Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Audi A6 avant.
Nackdelen med äldre Passat är väl den förhållandevis lilla motorn, som får jobba hårt för att förflytta en såpass stor bil, så det drar ju soppa...
Hur menar du? i den prisklassen som jag nämnt, alltså 30tkr-40tkr, får man en passat av årsmodell -99 till -01.
Om du nu var nöjd med en -99, varför kan du inte rekomendera den?
Vi köpte en Passat strax innan vi fick barn i sommar, en -99. Vi är supernöjda hittills iaf. Enormt rymlig tycker jag, både inne i bilen och bagageutrymmet (kombi), och den drar 0,6 -0,7 bara. Men du hade väl haft Passat innan själv.
Har haft en BMW 528 och är inte nöjd med den som familjebil. Rolig att köra absolut, men hur ofta sitter man och accelererar upp till 100 så fort som möjligt eller kör +160km/h med barnen i bilen?
I den prisklassen skulle jag undvika A6, Lika stor motor som i A4 men mkt tyngre = mkt tröttare. Men finns med 6a oxå = hög bensinförbrukning och oljeslukare.
Äldre A6 har riktigt gamla motorer, karosserna är uppdaterade men inte motorerna. Tror det var 00 som de uppdatera motorerna ordentligt men fortfarande med hög förbrukning.
Ska du ha en ca 10 år gammal bil är motorerna i A4 mycket bättre. Men lastutrymmet mindre. ar du bara 1 barn och ingen hund eller så är A4an kanon. Kör du släp så är den 4 hjulsdrivna helt underbar!
Dyra reservdelar. Vi böt länkarmar och ett hjullager på vår A4-97 kostade 7.500kr om jag minns rätt.