommaren med sin green guard med tillhörande grimma. Hittills har inget gått sönder eller tappats bort.
 
Äsch, det mesta har gått sönder med tiden, och en hel hög betesreducerare ligger borttappade någonstans ute i markerna. Oekonomiskt så det förslår!

Jag tänker att det måste gå att åstadkomma något eget och hoppas att nån har kvar en beskrivning av tex. betesbegränsaren av köldridå som jag har hittat gamla ickefungerande länkar om:).
 
Äsch, det mesta har gått sönder med tiden, och en hel hög betesreducerare ligger borttappade någonstans ute i markerna. Oekonomiskt så det förslår!

Jag tänker att det måste gå att åstadkomma något eget och hoppas att nån har kvar en beskrivning av tex. betesbegränsaren av köldridå som jag har hittat gamla ickefungerande länkar om:).
Till min ponny använder jag hinkmodellen. Jag har märkt att det är stor skillnad på kvalitet beroende på var jag köpt dem. Jag har flera som jag altinerar mellan då jag upplever att de behöver tvättas och rengöras ofta. Byter också när de blivit blöta av regnet. Jag flätar in nackstycket i manen för att den skall sitta bättre och jag har satt på chockrosa ludd för att förhindra skav och samtidigt bli lättare att hitta om den ramlat av.

Jag tänker att det var vanligare med hemmabyggen ”förr” när det inte fanns så många alternativ på marknaden.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
643
Senast: Fiorano
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 300
Senast: Miiikaela_
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 013
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 527
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp