Tips på fluffigt täcke

Jag har bytt utmitt duntäcke mot ett i konstfiber med ”dunkänsla”. Jag köpte det på Jysk och är så förbannat nöjd.

Det är fluffigt, känns jäkligt nära dun (luktar dock inte lika gott) och värmer likadant. Det jag tycker är allra bäst är att fibrerna är ju fastsydda och åker inte runt i sina celler och samlar sig. Täcket håller sig också väldigt stabilt i påslakanet.

Jag tror inte jag kommer byta tillbaka till dun faktiskt, jag som svurit eder på att inte byta FRÅN dun.
 
Tror du inte på det är det bara att kolla måtten. Ikeas är 200cm alla andra jag har hittat är 210cm. De går såklart att knö in ett vanligt täcke i ett ikeapåslakan. Blir lite fluffigare bara :)
Eller tvärtom?

Jag har massor av påslakan som är av äldre modell - t.o.m. före IKEAs tid. Däremot har jag ett IKEA-täcke. Täcket är en smula större än påslakanen och får inte riktigt plats. Antingen skakat man ihop ett byls i överänden elelr så smiter täcket ner och blir en korv i nederändan.

Annars hade jag tänkt tipsa om täcket som är fyllda med siden. Har själv inget men kompisen älskade sina och köpte till hela familjen. Fluff var tydligen ett av argumenten.
 
Är också nyfiken på svar här. Jag har varit och känt på de på Hemtex men imponeras inte riktigt av fluffigheten. När jag bodde i London kunde man köpa asfluffiga tecken på mataffärena, dessa mättes i tog (finns svensk motsvarighet? Är totalt lost) och då hade jag ett på 15 tog som var riktigt rejält fluffigt. :D

Ganska varmt också ska nämnas, men inget förfärligt direkt. Utan sådär perfekt, tyckte jag.
 
Hej igen tråden! Införskaffade ett duntäcke igår och har sovit första natten med det nu. Oerhört fluffigt och najs! Det blev ett "Disa" från Hemtex. Klart fluffigast efter att ha scannat de flesta ställen. Är jättenöjd! :)Kanske i varmaste laget, men nu är det ju liksom lite säsong för det! Kommer nog att köpa ett tunnare siden till sommaren.
 
Googlade ”fluffigt täcke” och hittade denna tråd :D

Jag funderar på att köpa två täcken härifrån: https://happyfluffycloud.se/

Men vet inte om det finns andra fluffiga täcken som inte är dun? Sov på hotell nyss och det var stora och fluffiga täcken, som att sova i ett stort moln, men tror inte det var dun. Hmmm...
 
Googlade ”fluffigt täcke” och hittade denna tråd :D

Jag funderar på att köpa två täcken härifrån: https://happyfluffycloud.se/

Men vet inte om det finns andra fluffiga täcken som inte är dun? Sov på hotell nyss och det var stora och fluffiga täcken, som att sova i ett stort moln, men tror inte det var dun. Hmmm...
Jag har ett fluffigt täcke som faktiskt är från Jysk. Ville ha ett luftigt, tjockt täcke som är varmt på vintern men sen inte för varmt och inte dun. Det är helt perfekt! Någon slags fejk-dun, står Down-feel men minns inte vad modellen heter.
 
Kompisen med familj har sidentäcken. Hon har sålt dem i sin firma. Säger att de är himmelska.
Vet inte vilket fabrikat dock.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
934
Senast: Angel
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
275
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej Nuvarande täcke, äldre Engmo Dun, ger upp mer o mer i värmen. Behöver därför ha ett nytt. Kroppen behöver värme o vill ha lite...
2
Svar
29
· Visningar
1 224
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp