Täcke i sängen - Vad har ni?

Hej

Nuvarande täcke, äldre Engmo Dun, ger upp mer o mer i värmen. Behöver därför ha ett nytt. Kroppen behöver värme o vill ha lite tyngre (inte tyngdtäcke) för att må som bäst i sömnen.

Vad har ni andra? Tips?

🌸
Jag har ett duntäcke sedan en månad tillbaka. Det kommer från mina föräldrars gästrum :o jag har alltid älskat det täcket när jag sovit över (en fluffig dröm) så mamma kom förbi med det lite spontant en dag :love:

Egentligen tål jag inte dun så bra - blir täppt men det är värt det!
Däremot är jag en fryslort så jag har en ullfilt och överkast på när jag sover iaf utöver duntäcket 🤣
 
Jag har mitt ganska tjocka silkestäcke ett tag till, silkestäcken är tunga och väldigt sköna.
Ett spontanköp i Peking. I Peking fanns även täcken med ullfyllning.
När det blir minus åker nog mitt tjocka konstfibertäcke fram
 
Jag har ylletäcken från Ikea (ett sommar och ett vinter). Väldigt skön värme och inte lika lätta som dun. Värmer även om de blir fuktiga vilket är skönt vid feber. Rejält prisvärt.
Har också ett ulltäcke från IKEA som jag gillar (än så länge, första vintern)
Jag tror inte de säljs längre (?) för de reade ut dem när jag köpte mitt. Men googlar man finns det andra som säljer ulltäcken.
 
Har också ett ulltäcke från IKEA som jag gillar (än så länge, första vintern)
Jag tror inte de säljs längre (?) för de reade ut dem när jag köpte mitt. Men googlar man finns det andra som säljer ulltäcken.
Jag trodde precis samma, men de har två nya (billigare) ulltäcken, ett sommar och ett vinter. Tror de hittade billigare producent kanske? Dessutom nu med oblekt bomull i yttertyget. Nästan halva priset mot de tidigare (som jag också skyndade mig att köpa pga utgående ur sortimentet :cool:).
 
Jag trodde precis samma, men de har två nya (billigare) ulltäcken, ett sommar och ett vinter. Tror de hittade billigare producent kanske? Dessutom nu med oblekt bomull i yttertyget. Nästan halva priset mot de tidigare (som jag också skyndade mig att köpa pga utgående ur sortimentet :cool:).
Nu hittade jag. I kategorin dun- och fjädertäcken. (sic!)
Ja, väldigt prisvärt. Rådhusvin heter den om någon letar.
 
Nu har jag testat o köra i torktumlaren. O tyvärr upplever jag ingen skillnad. Frågan är då -tvätta?- men ska jag ha ngt speciellt tvättmedel? El kan jag köra på vanligt?
Jag använder vanligt. Hur gammalt är täcket och är det fjäder eller dun?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 900
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 526
Senast: Ullmerkott
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 683
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp