Täcke i sängen - Vad har ni?

Squie

Trådstartare
Hej

Nuvarande täcke, äldre Engmo Dun, ger upp mer o mer i värmen. Behöver därför ha ett nytt. Kroppen behöver värme o vill ha lite tyngre (inte tyngdtäcke) för att må som bäst i sömnen.

Vad har ni andra? Tips?

🌸
 
Jag har ett supertjockt och fluffigt från happyfluffycloud som jag verkligen älskar🙂 Men det är lite extremt, tog lite tid för att få in snitsen hur man ska hantera det😅
 
Duntäcken. Om du upplever att det blivit kallare så häng ut för att lufta eller tumla det så blir det skönt igen om det inte tappat dunet. :idea:
Hm. Hur vet jag om det tappat dunet?
Haha. Inte tänkt på att testa o tumla först.
 
Jag har ylletäcken från Ikea (ett sommar och ett vinter). Väldigt skön värme och inte lika lätta som dun. Värmer även om de blir fuktiga vilket är skönt vid feber. Rejält prisvärt.
 
Jag är lite extrem och sover helst med tre täcken ovanpå varandra. Ett tyngdtäcke inbäddat mellan två duntäcken (ett sommartäcke och ett vintertäcke). En perfekt kombo av fluff och tyngd :love:Upplever mig egentligen inte som direkt frusen av mig men sover själv i sovrum där balkongdörren står öppen året runt.
 
Du hittar dun överallt utom i täcket. 😄
När du sover så avger du fukt som blir delvis kvar i täcket. Om du hänger ut det för att vädras eller torktumlar det så blir det varmt igen. :) Tappar det dun märker du det genom att du har dun i påslakanet och det blir tunnare.
Ah. Men det är kvar.
Ska prova köra i tumlaren. Behöver jag tvätta först?

Tack.
 
Ah. Men det är kvar.
Ska prova köra i tumlaren. Behöver jag tvätta först?

Tack.
Det funkar även utan att du tvättar men nån gång emellanåt så är det ju bra att tvätta även om du använder påslakan. Om du har tumlare hemma och inte delar i någon tvättstuga så tumla det innan du ska sova ikväll så är det dessutom varmt när du ska sova. :)
 
Fjällarnika från Ikea, extra varmt täcke 90% fjäder 10%dun, fluffigt och varmt! Har tidigare kört dubbla täcken + raggsockor + yllepyjamas typ 9 månader om året men nu räcker det med raggsockor vissa nätter!
 
Jag har två duntäcken från Hemtex, supersköna bägge två. Så fluffiga :love:. Andas även mkt bra, vilket är viktigt för mig. Ena är svalare/sommartäcke och det andra är något tjockare och riktigt varmt/vintertäcke. Än så länge är det förtidigt för vintertäcket då min lgh är rätt varm, men jag kommer byta snart.
 
Vi har i skrivande stund 15 grader C i sovrummet da jag just stigit upp. Maken och jag gav upp pa stort King size tacke for nagra ar sedan efter att han lamnat ett litet horn till mig och halva tacket lag pa golvet pa hans sida av sangen.:meh:

Nu har vi varsit IKEA dun tacke, det varmaste som saljs har i Oregon, vilket inte ar det varmaste IKEA har, men IKEA tycket inte vi behover varmare tacken har. Forst var jag sur nar jag kopte var sitt tacke och flanell paslakan ... men det racker aldeles fortraffligt att sova i kortamat bara man har armarna under tacket. :p

Har finns ju inte kulturen med paslakan och tacken som i Sverige sa vi har antingen IKEA ... eller absolut svindyra dun tacken och paslakan som kostar manga tusen Svenska kr. Sa jag ar mycket tacksam att IKEA har tacken, bade sommar och vinter (well, var vinter) dun. :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 900
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 526
Senast: Ullmerkott
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
790
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 683
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp