Tips på bra täcken

EricaJohnsson

Trådstartare
Min häst är liten om bogen vilket resulterat i att täckena glider bak och ner (hur man nu ska förklara)
Det borde ju inte bara vara vi som har detta problem.
Vilka täcken väljer ni?
regntäcke har jag hittat ett som passade bra.
Vintertäcket har någorlunda passform Medans fleecetäcket är katastrof.. Kanske har ni några tips på vilka som är värda att prova utan att även dom ska hamna på hyllan..
 
Min häst är liten om bogen vilket resulterat i att täckena glider bak och ner (hur man nu ska förklara)
Det borde ju inte bara vara vi som har detta problem.
Vilka täcken väljer ni?
regntäcke har jag hittat ett som passade bra.
Vintertäcket har någorlunda passform Medans fleecetäcket är katastrof.. Kanske har ni några tips på vilka som är värda att prova utan att även dom ska hamna på hyllan..
Min är också liten om bogen, hw rhino eller amigo funkar jättebra. (Inte provat Rambo) Kan vara rymliga i bogen utan att de kasar ner över manken :up:
Börjes halvhalstäcke funkar också. (De med vanlig skärning passar min sämre)
Dessa är de enda jag använder numera då de stannar där jag lägger dom.

Fleece är svårt! Har ett halvhals från Klippan ,ett back on track och ett helhals från sverigetäcket som alla ligger riktigt bra. Alla andra jag provat, särskilt billigare, sitter urkasst.
 
Jag har ett fleecetäcke med "polokrage" från Isirider - det sitter hela tiden där det ska!

Har ett regntäcke från Sjöhagen Wear som har MKT bra passform i bogen och har sett att de även har fleecetäcken men vet inte om de har samma passform som mitt regntäcke.

Annars tycker jag Källqvists Protector är HELT suveräna! Det är den modell av täcken som sitter allra bäst på min smalbogade häst! DESSUTOM har det suverän andasförmåga OCH när vi i höstas hade regn oavbrutet i nästan tre veckors tid var min häst med Protector-regntäcke den enda på lösdriften som aldrig behövde byta täcke - det höll tätt hela tiden. Medan andras täcken förr eller senare blev blöta igenom - även de som hade betydligt dyrare täcken! (Har nu till min glädje upptäckt att Protector även funkar på min andra häst trots att hon har rejäla bogar - om jag spänner ut i bogen och använder den yttre öglan där så sitter de lika bra på henne!)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 434
Senast: tanten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 076
Utrustning Hej, Jag har en unghäst med smalt bogparti. Hon bör ha 155 i täcken (helst 150). Men problemet är att alla täcken blir för stora kring...
Svar
9
· Visningar
2 052
Senast: MayGrace
·
Utrustning Jag behöver köpa ett nytt täcke, men vet inte vilket jag ska ta. Det ska vara regntätt. Runt 50g foder Finnas avtagbar hals Blankt...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp