Bukefalos 28 år!

Timanställd och sjukskrivning?

@Myssan @No1

Men oj :eek: Jag har ju inte haft så många avtal att jämföra med så jag vet ju inte riktigt hur det ska se ut... Detta är det enda avtalet jag har. Bör kanske ta upp det med min arbetsgivare :nailbiting:
 
Väsentligast för op och sjukskrivning är ju att just nu så räknas ts deltidsarbetslös och kan därmed stå inskriven hos arbetsförmedlingen och få sjukpenning :up:

Men som sagt, en aning mysko anställningsavtal ja O_o
 
@Myssan @No1

Men oj :eek: Jag har ju inte haft så många avtal att jämföra med så jag vet ju inte riktigt hur det ska se ut... Detta är det enda avtalet jag har. Bör kanske ta upp det med min arbetsgivare :nailbiting:

Kosta på dig att fråga.
Det ska finnas ett avtal som styrker dina arbetade dagar. Antingen som enskilda datum eller som perioder.
 
Väsentligast för op och sjukskrivning är ju att just nu så räknas ts deltidsarbetslös och kan därmed stå inskriven hos arbetsförmedlingen och få sjukpenning :up:

Men som sagt, en aning mysko anställningsavtal ja O_o

Men måste jag inte som deltidsarbetslös hos arbetsförmedlingen söka en massa jobb och lämna in rapporter? Jag har varken tid eller lust med det. Känns skitdumt att söka jobb när jag inte behöver fler jobb... :arghh:
 
Men måste jag inte som deltidsarbetslös hos arbetsförmedlingen söka en massa jobb och lämna in rapporter? Jag har varken tid eller lust med det. Känns skitdumt att söka jobb när jag inte behöver fler jobb... :arghh:
Det är nog bara om du vill ha a-kassa som du måste det. Kanske...
 
Men måste jag inte som deltidsarbetslös hos arbetsförmedlingen söka en massa jobb och lämna in rapporter? Jag har varken tid eller lust med det. Känns skitdumt att söka jobb när jag inte behöver fler jobb... :arghh:

Om du ska stämpla upp för de % du inte jobbar så ja, då får man lägga typ 3 minuter i månaden på att rapportera in vad man gjort för att få ett jobb. ska du inte stämpla så behöver du inte göra i princip nånting alls.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
1 835
Senast: mumin
·
Juridik & Ekonomi Jag blir inte riktigt klok på hur sjukskrivning fungerar, och undrar om någon kan hjälpa mig alt. leda mig till rätt instans som jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 620
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 560
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp