Tips inför nyår!

Sv: Tips inför nyår!

Min skottberörda vovve är säkrad :)

1526819_10152536150434546_1480296481_n_52bef21c2a6b2256dac90bf2.jpg

Toppenbra!
 
Sv: Tips inför nyår!

Såå. Såhär i efterhand.
Var ute och rastade hunden, körde bilen i ett dike, satt fast, fick gå hem för ingen telefon. Så en tur på 3h.
Hund sov iaf gott sen genom de första smällarna runt 8.
Runt 11 gick vi ut på bron och satte oss och tittade tillsammans. Men när allt drog igång vid tio i tolv gick vi in och tittade från sängen istället :) :love: Finaste Ailu var helt obrydd!
 
Sv: Tips inför nyår!

Även här kan jag konstatera att nyåret med nya hunden förflutit smärtfritt! Han är ju en av ras som nästan är kända för att vara väldigt ljudberörda, men då vi rastade på förmiddagen så sköt någon en bit bort, och han tittade till, och avreagerade direkt, på alla skotten. Nyår lyfte han inte på ögonbrynet över. Skönt!
 
Sv: Tips inför nyår!

kl
Vi avslutade året med att konstatera att Leons åskrädsla generaliserats till att omfatta smällare/raketer.:cry:

Vi bor ändå nästan mitt i skogen, ett glesbebyggt sommarstugeområde som tyvärr blivit mer o mer befolkat av åretruntboende.

Idag har han kraftig hangover av Nozinanet han fick.
 
Sv: Tips inför nyår!

Varför får han nozinan? Är inte det neuroleptika?

Ja det är ett neuroleptikum, det är det man har att välja på förutom Stesolid, som jag testade först med dålig effekt. Förr fanns Plegicil i tablettform (oxå neuroleptikum), ed tanke på biverkningarna är det begripligt att det inte längre används annat än i injektionsform vid HD röntgen.
 
Sv: Tips inför nyår!

*kl*

Jag som har en rejält understimulerad hund var lite fundersam på hur nyåret skulle gå. Men vi har haft ett riktigt lugnt nyår på den fronten. Det har skjutits en hel del, men hunden kunde inte bry sig mindre. En raket sköts upp när vi var ute på en av våra 5 minuters promenader, hunden tittade upp nyfiket och sen kunde hon inte bry sig mindre.

Sista raketen avfyrades här vid 00.10, sen dess har det varit helt tyst.
 
Sv: Tips inför nyår!

Ja det är ett neuroleptikum, det är det man har att välja på förutom Stesolid, som jag testade först med dålig effekt. Förr fanns Plegicil i tablettform (oxå neuroleptikum), ed tanke på biverkningarna är det begripligt att det inte längre används annat än i injektionsform vid HD röntgen.

Okej, visste inte att det gavs till hundar..
Trist att benzo inte funkar, kan inte kännas bra att stoppa i sin hund nozinan med alla biverkningar som brukar komma på köpet..
 
Sv: Tips inför nyår!

Okej, visste inte att det gavs till hundar..
Trist att benzo inte funkar, kan inte kännas bra att stoppa i sin hund nozinan med alla biverkningar som brukar komma på köpet..

Nej det känns absolut inte bra, men ibland har man inget val. Jag har alltid varit extremt emot det men efter att hunden började försöka gräva sig ut genom väggar, skåp, fönster, duschkabin golv etc så finns det inte så mycket att välja på.
 
Sv: Tips inför nyår!

Ett tips till nästa nyår är hotellen runt Arlanda! På Clarion bodde tydligen 156 hundar med ägare, de har specialerbjudande på nyår - hundar bor gratis på nyårsnatten och deras ägare kan få upp en nyårsmeny till rummet utan extra avgift för roomservice. :)
 
Sv: Tips inför nyår!

2013 arbetade jag jul o var ledig på nyår, i år blir det tvärtom.
Jag bor långt ute i skogen, visserligen under en av Arlandas inflygningsbanor. Arlanda ligger ca 6 mil bort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 225
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 733
Senast: Trasten
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 019
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp