Tips med julklappar

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Piffelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 261
P

Piffelina

Jag har en dotter som är strax över 1,5 år och behöver tips inför julklapparna. Jag har inga vänner som har äldre barn än min dotter så jag vet inte vad man kan önska sig. Jag tänker på leksaker som ändå stimulerar utvecklingen.

Jag funderar på;

Duplo
Fingerfärg
Pussel

Men sedan står det helt still. Vad leker/lekte era barn med som är närmare 2?

Sv: Tips med julklappar

Mina ar 22 manader och ar valdigt olika sinsemellan men de delar annu alla sina leksaker och just nu ar detta valdigt populart:

* Kok med manga dorrar och lador, sma grytor, plastfrukt etc och andra liknande grejer typ varukorg och kassaapparat.
* Bil-och tagbana med tillhorande bilar & tag av olika typer.
* Dockor med alla upptankliga tillbehor, speciellt dockvagnar som man kan raca runt med
* Bocker
* Malargrejer
* Pussel
* Klossar/lego/duplo
* Traleksaker fran Brio som man kan dra runt efter sig
* Utkladningsklader

En liten rutschkana och en studsmatta att ha inomhus ar valdigt poppis ocksa... ratt bra nu nar vadret borjar bli trist :laugh:

Min blir tva i januari och ska fa ett par Astrid Lindgrenfilmer, en bilbana i tra fran Ikea och sa vill hans pappa kopa en fyrhjuling till honom :D Jag tvivlar inte en sekund pa att han skulle alska den, aven om jag hellre hade sett honom pa en cykel eller nat. Annars ar han helst ute och upptacker varlden, leksaker ar inte sa himla intressant for tillfallet.

Sen blir det nog lite nya klader.

Min dotter är 19 månader :)
Hon vill ha en trehjuling (så hon inte snor grannens), duplolego, knopppussel. Sedan har klistermärken seglat upp på poppislistan. Och sagoböcker i massor, hon gillar Mollyböckerna och Nalle Puh och det mesta med fina bilder.
Och små båtar till badkaret. Dessutom älskar hon att köra runt dockan i en ranglig leksakssulky, så en dockvagn blir det nog. Kanske en till docka.
Och massor av traktorer, det gillar hon. Och lyftkranar som vi tittat på på vägen till dagis.
Och fina kläder såklart!

Åh jag vill ju köpa så mycket :o Vad roligt det är! Jag har köpt massa nya pepparkaksformar, hoppas hon vill baka med mig :) (Haha låt mig få drömma)

Det verkar som om nästan alla som svarat har barn som gillar att köra omkring saker i saker. Typ barnvagnar, sulkys, kundvagnar och i vårt fall en barnskottkärra. Det måste ju vara det ultimata för en typ tvååring. Och en massa annat såklart :)

sa vill hans pappa kopa en fyrhjuling till honom :D Jag tvivlar inte en sekund pa att han skulle alska den, aven om jag hellre hade sett honom pa en cykel eller nat.

Rasmus pappa ringde idag och fråga om han fick köpa ett luftgevär åt Rasmus i julklapp så han kan lära sig skjuta fåglar på tomten :eek:
Kanske ska lära honom att köra sin mini-motor som han fick när han var typ 4 månader :angel:

Rasmus 2 år kommer få:
Ett kök med massa tillbehör.
Fler delar till sin tågbana.
Duplo.
Verktyg.

Han blev 2 här för en månad sen, då fick han en verktygslåda han leker med hela tiden men han ska få lite mer tllbehör. Han fick även en vagn till sin bobycar, vilken lycka han kan lasta med en massa saker!
Han använder även flitigt sin gåvagn för att lasta.

Svarar alla

Kök har vi i källaren som man kanske borde ta upp nu ;) Då kan hon önska sig kastruller m.m.
Sulky har hon som hon springer omkring med dagligen.
Tågbana har vi också i källaren, ska ta med det upp i samma veva som köket.

Bra att ni nämnt dem, hade nästan glömt att vi hade dem där nere.

DVD-filmer är alltid bra, dock tittar hon inte på tv än. Finns inget intresse från hennes sida. Men det kommer väl förr eller senare.

Cykel har jag tänkt, men eftersom hon fyller i april så får hon en då.

Jag ska till en leksaksaffär på lördag så det känns som jag borde hitta saker, med tanke på hur stor den är :laugh:

Hur är det med modellera? Eller är hon för liten för det?

Jag har modellera som jag och Elina kladdar med - fast bara tillsammans. De första gångerna förstod hon inte riktigt, men jag hade roligt :D. Om man bara leker på själv så börjar hon också efter en stund och gör små kaniner och sånt. Men det är mer på fri hand, och lägga små kulor av lera runt i burkar. Superkul!

Förra julen var min son 1,5 och då fick han en träleksak som man drar efter sig i ett snöre och då snurrar ett par vingar på den. Hm, vilken beskrivning... men saker att dra efter sig tror jag är poppis i den åldern, ex en hund eler liknande, sedan har ju brio flera "dra-efter-sig-saker" :laugh:

Rasmus älskar att leka med lera! Han tillhör ju igentligen småttingarna när de är nere på dagis-lokalen men han sitter med de större barnen och kavlar och rullar bullar och har sig. Hans farmors-bror köpte leklera åt han i födelsedagspresent men han har fortfarande inte fått paketet! Måste vara på dem att komma över i helgen.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 458
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 989
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 047
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka