Tips mot kramper

Om man har anlag för den elakartade o ärftliga formen av bröstcancer skall man inte överdosera B vitaminer.
Jag är varken läkare eller forskare, men jag har väldigt svårt att tänka mig att en normal kur med b-vitamintillskott i rekommenderad dos är en så stor risk att man ska avstå om man inte känner till om man har den mutation som ökar bröstcancerrisken.
 
Tusen tack alla! Kalcium är ok värden i kroppen. Ska nog testa en kur med b-vitamin också. Inte druckit så mycket idag (pga kylan) tog en resorb.
Strechat varenda jäkla muskel så nu är det vänta och se och hoppas på att det håller sig borta.
 
Om man har anlag för den elakartade o ärftliga formen av bröstcancer skall man inte överdosera B vitaminer.

Gäller inte det bara den vanligaste formen folsyra? Tex Folat - 5-MTHF ingår L-5-Metyltetrahydrofolat ska inte påverka. De andra b-vit har jag inte sett någon koppling emot. Intresserad då cancer finns i släkten.
 
Saltbrist kan vara något. Jag äter väldigt lite salt överlag och vet att flera prover tidigare har visat på låga halter men har inte haft kramper då men det kan ju vara e tydlig vink om det nu.

De muskler jag får kramp i är ju oftast de muskler jag använder mest iom ridningen. Tänker vader. Ska prova att strecha lite extra också.

Tack alla! :bow:
Är det inte väldigt ovanligt i Sverige att lida av saltbrist? Jag menar inte att du inte gör det eller att det inte förekommer men ofta har man ju läst att det många gånger är tvärtom? Vi äter för mycket salt eftersom mycket dessutom är ”dolt” i den maten vi äter.
Medan i andra delar av världen är saltbrist en samhällsfara.

Intressant ändå att du haft låga salthalter tidigare så du kanske ändå är en av dem som behöver öka intaget av salt.

/mest en reflektion av salt och ev brist.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 812
Senast: Rosett
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 579
Senast: Halali
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 069
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp