Tio saker ni alltid har i kylen?

Jag har nog aldrig så mycket som tio saker i mitt kylskåp samtidigt...

Det som alltid finns är:
Mjölk
Smörgåsmargarin
Coca-Cola

Ganska ofta finns även:
Smör
Ägg
Ketchup

Ibland finns:
Ost
Majonnäs
Rökt skinka
 
Jag har nog egentligen mer än 10 men de viktigaste är
Mjölk
Yoghurt
Grädde
Smör
Ägg
Ost (i flera olika former)
Morötter (till hästen)
Lök och Vitlök
Citron och Limesaft
70% Choklad

Jag har alltid diverse grönsaker också men vilka varierar såklart och dessutom ett antal smaksättare typ tomatpure, citronsaft, vinäger osv.
Sorterade faktiskt ut allt onödigt som stått länge i höstas när jag renoverade köket och är mycket mer restriktiv nu med att köpa sådant som bara blir stående. Funderade länge på vad jag brukar använda och hur mina vanliga recept jag ofta lagar ser ut innan jag fyllde på efter renoveringen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp