Tillverka smycken

Vad ska man ha för tråd egentligen? Köpte pärltråd på Panduro men den går av hela tiden.. kan man använda fiskelina? Det är ju nylontråd. Fast den kanske är för hal?
 
Det beror ju återigen på vilken typ av smycken du ska göra 😊 jag använder fiskelina (som jag dessutom syr dubbelt ibland) men också vanlig pärltråd. Fireline är en väldigt stark fiskelina, funkar för det mesta!
 
Jag är på den här nivån
16005917136748274735482135198491.jpg


Så inget invecklat :D men tråden jag har håller inte ens för det.. ska få lite tunn fiskelina av pappa att testa med 👍
 
Älskar att göra smycken, även om det just nu ligger på vila för att jag testar på lite andra handarbeten. Det finns många olika tekniker, roligt att variera sig och man gillar ju olika :)

Jag har pärlat en hel del, jättekul! Tycker bäst om att jobba med naturmaterial. Googla om du har någon pärlbutik eller liknande som säljer material i din närhet, det är som att gå in i en godisbutik!

Jag har testat på silverlera för några år sedan och det skulle jag verkligen vilja göra igen! Krävs så mycket material osv i inköp bara så har inte kommit så långt än 😋
 
Älskar att göra smycken, även om det just nu ligger på vila för att jag testar på lite andra handarbeten. Det finns många olika tekniker, roligt att variera sig och man gillar ju olika :)

Jag har pärlat en hel del, jättekul! Tycker bäst om att jobba med naturmaterial. Googla om du har någon pärlbutik eller liknande som säljer material i din närhet, det är som att gå in i en godisbutik!

Jag har testat på silverlera för några år sedan och det skulle jag verkligen vilja göra igen! Krävs så mycket material osv i inköp bara så har inte kommit så långt än 😋

Jag har ingen butik i närheten :( Panduro outlet, men det är inte samma sak.

Pärlat lite nu och visst är det skoj. Men jag tycker nog wire är roligare. Måste skaffa lite riktig wire.
 
Tanken var att det skulle bli en snöflinga. Men det blev mer en missbildad molekyl 🤔
IMG_20200921_110608.jpg


Hur sjutton gör man så det blir platt? Det bara krullar sig vad jag än försöker med känns det som. Tyg kan man stryka, metall kan man hamra. Vad gör man med oregerliga pärlor?
 
Tack så mycket! Och vad bra att du väckte upp den här tråden så att jag får känna att jag måste ta tag i pärlandet snart igen. Jag har inte kunnat göra något på flera månader eftersom min nya lägenhet inte har varit färdig men nu börjar jag se ljuset i tunneln 😅 Ska bli jättekul att sätta igång igen!
:)

Cool, jag har precis börjat jobba med metalltråd. Helt nytt för mig men så här långt väldigt väldigt kul i de små saker jag försöker få till. Det är ju oxå rätt bra att kunna för att knyta ihop pärlrader med :D
 
Har inte gjort så mycket men tycker det är superkul att pyssla med. Tycker framförallt det är roligt att fläta!

Jag har gjort det här tagelarmbandet av min själsfrändes svans:
default


Och även ett av hennes bästa väns svans:
default

(Var så fascinerad av att en isabell faktiskt kan ha så mörka hårstrån gömda bland alla ljusa att jag satt och pillade ur dem en och en och buntade ihop dem, haha)
default


Bonusbild på min lilla vackra hjärtevän :love:
default
 
:)

Cool, jag har precis börjat jobba med metalltråd. Helt nytt för mig men så här långt väldigt väldigt kul i de små saker jag försöker få till. Det är ju oxå rätt bra att kunna för att knyta ihop pärlrader med :D
Ohja! Jag använder metalltråd emellanåt, det är oslagbart när vassa kanter på pärlor skär av vanlig tråd 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp